Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سالگرد امضای پیمان سازش میان مصر و رژیم صهیونیستی، حال انتشار یک گزارش تازه پس از چهل سال ابعاد دیگری از روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا را آشکار کرده است.

در این ارتباط،  نشریه آمریکایی فارن پالیسی پس از گذشت ۴۰ سال از امضای توافق سازش مصر و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۸، حال فاش ساخته پس از امضای این توافق، کاخ سفید به طور کامل از آزمایش هسته‌ای صهیونیست‌ها مطلع بوده است، اما از ترس برهم خوردن مذاکرات سازش آن را مسکوت گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انفجار هسته‌ای که فارن پالیسی به آن اشاره کرده به یک انفجار اتمی مخفیانه در بخش جنوبی آب‌های اقیانوس اطلس اشاره دارد که یک  سال پس از مذاکرات سازش، از سوی رژیم صهیونیستی با هدف توسعه برنامه‌ هسته‌ای خود انجام شد، ولی مقامات ارشد کاخ سفید آن را مخفیانه نگه داشتند.

در این ارتباط گفته شده در آن سال جیمی کارتر رئیس جمهوری وقت آمریکا با توجه به گزارش‌ و تصاویر ماهواره «ولا ۶۹۱۱» به انجام یک انفجار اتمی ناشی از برنامه اتمی اسرائیل مشکوک شد، اما برای جلوگیری از تاثیرات منفی چنین خبری بر توافق سازش قاهره و تل آویو که یک ‌سال قبل از آن انفجار امضا شده بود، آن را سربسته نگه داشت و از واکنش به چنین انفجاری خودداری کرد.

محل وقوع انفجار مذکور در نزدیکی جزیره ادوارد در فاصله ۱۶۰۰ کیلومتری از ساحل جنوبی آفریقای جنوبی در اقیانوس اطلس اعلام شده و همین نزدیکی به آفریقای جنوبی باعث شد تا در ابتدا گمان‌ها متوجه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی شود، اما اطلاعات و گزارش‌های محرمانه بعدی به کارتر او را به این نتیجه رساند که انفجار هسته‌ای در جنوب اقیانوس اطلس از سوی صهیونیست‌ها انجام شده است.

بر اساس اسنادی که پس از چهل سال از وضعیت محرمانه به عادی تغییر یافته‌اند، رئیس جمهوری وقت آمریکا در آن زمان در یادداشت‌های روز ۲۲ سپتامبر ۱۹۷۹ خود گفته است: «شواهدی از آزمایش هسته‌ای در جنوب آفریقای جنوبی به دست آمده که نشان می‌دهد این انفجار یا کار آفریقای جنوبی است یا اسرائیل...»

با این حال تیم کارشناسی به ریاست مشاور امور علمی جیمی کارتر با گذشت چند ماه از آن انفجارو فقط طی سه جلسه به صورت علنی اعلام کرد که ادعای انفجار اتمی قابل تائید نیست، هر چند به گفته فارن پالیسی، کارتر همان زمان به طور کامل در جریان بود که نتیجه‌گیری این کمیته، بیش از آن که فنی باشد، سیاسی است و گزارش کمیته مذکور چندان قابل اتکا نیست.

فارن پالیسی اعلام کرده که اطلاعات گزارش خود را از دانشمندان، مقامات وقت دولت آمریکا و کارشناسان منع تسلیحات هسته‌ای به دست آورده و در  نتیجه‌گیری براین نکته تاکید دارد که جیمی کارتر در آن زمان از ترس برهم خوردن مذاکرات سازش، این خبر را محرمانه و مخفیانه نگه داشته بود.

با این حال هنوز جیمی کارتر، رئیس جمهوری وقت آمریکا که اکنون در سن ۹۴ سالگی به سر می‌برد و همچنین مقامات امنیتی و یا سیاسی رژیم صهیونیستی به گزارش فارن پالیسی واکنشی نشان نداده‌اند.

کد خبر 4731451

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی جیمی کارتر مصر انرژی هسته ای آفریقای جنوبی ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران رژیم صهیونیستی سوریه شرکت نفت آرامکو عربستان عراق فلسطین ترکیه روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد

وب‌سایت «آکسیوس» گزارش داد که ایالات متحده به طور ناگهانی انتقال یک محموله برنامه‌ریزی شده مهمات ساخت آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین را در روزهای گذشته متوقف کرد. کاخ سفید که در ظاهر از عملکرد رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد می‌کند، در مورد وقفه ادعایی توضیحی نداده است.

به گزارش ایسنا، دو مقام رژیم صهیونیستی به این رسانه گفتند که تحویل محموله مذکور «به طور غیر قابل توضیحی» در روزهای گذشته متوقف شده و کابینه این رژیم «در تلاش برای درک دلیل عدم ارسال محموله» بود.

کاخ سفید در پاسخ به سوال آکسیوس از اظهارنظر خودداری کرد، پنتاگون، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم از پاسخگویی به سوالات امتناع کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از عملیات غافلگیرکننده مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر سال گذشته میلادی، به حماس اعلام جنگ کرد. هفت ماه بعد و با نزدیک شدن تلفات به ۳۵۰۰۰ تن طی حملات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و مقامات او به طور فزاینده‌ای در ظاهر از نتانیاهو انتقاد می‌کنند، اما در عمل بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده‌اند.

بایدن اعلام کرده است که تهاجم رژیم صهیونیستی به شهر پرجمعیت رفح «خط قرمز» خواهد بود و نتانیاهو را به دلیل بمباران کورکورانه غزه هدف انتقاد قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین شهرک‌نشینان صهیونیست تندرو در کرانه باختری را تحریم کرده است، در حالی که ایالات متحده از رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل در ماه مارس که اجازه می‌داد طرحی مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری میان تل‌آویو و حماس تصویب شود، خودداری کرد. از هفتم اکتبر، واشنگتن چهار مرتبه از حق وتوی خود به نفع صهیونیست‌ها استفاده کرده است.

علی‌رغم تغییر در لفاظی، دولت بایدن همچنان اسلحه و مهمات را به سمت اراضی اشغالی سرازیر کرده است و بنا به گزارش‌ها، بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی را از ۷ اکتبر به این رژیم تحویل داده است.

محتویات این محموله‌ها معمولا برای عموم فاش نمی‌شود، مگر اینکه ارزش آنها از ۲۵۰ میلیون دلار بیشتر شود و تنها دو مورد از این آستانه عبور کرده‌اند. این بسته‌های بزرگ در ماه گذشته مورد تایید قرار گرفت و شامل بیش از ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی MK۸۴ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی MK۸۲ و همچنین بیش از ۱۰۰۰ مهمات با قطر کوچک بود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است