Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، آیت الله افشار مهر مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ مورد از این تعداد در سال جاری ساخته شد.

او گفت:  از مجموع حدود ۵۰۰ خانواده بالای ۲ معلولی در سطح استان تاکنون بیش از نیمی از آنها صاحب مسکن شده اند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: میزان تسهیلات پرداختی به مددجویان برای ساخت منازل مسکونی شهری حدود ۳۰۰ میلیون ریال و در روستاها نیز ۱۸۰ میلیون ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین از کاهش شمار معلولان و نرخ معلولیت در استان خبر داد و گفت: تعداد معلولان شناسایی شده و زیر پوشش این نهاد حمایتی از ۱۸هزار نفر به حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش پیدا کرده اند.

او کاهش حدود پنج هزار و ۸۰۰ معلول استان ظرف سال های گذشته را نتیجه انجام اقدام های پیشگیرانه و طرح های غربالگری در حوزه های مختلف بویژه در زمینه آزمایش ها و مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج و طرح های بینایی سنجی و شنوایی سنجی ذکر کرد.

افشار مهر با اشاره به طرح جدید دولت و سازمان بهزیستی کشور ۱۰۵۰ معلول سرپرست خانوار این استان که تاکنون و در یک تبعیض ناخواسته به تنهایی مشمول دریافت مستمری بودند، هم اینک و با تصویب هیات دولت از مرداد ماه امسال تمامی اعضای خانواده آنها از مستمری ماهانه سازمان بهزیستی بهره مند شده اند.

در سطح کشور نیز ۱۸۷ هزار معلول مشمول اجرای این طرح شده اند.

به گفته مسئولان سازمان بهزیستی پرداخت مستمری به این تعداد خانوار، بار مالی ۴۰۰ میلیارد تومانی را برای دولت بهمراه دارد.

انتهای پیام/ط

ساختن ۳۰۰ خانه برای خانواده‌های دومعلولی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانواده کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم

دریافت 75 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، دوشنبه شب در آیین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: در تقسمات سدها بهره کهگیلویه و بویراحمد اندک است و باید سهم مردم ما ملاحظه شود.

کد خبر 6092610

دیگر خبرها

  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت