Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدعلی نصرتی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز عصر روز شنبه، 6 مهرماه در جمع خبرنگاران با تاکید بر نیاز انجمن به حمایت‌ها و کمک‌های مردمی، گفت: حدود ۴۰۰ خانوار تحت پوشش این انجمن هستند که برای ۲۴۵ خانواده کمک نقدی پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که انجمن حمایت از زندانیان از جمله تشکل‌های مردم‌نهاد قدیمی بوده و بیش از یک سده سابقه فعالیت دارد، افزود: این انجمن غیردولتی بوده و عمدتا از طریق کمک‌های مردمی و خیران حمایت و پشیتبانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرتی با بیان این‌که انجمن حمایت از زندانیان منشا خیر و برکت زیادی در جامعه بوده است، افزود: این انجمن در رابطه با حمایت (نقدی، فرهنگی، درمانی، تحصیلی و...) از زندانیان و خانواده‌هایشان فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کند؛ همچنین در داخل زندان نیز تکالیفی برعهده داشته و در راستای اصلاح زندانیان، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را با نهادهای چون حوزه علمیه اجرا می‌کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز با تاکید بر این‌که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این انجمن در راستای تامین نیازمندی‌های خانواده‌های زندانیان و توانمندسازی این قشر است، افزود: پیشتر بسته‎های غذایی بصورت حضوری به خانواده‌های تحت پوشش ارائه می‌شد اما اکنون این فرآیند بصورت الکترونیکی و از طریق کارت‌های اعتباری در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود؛ سعی می‌کنیم این اقدام ماهانه انجام شده و بر اساس نیازمندی‌ها و شرایط خانواده کارت‌های اعتباری شارژ شود.

وی با بیان این‌که همزمان با شروع سال تحصیلی جدید نیز ۲۴۰ پک مدرسه بین دانش‌آموزان خانواده‌های تحت پوشش توزیع شد، افزود: ارائه کمک‌های درمانی برای خانواده‌های زندانیان تحت پوشش نیز از جمله اقدامات خوب بوده و در این رابطه با یک سری پزشکان و داروخانه‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم.

نصرتی با تاکید بر این‌که اولویت اصلی انجمن توجه به انسجام و استحکام و همچنین توانمند سازی خانواده‌های زندانیان بوده و در سیاست‌های حمایتی را در این راستا پیش می‌بریم، گفت: باید مهارت فردی و اجتماعی این قشر را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر این‌که باید همه دست به دست هم دهیم و مدل جدیدی از حمایت‌های تعیین کننده از زندانیان را ارائه دهیم، افزود: نیاز به فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی و همچنین باور عمومی داریم تا بتوانیم در این رابطه گام‌های بلندی برداریم، چرا که هراندازه که مردم از این انجمن حمایت کنند به همان میزان امکان مانور و فعالیت‌مان افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر این‌که بخشی از نیازمندی‌های انجمن را از طریق درآمدزایی و... تامین می‌کنیم، افزود: اما حمایت و اعتماد مردم در این انجمن بسیار تعیین کننده بوده و دست یاری‌شان را فشرده و استقبال می‌کنیم، چرا که خانواده‌های زندانی نیازهای بسیاری داشته و در این رابطه به کمک خیران نیاز داریم.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که در سال جاری کمک‌های نقدی ارائه شده به خانواده زندانیان ۲۳۹ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ارتقا یافته است، افزود: در حوزه‎ی کمک‌های فرهنگی نیز 108 درصد رشد، در کمک‌های شغلی 742 درصد رشد، تحصیلی 12 درصد رشد و معرفی به مراکز حمایتی 3000 درصد رشد داشته‌ایم؛ در حوزه کمک‌های درمانی نیز با 35 درصد کاهش مواجه بوده‌ایم.

وی با بیان این‌که در شش ماهه اول سال جاری مجموع درآمد(درآمد حاصل از مشارکت، هدایا، فعالیت‌های اقتصادی، فروش دارایی‌ها و...) انجمن حمایت از زندانیان تبریز معادل ۱۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال بوده است، افزود: میزان هزینه‌ها نیز بیش از ۸۰۰ میلیون تومان بوده که ۴۰۰ میلیون تومان از این مبلغ بصورت نقدی به خانواده‌های تحت پوشش داده شده و مابقی نیز در قالب کمک‌های فرهنگی و... صرف شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز با تاکید بر این‌که درگاه پرداخت کمک‌های مردمی در سایت انجمن حمایت از زندانیان تبریز به نشانی http://www.anjomanzt.irدر اختیار مردم خیر تبریز است، افزود: شماره حساب (بانک ملی۰۱۰۵۹۲۴۷۱۹۰۰۰ ) و شماره کارت انجمن(۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۴۶۳۴ ) مرجع دریافت کمک‌های مردمی است.

وی با تاکید بر حمایت مردم از این انجمن در راستای حمایت از زندانیان و خانواده‌ ایشان، اظهار کرد: چنانچه مشکلات خانواده‌های زندانیان حل نشود، آسیب‌های ناشی از آن دامن گیر کل جامعه خواهد شد، از این رو مردم از وجوهات شرعی گرفته تا اجاره مساکن خالی، کمک به اشتغال، درمان رایگان و... می‌توانند به این خانواده‌ها کمک کنند.

نصرتی ادامه داد: اگر هر مسجد، اتحادیه و تشکل بتواند یک خانواده را تحت حمایت خود قرار دهد بخش قابل توجهی از نیازهای این خانواده‌ها مرتفع می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی انجمن حمایت از زندانیان تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند

ایسنا/فارس جمعی از فعالان دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در بیانیه‌ای از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله قاصم الجبارین

اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن‌ها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

این‌گونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش‌آفرینی، جنگ‌افروزی و نسل‌کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین‌الملل است.

ما فعالان دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم کرده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام کرده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

انجمن علمی دانشجویی روانشناسی

انجمن علمی دانشجویی حسابداری

انجمن علمی دانشجویی حقوق

انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر

 انجمن علمی دانشجویی مدیریت

انجمن علمی دانشجویی زیست شناسی

کانون فرهنگی مهدویت

کانون فرهنگی قرآن و عترت

کانون فرهنگی هلال احمر

کانون فرهنگی محبین اهل بیت(ع)

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند