Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا کاهش جاذبه می‌تواند سلول‌های سرطانی را بکشد؟ در راستای پاسخ به این سوال دانشمندان در حال آماده‌سازی آزمایشی برای ارسال این سلول‌ها به فضا هستند. ما بیش از نیم قرن است که انسان‌ها را به فضا می‌فرستیم، اما هنوز هم چیزهای زیادی در مورد تاثیرات گرانش کم بر فیزیولوژی بدن ما وجود دارد که از آن اطلاع نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل از نیواتلس، یک دانشمند استرالیایی می‌خواهد چنین مطالعه‌ای انجام دهد و برای قدم اول می‌خواهد آن را بر روی زمین شبیه‌‌سازی کند. در صورتی که نشانه‌های اولیه مبنی بر این باشد که محیط فضا می‌تواند عمده سلول‌های سرطانی را بدون نیاز به دارو بکشد، قدم بعدی این خواهد بود که برای مطالعات بیشتری سلول‌های سرطانی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شوند.

ارسال سلول‌های سرطانی به ایستگاه فضایی بین‌المللی

تعداد نسبتا کمی از مطالعات در ایستگاه فضایی بین‌ا‌مللی انجام شده یا در حال انجام است که تاثیرات گرانش کم را بر ارگانیزم‌های زنده و فیزیولوژی بدن انسان مورد مطالعه قرار می‌دهد. ناسا پیش از این نیز تغییرات سلول‌های موش و صدف را در ایستگاه فضایی مورد کاوش قرار داده بود.

هدف از چنین مطالعاتی رسیدن به نگرش‌های جدید در مورد سیستم ایمنی بدن انسان است. مثلا چگونه شرایط میکروگرویتی (گرانش کم) می‌‌تواند در طولانی مدت منجر به کاهش سطح دید فضانوردان شود. آزمایش‌هایی که برادران دوقلو فضانورد اسکات و مارک کلی انجام داده بودند نیز در این راستا بوده است.

با این حال پیچیدگی‌های رفتار سلول‌های سرطانی در مواجهه با محیط‌های کم گرانش به طور گسترده با ابهام مواجه هستند. «جاشوا چو»، مهندس زیست‌پزشکی، در آزمایشگاه خود در دانشگاه فنی سیدنی، برای پیشبرد فهم این موضوع‌ آزمایش‌هایی را ترتیب دیده است. او از یک شبیه‌سازی میکروگرویتی استفاده می‌کند تا پاسخ سلول‌های سرطانی را مشاهده و دلایل پاسخ‌های بالقوه آنها را مطالعه کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سلول های سرطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، پس از آنکه بخش برق ایستگاه فضایی تیانگونگ چین از بین رفت، این کشور فرایندهای مربوط به اجتناب از زباله های فضایی ها را برای فضانوردانش بیشتر می کند.

فضانوردان ماموریت شنژو۱۷ در زمستان و همچنین یکم مارس ۲ راهپیمایی خارج از ایستگاه تیانگونگ انجام دادند. در آن زمان رسانه های چینی اعلام کردند قطعی موقت برق به دلیل آسیب دیدن پنل های خورشیدی در نتیجه برخورد زباله بوده است. فضانوردان طی دو راهپیمایی فضایی آسیب های وارد شده را ترمیم کردند.

آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد این راهپیمایی ها موفقیت آمیز بودند. همچنین این آژانس تصمیم دارد در آینده اقدامات بیشتری برای محافظت در برابر زباله های فضایی موجود در مدار زمین انجام دهد.

یکی از مقامات این آژانس به خبرگزاری شینهوا گفت: تیان هه که ماژول اصلی ایستگاه فضایی به حساب می آید، به دلیل برخورد زباله های فضایی با کابل های برق پنل های خورشیدی، با قطعی موقت برق روبرو شده است.

البته خبرگزاری شینهوا مشخص نکرده زباله های فضایی مربوط به یک ریزسیارک ها یا فعالیت های انسانی در فضا بوده است. هر دو نوع زباله تهدیدی برای تیانگونگ و ایستگاه فضایی بین المللی به حساب می آیند.

کد خبر 6088223 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند