Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: اگرچه وزارت نفت موافقت اولیه با احداث پتروشیمی در شهرستان قوچان را در سال ۹۶ارائه کرد اما به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و نبود سرمایه گذار این طرح همچنان بلاتکلیف و معلق است.

هادی شوشتری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: کلنگ زنی پتروشیمی شهر قوچان در دهه ۸۰بدون هیچ گونه مجوز و برنامه خاصی و صرفا جهت انجام فعالیت های تبلیغاتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی بابیان اینکه ساخت پتروشیمی تعریف و نیاز به امکانات و تجهیزات زیرساختی دارد و به یکباره نمی توان طرح ایجاد آن را مطرح کرد، تصریح کرد: در اوایل نمایندگی این شهرستان هنگامی که طرح ها و پروژه های قوچان را بررسی می کردم و به این مورد برخورد کردم هیچ گونه پایه و اساس و مجوزی برای این طرح پیدا نکردم به طوری که مشابه این موضوع برای یک مجتمع فولاد نیز کلنگ زنی کرده بودند اما مجوز و برنامه ای برای آن وجود نداشته بود. شوشتری بیان کرد: از طرفی زمانی که اطلاع پیدا کردیم وزارت نفت در دولت یازدهم به دنبال احداث یک پتروشیمی در استان خراسان رضوی است ، پیگیری هایی انجام و ملاقاتی با وزیرنفت آقای زنگنه داشتم و وی نیز کلیات این موضوع را تایید کردند که باعث شد به طوری رسمی و طی نامه ای خطاب به وزارت نفت ، ظرفیت های شهرستان قوچان و دسترسی به آسیای میانه رابرای احداث پتروشیمی اعلام کنم که وزیر نفت نیز نامه را به معاونت نظارت بر هیدروکربن وزارت نفت ارجاع دادند و پس از بررسی نامه در فرآیندهای قانونی موافقت کلی با این موضوع اعلام شد که البته در همان بازه زمانی شهرستان سرخس نیز برای این موضوع پیگیری هایی داشتند. نماینده قوچان و فاروج افزود:  ۱.۲میلیارد یورو نیز هزینه اجرای این طرح در آن زمان  بود که باعث شد به دنبال سرمایه گذاری خارجی برای اجرای آن باشیم و یکی دو هیئت نیز برای صحبت های اولیه حضور پیدا کردند که اتفاقا دولت در همان زمان نیز مجوز تاسیس منطقه ویژه اقتصادی  در قوچان در منطقه باجگیران را تصویب کرده بود ، اما بعد از خروج آمریکا از برجام این موضوع همچنان معلق و بلاتکلیف باقی ماند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قوچان پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند، مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه فعال و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذار در روند سرمایه‌گذاری نباید دغدغه‌ای داشته باشد، افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان، در کنار سرمایه‌گذاران ایستاده است تا با تأمین نیازهای آنها، روان‌سازی در صدور مجوزها و رفع موانع و مشکلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پارچه جین و کتان و طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در حوزه تولید اوره و آمونیاک، بررسی شد و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها را صادر کرد.

کد خبر 748725

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • آیین کلنگ‌زنی احداث پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند