Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با انتقاد از برخی از فعالیت‌های بنیاد مسکن در روستاها گفت: این نهاد باید دندان طمع از روستاها را بکند و نباید به دنبال درآمدزایی از روستاها باشند. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی در نشست ادوار شورای اسلامی استان که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، با اشاره به نقش شوراها در کشور اظهار داشت: شوراها زبان مردم بوده که اگر بتوانیم در بخش‌های مختلف کشور از این ظرفیت استفاده کنیم می‌توانیم به دستاوردهای زیادی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شوراها را ظرفیتی مردمی دانست و افزود: اگر بستر فعالیت شوراها در شهر و روستا به‌خوبی فراهم شود بسیاری از مشکلات قابل‌حل است و شوراها بار سنگینی از وظایف دولت را به عهده گرفته‌اند که با اعتبارات و محدودیت‌های مالی اقدامات بزرگی انجام می‌دهند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از راه‌های برون‌سپاری امور دولت را تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا ذکر کرد و گفت: این واگذاری به نوعی واگذاری امور مردم به خود مردم است.

وی با بیان اینکه قانون مناسبی برای برون‌سپاری در بخش‌های تولیدی و صنعت در کشور تدوین نشده است، یادآور شد: نبود قوانین مناسب سبب شده برخی از مراکز به افرادی واگذار شده که اهلیت ندارند.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها با مشارکت شوراها اتفاق افتاده است، ابراز کرد: برخی از مسئولان قوای مجریه و مقننه به دنبال تضعیف شوراها هستند که باید به دنبال تقویت شوراها در مقابل جریان تضعیف گر شوراها باشیم.

پروژه‌های زیادی در لرستان آماده واگذاری به بخش خصوصی استبزرگ ترین قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر ایران امضا شدآمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در 1129 پروژه خراسان رضوی‌

وی بروز برخی مشکلات در شوراها را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: از 110 هزار جمعیت شوراها تنها در چند شهر شاهد بروز مشکلات در شوراها بوده‌ایم که در این شرایط نباید زحمات دیگران نادیده گرفته شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علل کاهش اختیارات شوراها به‌خوبی مشخص است و برخی به دلیل پی نبردن به ظرفیت شوراها در حال تضعیف جایگاه شوراها هستند، هرچند در استان قم شاهد وفاق خوبی بین مسئولان با شوراها هستیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید توجه ویژه‌ای به مسئولیت اعضای شورای شهر و روستا داشته باشند، اظهار داشت: طبق سخنان امروز رئیس قوه قضائیه قاضی باید به رسیدگی به پرونده‌ها به شخصیت افراد نیز توجه داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی از فعالیت‌های بنیاد مسکن در روستاها اضافه کرد: این نهاد باید دندان طمع از روستاها را بکند و نباید به دنبال درآمدزایی از روستاها باشند، در شرایطی که باید درآمدهای روستا در خود روستاها هزینه شود تا زیرساخت‌ها مهیا شود.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام محمدی صبح شنبه در بازدید از اجرای طرح هادی روستای «مال محمود» بخش ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: اجرای طرح هادی روستای مال محمود به متراژ شش هزار مترمربع و با اعتبار قریب ۲۲ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت دهیاری روستا در حال انجام است.

بخشدار ریگ از پیگیری بی وفقه دهیار این روستا و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه و همکاری مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تقدیر کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۴۰ هزار متربع آسفالت معابر روستایی در بخش ریگ انجام شد که به لحاظ کمیت بیش از ۱۰ سال قبل از آن بوده است.

بخشدار ریگ یادآور شد: برای دوره جاری ۱۵۰ هزار متر مربع در سطح روستاهای بخش آماده آسفالت داریم که تا کنون ۱۰ هزار متر مربع در روستاهای «مجنون» و «مال محمود» اجرا شده و سایر روستاها نیز ظرف یک تا ۲ ماه آینده به انجام خواهد رسید.

وی ضمن قدردانی از زحمات گسترده و بی وقفه سایر دهیاران، خواستار پیگیری آنها در جذب حداکثری سهمیه قیر شهرستان در راستای توسعه و عمران بیشتری در روستاهای بخش ریگ شد.

کد خبر 6089571

دیگر خبرها

  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها