Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصرایران، الجبیر مدعی شد:" "تاریخ 40 سال گذشته ایران به ویژه علیه کشور من تهاجمی بوده است.. مماشات با ایران فقط به رفتارهای پرخاشگرانه این کشور دامن زده است."

او با اشاره به حمله اخیر به تاسیسات نفتی کشورش بار دیگر ادعای دست داشتن ایران در این حملات را تکرار کرد و گفت به زودی اسنادی در این باره منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجبیر گفت:" ما خواستار تلاش جهانی برای مهار رفتار پرخاشگرانه ایران شده ایم... ایران باید تصمیم بگیرد که آیا این یک موجودیت انقلابی است یا یک دولت-ملت متعهد به قوانین بین‌المللی است."

"عادل الجبیر" در مصاحبه با فاکس نیوز

این دیپلمات 57 ساله سعودی که پیشتر قریب به 10 سال سفیر سعودی در ایالات متحده آمریکا بوده، با تکرار اتهامات درباره دست داشتن ایران در بی‌ثبات کردن منطقه و حمله به عربستان سعودی گفت:" رفتار ایران باید متوقف شود. آنها به سفارتخانه‌های ما حمله کرده‌اند، آنها سعی کرده‌اند مناسک حج را مختل کنند، آنها تعدادی از دیپلماتهای ما را ترور کردند، آنها اقدام به تاسیس شبکه‌های تروریستی در عربستان سعودی کردند ، آنها پایگاه "الخُبَر" را منفجر کردند و لیست این قبیل اقدامات آنها را می‌توان همچنان برشمرد.  

الجبیر مدعی شد:" حوثی‌ها تاکنون 260 موشک بالستیک را که ایران در اختیار آنها قرار داده به خاک عربستان سعودی شلیک کرده‌اند، آنها همچنین با 150 پهپادی که ایران در اختیار آنها گذاشته به ما حمله کرده‌اند، شُکر خدا که ما سیستم دفاع ضد هوایی قوی داریم و همه این موشک‌ها را پیش از اصابت به هدف، نابود کرده‌ایم."   

الجبیر در ادامه بدون نام بردن از کشور خاصی از اقدامات دیپلماتیک اروپا برای نجات برجام انتقاد کرد و گفت:" راه اصلاح رفتار ایران پایان دادن به مماشات در برابر رفتارهای آن است.. ما معتقدیم جامعه جهانی باید موضع محکم و قاطعی در برابر رفتارهای تهاجمی ایران داشته باشد و به آنها بگوید بس است و تمام کنید."

او با انتقاد از آنچه که " مماشات" در برابر رفتارهای مخرب ایران خواند، گفت:"  وقتی کسانی در مورد راه اندازی یک سیستم موازی با "سوییفت" برای روابط بانکی با ایران صحبت می‌کنند ، این یک مماشات است. وقتی کسانی در مورد تخصیص یک خط اعتباری ویژه برای ایران صحبت می‌کنند ، این مماشات است و تنها ایران را به ادامه رفتارهای خود تشویق می‌کند. وقتی کسانی با ایران گفتگو می‌کنند اما این گفتگو را با حرکتی محکم  در برابر ایران همراه نمی‌کنند، این هم یک نوع مماشات است... و وقتی کسانی به دنبال تجارت با ایران هستند در حالی که ایران به طور مداوم قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، این هم یک نوع مماشات است.

او افزود: بنابراین اولین قدم در قبال ایران باید پایان دادن به سیاست مماشات باشد. باید به ایران فهماند که اگر می‌خواهد یک دولت – ملت مسئول باشد باید به قوانین و هنجارهای بین‌المللی احترام بگذارد... مادامی که چنین اتفاقی نیفتد ایران به رفتارهای کنونی خود ادامه خواهد داد و لزومی برای تغییر رویه نخواهد دید.  

 الجبیر ادامه داد: شما نمی‌توانید با کشوری رابطه عادی داشته باشید که به دنبال نابودی کشور من و دیگر کشورهای منطقه است..این وضعیت نمی‌تواند دوام داشته باشد و باید پایان یابد."

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو صبح دوشنبه در همایش روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس هم از نظر اقتصادی و هم از نظر امنیتی و دفاعی در برد جهانی و بین‌المللی بسیار دارای اهمیت است.

وی به پیشرفت‌های ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه شاهد دستیابی به دستاوردهای بسیار بزرگی در عرصه نظامی و دفاعی هستیم و رینگ دفاعی ایران اسلامی تقویت شده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: ایران اسلامی در زمین، هوا، دریا، فضا و… دارای اقتدار و امنیت بسیار بزرگی است و هر کشوری بخواهد کوچک‌ترین اقدامی علیه امنیت کشور ما انجام دهد با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه خلیج فارس برای دنیا دارای اهمیت است و هر حادثه‌ای در خلیج فارس رخ دهد بر اقتصاد دنیا تأثیرگذار است و هرچقدر امنیت بیشتری در خلیج فارس برقرار شود باعث افزایش امنیت جهانی می‌شود.

سردار رزمجو بیان کرد: تاکنون این امنیت به خوبی در خلیج فارس برقرار شده است و ترانزیت و حمل و نقل به خوبی در خلیج فارس انجام می‌شود و امیدواریم شاهد تداوم این امنیت باشیم.

کد خبر 6091936

دیگر خبرها

  • ویدیو/ روزی که فوتسال ایران سوم دنیا شد
  • رامون کالدرون: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که رئال مادرید، کار آسانی برابر بایرن مونیخ خواهد داشت
  • تصاویر | بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا در ایران!
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)