Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یکی از موارد پر‌مصرف خیار استفاده از آن در ساخت و تهیه بسیاری از سفید‌کننده‌ها و روشن‌کننده‌های پوست است. از سوی دیگر گوجه‌فرنگی هم از تاثیرات منفی و مخرب ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌کاهد و به باز‌سازی و ترمیم سلولی کمک چشمگیری می‌کند.

به طور کلی توصیه می‌شود برای داشتن پوستی بی‌عیب و نقص از این ماسک ساده اما مفید به طور مستمر و منظم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می‌توانید یک تکه گوجه‌فرنگی را برش بزنید و آن را به طور مستقیم روی پوستتان ماساژ دهید. ممطمئنا تهیه ماسک صورتی که حاوی هر دو این ترکیبات باشد می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

یک گوجه‌فرنگی را رنده کنید یا در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا پوره شود. پوره گوجه را در کاسه مناسبی بریزید و به آن نصف قاشق غذا‌خوری خامه اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. در ادامه یک قاشق غذا‌خوری پودر زرد‌چوبه و یک قاشق غذا‌خوری عسل به سایر مواد اضافه کنید و بعد از اینکه آب یک لیموی کوچک و تازه را گرفتید، ۳ تا ۴ قطره از آن را همراه ۲ قاشق غذا‌خوری آرد برنج مخلوط و به سایر مواد اضافه کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را خوب هم بزنید تا مواد به طور یکسان با هم مخلوط شوند. ماسک را روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و بعد آبکشی کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنج پوست ماسک برنا خیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر

آفتاب‌‌نیوز :

نکات مراقبتی پس از مصرف یک فرآورده، رعایت و اجرا شود (به ویژه مصرف ضد آفتاب ها)؛ به عنوان مثال سرم‌های پوستی حاوی رتینول که برای کاهش تیرگی و رفع چین و چروک صورت و بصورت بدون نسخه در اختیار قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث افزایش حساسیت بافت پوست به نور خورشید شود؛ بنابراین توصیه می‌شود پس از مصرف این فرآورده (در طول روز) از ضد آفتاب‌ها استفاده کرد.

از مصرف بیش از میزان توصیه شده محصولات خودداری شود؛ برای نمونه، مصرف بیش از حد برخی فرآورده‌های لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید یا گلایکولیک اسید که برای بهبود خطوط ریز و اسکار آکنه (جای جوش) عرضه می‌شود، می‌تواند منجر به قرمزی پوست، التهاب و کاهش تولید چربی سطح پوست شود.

به زمان مناسب مصرف هر فرآورده توجه شود؛ به طور مثال اگر مصرف همزمان سرم‌های پوستی حاوی ویتامین C و رتینول (هر دو به منظور جوانسازی و رفع تیرگی پوست) در برنامه مراقبت پوستی فرد باشد، باید زمان مصرف سرم ویتامین C به صبح و زمان مصرف سرم رتینول به شب موکول شود.

در هر برنامه مراقبت پوستی باید مرطوب کننده سازگار با نوع پوست را تهیه کرد؛ این امر علاوه بر حفظ شادابی پوست، منجر به جذب مناسب‌تر فرآورده‌های پوستی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست