Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، هر ساله انعقاد قرارداد با بازیکن خارجی موضوع لاینفک فوتبال ایران است اما در این میان برخی باشگاه‌ها که شاید نظارت‌های بیش‌تری را در مجموعه خود احساس می‌کنند، به دنبال جذب بازیکنان خارجی با کیفت با قیمت مناسب می‌روند و باشگاه‌هایی هم که شاید نظارت‌های لازم را احساس نمی‌کنند، بنا به پیشنهاد مربی، با هر بازیکن خارجی‌ای که بعضا کیفیت فنی لازم را ندارد، قرارداد می‌بندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که تحت مالکیت وزارت ورزش هستند، ید طولایی دراین قضیه دارند.

در ۵ سال اخیر، پرسپولیس و استقلال بازیکن خارجی زیادی را جذب کردند. بازیکنانی که بدون هیچ تست فنی و بعضاً بدون کارنامه موفقی به ایران می‌آیند و با کمک ایجنت‌های معروف، که نفوذ بالایی در باشگاه‌های سرخ‌آبی پایتخت دارند، با این باشگاه‌ها قراردادهای سنگینی منعقد کردند. شاید در ابتدا این موضوع ساده به نظر برسد و به قول برانکو گاهی بازیکنی نتواند در یک باشگاه توانایی فنی‌اش را به نمایش بگذارد اما وقتی روند جذب بازیکنان بی‌کیفیت در استقلال و پرسپولیس را  بررسی می‌کنیم، می‌بینیم هرساله حداقل یک یا چند بازیکن خارجی به این باشگاه‌ها می‌آیند و بدون ارائه کیفیت فنی مناسب و با دریافت چند صد هزار دلار، به کشور خود باز می‌گردند.

بررسی باشگاه استقلال از سال ۹۳ تا به حال نشان می‌دهد این باشگاه در این ۵ سال ۲۱ بازیکن خارجی جذب کرده که در این میان برخی از این بازیکنان با کیفیت فنی مطلوبی به استقلال آمدند و برخی هم بدون تاثیر خاصی، یا با دریافت مبالغ دلاری کلان و یا با شکایت، از باشگاه جدا شدند. هندریک هلمکه، ریوالدو باربوزا، آلبرتو داسیلوا، الحاجی گرو، مارکوس نیومایر، بویان نایدنوف و پرو پئیچ از بازیکنانی بودند که بدون کیفت فنی مناسب آمدند و قرارداد بستند و با شکایت و و یا توافق مبلغ قراردادشان را گرفتند و رفتند.

در کنار باشگاه استقلال، پرسپولیسی‌ها هم در ۵ سال اخیر با ١۴ بازیکن خارجی قرارداد بسته‌اند که البته اگر بسته بودن دو پنجره نقل‌وانتقالی نبود شاید از این حیث کم‌تر از رقیب سنتی خود عمل نمی‌کردند. از بین ١۴ بازیکن خارجی‌ پرسپولیسی‌ها، بازیکنانی چون ماریو بودیمیر، آنتونی گولچ، ولادیمیر پریموف، اولکسی پولیانسکی، ژوزه تادئو بدون ارائه کیفیت فنی مناسب، قراردادی سنگین منعقد کردند و با شکایت و یا توافق از پرسپولیس جدا شدند. البته سرخپوشان تهران امسال هم با نظر کالدرون بازیکنی آورده‌اند که با قراردادی حدود ۵۵٠هزار دلاری، هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

بررسی همین موارد نشان می‌دهد در پنج سال اخیر سرخ آبی‌های پایتخت فقط ١٢ بازیکن خارجی بی‌کیفیت به فوتبال ایران آورده‌اند. بازیکنانی که گفته می‌شود به اصرار مربی وقت تیم، با آن‌ها قراداد امضا می‌شود و بعد از گذشت چند ماه، با اصرار همان مربی، به خاطر ضعف فنی جدا می‌شوند و در نهایت هم دلارهای بی‌زبان، روانه جیب این بازیکنان و واسطه‌های‌شان می‌شود.

پرسپولیس و استقلال دو باشگاهی هستند که با وجود استفاده نکردن از بودجه دولتی، وزارت ورزش متولی آن‌ها محسوب می‌شود. این دو باشگاه در چند سال اخیر با طراحی سامانه‌های هواداری، به نوعی با پول هواداران‌شان اداره شده‌اند اما نبود نظارت مناسب باعث شده، با بی تدبیری مدیران وقت و سودجویی برخی واسطه‌ها، به خاطر بازیکنان خارجی بی‌کیفیت، پول زیادی از حساب سرخ‌آبی‌ها به هدر برود. شاید در این سال‌ها اگر نظارت بیش‌تری از سوی متولی این دو باشگاه یعنی وزارت ورزش بود، ایجنت‌ها هم جرات نمی‌کردند برای پرکردن جیب خود، دست به دامان بازیکنان بی‌کیفیت شوند. تمام اهالی فوتبال بر این باورند حضور بازیکنان خارجی با کیفیت می‌تواند به پیشرفت فوتبال ایران کمک کند اما به گواه کارشناس اگر قرار است بازیکنی خارجی به فوتبال ایران بیاید، باید بازیکنی باشد که یک سر و گردن از ایرانی‌ها بالاتر باشد نه بازیکنی که صرفا برای پر کردن جیب خود و واسطه‌ها به فوتبال ایران بیاید.

در همین حال انتظار می‌رود وزارت ورزش با تدوین سازوکاری، نظارت بیش‌تری روی دو باشگاه تحت مالکیتش داشته باشد تا شاید در آینده کم‌تر شاید هدر رفتن، سرمایه این دو باشگاه باشیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، روح‌الله رازینی شامگاه -جمعه هفتم اردیبهشت- در سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری به استان قزوین در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار کرد: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های نظارتی انطباق با ضوابط و قوانین را صرفاً ً رصد می‌کنند و از عدم فساد در سیستم صیانت می‌کنند، تصریح کرد: اما عدم فساد در سیستم به معنای خوب بودن یک سیستم یا نظام علمی و آموزشی نیست. یعنی نبودن نقص لزوماً ً به معنی فضیلت و خوب بودن نیست و حتمأ باید نکات مثبتی هم وجود داشته باشد.

رازینی بنابراین وجه تمایز کار این مرکز توجه به کیفیت است، ادامه داد: از این منظر یکی از دستورکارهای خودمان را پررنگ کردن کیفیت در حوزه آموزش عالی قرار دادیم. عبارت سفر کیفیت را از عبارت سفر تعالی در ادبیات مدیریت و سازمانی به الهام گرفتیم و این عنوان را بر سفرهای استانی مجموعه خود گذاشتیم.

وی یادآور شد: بر این اساس این سفرهای کیفیت آغازگر هفته‌هایی در استان‌ها برای تمرکز روی موضوع کیفیت و کارآیی آموزش دانشگاهی است تا ما هم شناخت پیدا کنیم و مدیران استانی با رویکردهای نظارتی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا شوند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زحمت ارزیابی و نظارت را به هیئت‌های استانی واگذاری کردیم، گفت: استان قزوین یکی از استان‌های موفق در حوزه ارزیابی و نظارت آموزش عالی است و این نظارت و ارزیابی توسط خود استان به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 748184

دیگر خبرها

  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • رجبی: تراکتور می‌خواهد امتیاز بگیرد ولی استقلال «تیم تر» است/نظارت نباشد باشگاه به قهقرا می‌رود
  • حماسه پورحمیدی با چشمان گریان (عکس)
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • نرفتن بیرانوند از پرسپولیس به سود استقلال شد!
  • داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس