Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وی افزود: اما این که می گوییم رأی باید شفافیت داشته باشد منافاتی با آن ندارد چرا که در مجلس شورای اسلامی هم موافق و هم مخالف صحبت می‌کنند و رادیو و تلویزیون موظف اند که مجلس را پخش کند، بنابراین وقتی خود موضوع و دلایل آن علمی است چرا باید رأی مخفی باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که فاش کردن برخی امور به صلاح نیست، تصریح کرد: مباحث اشخاص را تا فرد و موضوعش عمومی نباشد نمی‌شود فاش کرد و یا برخی مسائلی که جاسوسان خارجی حاضرند میلیون‌ها دلار خرج کنند تا آن را به دست آورند ما که نمی توانیم روی تریبون بیان کنیم، گاهی بعضی گفتند باید قوه قضاییه هم شفافیت آرا داشته باشد اما مخالفت کردیم چرا که نمی‌شود چون آنجا آبروی فرد در میان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به شورای امنیت ملی را که نمی‌توان شفاف و علنی کرد چون خدمت به دشمن است ولی بحث شفافیت آرا از این قسم بیرون است و مخالفت با آن معنا ندارد.

وی در ارتباط با سؤال مطرح شده در برنامه پایش مبنی بر این که آیا دولت و مجلس با هم همدست شده‌اند تا قیمت دلار افزایش یابد و جبران خسارات بخش های مختلف حل شود، گفت: این سخن کذب محض است چون بیشترین ضرر را از گرانی خود دولت می‌برد، بنابراین این راه حل نیست که دولت و مجلس تبانی کنند و به سقوط پول ملی دست بزنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با نقش احزاب سیاسی مجلس در جناحی شدن لوایح ابراز داشت: به عقیده من این نقش خیلی زیاد است، به عنوان مثال غالب اصلاح‌طلبان به شفافیت آرا رای منفی دادند علتش آن هم همین است که فکر می‌کنند اگر رأی ایشان معلوم باشد در جایی مثل CFT باعث می شود لکه ای در پرونده‌شان در شورای نگهبان باشد و این مباحث جناحی در خیلی مسائل دیگر هم هست.

 

منبع: خبرگزاری رسا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای نگهبان رد صلاحیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود : تشکیل کارگروهی برای تشخیص اطلاعات قابل انتشار یک کارگروه به جای شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود تا در مورد انتشار یا عدم انتشار اطلاعات توسط دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

جوکار اظهارداشت : با توافق مجلس و شورای نگهبان، ابهامات مربوط به مصالح عالی نظام و ترکیب کارگروه رفع شد.

وی افزود : این قانون به مطالبات دیرینه مردم و جوانان برای شفافیت پاسخ می‌دهد و از سوی نمایندگان مجلس نیز با رای بالا به تصویب رسید.

جوکار ابراز داشت : با رفع ایرادات، انتظار می‌رود که شورای نگهبان نیز این قانون را تایید کند و زمینه اجرای آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طبق این قانون، آراء نمایندگان، دارایی‌های مجلس، دولت و سایر نهاد‌ها و همچنین آراء شورا‌ها و کمیسیون‌ها باید به طور شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم