Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون تنیس روی میز، گفت: برای اولین بار انتخاب بانو از تنیس روی میز کشور به عنوان داور المپیک افتخاری بود که طی 70 سال در مجموع فدراسیون‌های ورزشی بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، مهرداد علی قارداشی امروز(6مهر) در جلسه مجمع عمومی هیات تنیس روی میز استان که در سالن جلسات ورزش و جوانان استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال های گذشته ورزش استان کردستان در تمام رده های سنی، بیشتر با بسکتبال و تنیس روی میز شناخته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط و روند رو به رشد تنیس روی میز در استان، انتظار می رود با برنامه‌ریزی دقیق تری از تمام پتانسیل‌ها برای پیشرفت استفاده کرد و همچون گذشته این رشته را سرپا نگه داشت.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز، بیان کرد: با کمک های کمیته ورزش در سال های 97 و 98 کردستان توانسته مقام های ارزنده ای را کسب کند.

علی قارداشی افزود: استان کردستان دارای سه سالن دولتی تنیس روی میز است در حالی که در برخی از استان های دیگر از جمله آذربایجان و مشهد یک سوم این امکانات وجود دارد در این راستا انتظار داریم کردستان تلاش بیشتری برای موفقیت در این رشته داشته باشد.

وی عنوان کرد: در شهرستان سقز 2 مسابقه کشوری برگزار شده لذا هیات کردستان با برنامه ریزی بیشتری می تواند درخشان عمل کند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز، ذکر کرد: برای اولین بار انتخاب بانو از تنیس روی میز کشور به عنوان داور المپیک افتخاری بود که طی 70 سال در مجموع فدراسیون‌های ورزشی بی‌سابقه بوده است.

در ادامه حامد جولائی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان، با اشاره به اینکه 10 شهرستان در حوزه هیات تنیس روی میز فعالیت دارد، گفت: چنانچه ورزش تنیس روی میز در کشور پیشرفت دارد اما در استان با وجود پتانسیل ها و اعتبارات پرداخت شده به تمام شهرستان ها، متاسفانه عدم پیشرفت داشته و در این راستا شهرستان سنندج به تنهایی قادر به رقابت به استان های دیگر نیست.

وی ادامه داد: به 10 شهرستان برای پیشرفت تنیس روی میز اعتبار پرداخت شده اما فعالیتی در این راستا ندارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان، عدم پیشرفت تنیس روی میز را کم کاری هیات ورزشی شهرستان ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه رشته های بسکتبال و تنیس روی میز در استان کردستان پیشرفتی نداشته است در این راستا با جلسات متعدد باید دلایل افت این ورزش ها را ریشه یابی کرد که بتوانیم به اقتدار گذشته دست یابیم.

در ادامه این جلسه جلال شریعتی، رئیس هیات استان کردستان، با اشاره به اعزام تیم‌های تنیس روی میز استان، گفت: در سال گذشته 38 تیم و امسال نیز 23تیم تنیس روی میز به خارج از استان اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیگری درجه دوم و سوم در سال گذشته، بازی هیات تمام شهرستان های استان، قهرمانی بوکس کشور در شهرستان سقز، جشنواره استعدادیابی استانی و برگزاری 23مسابقات انتخابی استان به میزبانی سنندج جهت اعزام مسابقات خارج از استان، از اقدامات انجام شده هیات استان در دو سال گذشته است.

رئیس هیات استان کردستان، با اشاره به مقام های کسب شده تنیس روی میز در استان، بیان کرد: کسب مقام های دوم تیمی استعدادهای برتر منطقه شش در رده نوجوانان در بخش بانوان، مقام دوم تیمی قهرمانان بوکس مردان در سال گذشته به میزبانی شهرستان سقز، و مقام دوم تیمی نوجوانان و جوانان منطقه چهارم در بخش بانوان در سالجاری کسب شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته برای اولین بار کسب مقام تیمی نونهالان پینگ پنگ استان کردستان، حضور در لیگ برتر بزرگسالان کشور، مقام سوم تیمی مسابقات آسیای جوانان، حضور در اردوها تیم ملی، مقام دهم انتخابی بزرگسالان در استرالیا و مقام دوم تور ایرانیان بزرگسال جام، کسب کرده ایم.

شریعتی، پتاسیل استان را در حوزه تنیس روی میز بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه ورزش تنیس روی میز در استان کردستان پیشرفت چشم گیری نداشته است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنیس روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش پرورش و پرورش فارس از حل مشکل کمبود معلم و همچنین تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم در استان فارس خبر داد.

فرشید قاسمی امروز، ۱۱ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه در شیراز ابتدا به ارائه گزارشی از چگونگی روند انتخاب معلم نمونه اشاره کرد و گفت: این روند از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد. ارزیابی توسط دانش‌آموزان انجام شد و ۵۴٠ داور در قالب تیم‌های سه‌نفره، مدارک معلمان و همچنین ارزیابی دانش آموزان را مورد توجه قرار دادند که ۱۷۷ نفر به عنوان معلمان نمونه منطقه‌ای معرفی شدند.

وی افزود: در نهایت ۹ نفر به عنوان منتخب استان به مرحله کشوری راه یافتند. ضمن اینکه برای اولین بار گروه‌های کیفیت بخشی به مدارس نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این بخش نیز ۴۵۶ نفر در مرحله اول انتخاب شدند که در مرحله دوم این تعداد به ۳۰ نفر رسید و نهایتا ۵ نفر به مرحله کشوری رسیدند.

قاسمی با بیان اینکه در مرحله کشوری فقط ۲٠ نفر برنده شدند، گفت: از استان فارس فاطمه زارع از ناحیه ۲ اموزش پرورش دوره متوسطه دوم به عنوان معلم برگزیده کشور توسط وزارتخانه انتخاب شد که با توجه به اینکه چندین استان هیچ نفر منتخبی نداشتند، انتخاب یک نفر از استان فارس اتفاق مثبتی برای ما بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس سپس به بیان برنامه‌های هفته معلم پرداخت و گفت: به عنوان اولین اقدام در هفته منتهی به روز معلم، صعود به قله بل اقلید را در دستور کار قرار دادیم که بیش از ۳٠٠ معلم در آن شرکت کردند.

وی افزود: همچنین در هفته معلم شرایطی فراهم کردیم که روسای ادارات، مدیران کل همه نهادها و سازمان‌ها بتوانند در مدارسی که تحصیل می‌کردند، از معلمان و دبیرانی که در آن مدارس مشغول تدریس هستند، تقدیر کنند.

قاسمی همچنین به اختصاص یک روز در ماه برای حل و فصل معلمان در هر دستگاه اجرایی خبر داد.

ایجاد چهار تشکل «معلمان ایران قوی»، «کنکره معلمان انقلاب اسلامی»، «معلمان جوان ایران زمین» و «معلمان، راهیان تحول» دیگر اقدامی بود که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش، برای اولین بار در استان پایه‌گذاری شده است.

وی همچنین از ابتکار دیگر در استان فارس برای انتخاب معلم الگو خبر داد و گفت: ۸۰ نفر از معلمانی که کار خلاقانه‌ای را خارج از وظایف عادی خود انجام داده‌اند و به نوعی ایثارگری در کارشان مشاهده شده است، شناسایی و از آنها تقدیر شد.

قاسمی از ایجاد دفتر حمایت قضایی و مشاوره حقوقی معلمان با کمک دادگستری نیز خبر داد و گفت: این دفتر از آخر هفته جاری کار خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از برگزاری دو همایش علمی ویژه معلمان خبر داد و گفت: این اقدام به این منظور انجام می‌شود که معلمان در ساحَت علمی و فناورانه بتوانند اثربخشی بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه از نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش با فرماندهان سپاه استان خبر داد که در نتیجه آن مقرر شده است تمام امکانات سپاه برای تکریم معلمان در اختیار آموزش و پرورش استان قرار بگیرد.

تجلیل از معلمان ایثارگر و پیشکسوتان نیز از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان است که به گفته مدیرکل، زیر چتر شعار «ایران قوی در سایه مدرسه قوی» انجام می‌شود.

قاسمی همچنین از تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم در استان فارس خبر داد و گفت: برای تکریم مقام معلم، برای اولین بار قرارگاه هویت افزایی مضاعف به مقام معلم که ابتکار استان فارس است تصویب شد. کار این قرارگاه این است که تکریم مقام معلم را به یک روز محدود نمی‌کند، بلکه این امر مقدس در تمام سال پیگیری خواهد شد که مدیران ارشد استانی مثل شهردار، فرمانده سپاه فجر، نماینده ولی فقیه، مسئول بسیج فرهنگیان و ریاست دانشگاه شیراز، اعضای اصلی این قرارگاه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود معلم در سال گذشته اظهار کرد: امسال در یک خرد جمعی به نتایجی رسیدیم که در پی آن مشکلات کمتر خواهد شد. ضمن اینکه برنامه نقل و انتقالات و ساماندهی نیروی انسانی را یک‌ماه جلو انداخته‌ایم که در تیرماه انجام می‌شود و خانواده‌ها از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی همچنین از تغییر ساعت‌های ورود و خروج و در صورت نیاز، تغییر مکان مدارس برای حل معضل ترافیک جلوی مدارس خبر داد.

قاسمی در پایان در خصوص اعتراض‌ها به طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: در هر طرحی ممکن است کسی حس کند حقش تضییع شده است ولی معترضانی که نتوانسته‌ بودند مدارک را کامل بارگزاری کنند، می‌توانند دوباره این کار را انجام دهند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با مقام معظم رهبر/معلم استوار ترین مربی برای انسان ها است
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • بزرگداشت مقام معلم به تمام ایام سال معطوف می‌شود
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • شرط اعزام حسن یزدانی به المپیک پاریس اعلام شد
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد