Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در نوزدهمین کارگروه غارشناسی گفت: تا کنون ۶۲ غار در استان شناسایی شده است.

او با بیان اینکه تنها دو مورد از غار‌های چهارمحال و بختیاری درجه بندی شده است افزود: تمامی غار‌های استان درجه بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی اضافه کرد: انتخاب شعار روز غار پاک در سال ۹۸ با عنوان «غار پاک، آب پاک، اکوسیستم پایدار» با توجه به اهمیت آن‌ها به دلیل وجود زیستمندان منحصر به فرد، منابع آبی موجود و جاذبه‌های اکوتوریسمی است.

او ادامه داد: غار‌ها درجه بندی می‌شوند تا مشخص شود که میزان دخالت انسان‌ها در هر غاری باید چه اندازه باشد.

احمدی گفت: درجه بندی غار‌ها بر اساس ارزش باستانی و دیرینه شناسی، میزان بازدید، ارزش زمین شناختی، ارزش آبشناسی و ارزش زیستی صورت می‌گیرد و از نظر اهمیت حفاظتی به چهار دسته تقسیم می‌شود.

او افزود: تعیین درجه بندی غار‌های استان بر اساس اولویت‌های مدنظر و حریم پیشنهادی از دهانه غار توسط دستگاه‌های عضو اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ف

تمامی غار‌های چهارمحال و بختیاری درجه بندی می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد

ایسنا/البرز مدیرکل هواشناسی البرز گفت: طی سه روز آینده آسمان استان صاف و آفتابی است.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه، آسمان استان صاف تا کمی ابری است و در برخی ساعات شاهد ورش باد و غبار محلی هستیم.

وی ادامه داد: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد این وضعیت تا سه روز آینده ادامه دارد.

این مسئول توضیح داد: طی این مدت شاهد افزایش نسبی دما در اکثر مناطق استان هستیم به طوری که میانگین بیشینه دما به ۳۰ و کمینه آن نیز به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

بهاروند احمدی ابراز کرد: طی این مدت میانگین سرعت وزش باد هم بین پنج تا هفت متر در ثانیه متغیر خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد