Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌ که در حال حاضر 25 درصد معابر سطح شهر به نام شهدا مزین است، گفت: در شورای اسلامی شهر یزد هیچ مصوبه‌ای مبنی بر حذف نام شهدا از معابر اصلی و فرعی نداشتیم.

به گزارش ایسنا، در طول یک ماهه گذشته از گوشه و کنار کشور اخبار مختلفی مبنی بر حذف نام شهدا از معابر شهر تهران منتشر و در استان‌های مختلف هم مباحثی در این زمینه مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان یزد هم به تبع سایر نقاط کشور در روزهای اخیر شاهد اخبار و اعتراضاتی در این خصوص بوده که در نهایت شب گذشته ششم مهرماه در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی یزد با حضور اعتراض آمیز جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس این مباحث و انتقادات با صدایی متفاوت مطرح شد.

«غلامعلی سفید» رییس شورای اسلامی شهر یزد در صدو هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی که با حضور اکثر اعضای شورا و جمعی از خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه وجودی اعضای شورای شهر یزد دفاع از حریم، نام و جایگاه شهداست در تمام عرصه‌هاست.

وی در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده در مورد حذف نام شهدا از معابر شهر یزد، افزود: ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم شورای اسلامی شهر هیچ مصوبه‌ای مبنی بر حذف نام شهدا از معابر شهر یزد نداشته و نخواهد داشت.

این مسئول در ادامه با بیان این ‌که ما معتقدیم حذف نام شهدا از معابر، گناه است، گفت: اگر جایی نامی از شهدا حذف شده باشد به شورا اطلاع داده شود تا ما با افتخار در جمع مردم حاضر و ضمن عذرخواهی از این موضوع نسبت به اصلاح سریع اقدام کنیم.

سفید با اشاره به این که در حال حاضر 25 درصد معابر شهر یزد به نام شهدا مزین است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این دوره شورا سرکار است هیچ اقدامی در خصوص حذف نام شهدا انجام نمی‌شود و دشمنان آرزوی حذف نام شهدا از معابر یزد را به گور خواهند برد.

خانواده شهدا باید حامی شورای شهر یزد باشند

«سپنتا نیکنام» رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد، ضمن ادای احترام به خانواده شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: شهدا برای تمام ادیان و اقشار ایران اسلامی قابل احترام و حائز اهمیت هستند.

وی ادامه داد: من شهادت می‌دهم حداقل اعضای شورای اسلامی شهر یزد از دوره  چهارم به شدت بحث مدیریت تابلوهای شهری با اولویت نام شهدا را در دستور کار خود قرار داده و هر جایی که نام شهیدان در تابلوهای معابر شهری مخدوش می شد سریعاً بهسازی و مرمت می‌شدند.

نیکنام با بیان این که شورای یزد هیچ مصوبه‌ای در خصوص حذف نام شهدا نداشته و ندارد، گفت: شورای شهر از خانواده شهدا انتظار دارد که پشتوانه این شورا بوده و توطئه حذف نام شهدا توسط شهرداری را که قطعا به نفع هیچ کس نیست، خنثی کنند.

«جمال الدین عزیزی» هم با بیان این که اعتقاد به اصول نظام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از اصول اجتناب ناپذیر مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی در شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد است، تصریح کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر حذف نام شهدا از معابر و تابلوهای راهنمای مسیر در یزد به شهرداری گزارش نشده است.

وی افزود: حراست از آرمان‌ های شهدا مهمترین رسالت مسئولان در نظام و جامعه اسلامی است که به این فرهنگ و باور اصیل می‌بالیم.

مسئولان مانع حذف نام شهدا از معابر یزد شوند

«حسن مرادی» یکی از رزمندگان و جانباران هشت سال دفاع مقدس در این جلسه تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان که به منظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد، اظهار کرد: ملت بدانند جانبازان و خانواده شهدا به هیچ عنوان خود را طلبکار مردم نمی‌دانند.

وی افزود: ممانعت از اجرای توطئه حذف نام شهدا در معابر اصلی و فرعی سطح شهر یزد یکی از مهمترین درخواست خانواده شهدا از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری است.

این جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس، گفت: بهترین تجلیلی که می‌شود از ایثارگران و خانواده شهدا انجام شود، حراست از آرمان‌های انقلاب، سربازی بی‌قید و شرط مقام معظم رهبری و هشت سال دفاع مقدس است.

مرادی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که شهدا ستارگان مسیریاب برای رسیدن به سعادت هستند، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران باید بیش از پیش با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ستارگان هدایت را روشن و ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان این که دشمنان دین و نظام اسلامی ایران سعی دارند با طرح و اجرای توطئه‌های شوم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مسیر توسعه کشور را مسدود کنند، تصریح کرد: اتحاد و وحدت رویه با محوریت تبعیت از ولایت فقیه تنها راه انسجام و اقتدار ملت ایران در برابر استکبار جهانی است.

گفتنی است؛ در این جلسه از خانواده شهید «صادق معظمی»، همچنین «بتول دهقان اشکذری» همسر و مادر شهید «حسین رشیدی فر» و خواهر شهید دهقان اشکذری و نیز «سیدرضا افزونی» و «حاج حسن مرادی» جانبازان هشت سال دفاع مقدس» تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يزد شهدا رييس شوراي شهر يزد هفته دفاع مقدس نامگذاری معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بر اساس این گزارش، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه روز گذشته این شورا تصویب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • برابر شمس آذر تمرکز و انگیزه لازم را نداشتیم
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا