Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان «درز آب» ولایت «جوزجان» در شمال افغانستان توسط طالبان در حالی سقوط کرد که والی این ولایت نسبت به سقوط آن هشدار داده بود. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از گذشت کمتر از یک روز از هشدارهای والی «جوزجان» نسبت به سقوط شهرستان «درزاب»، گروه طالبان اعلام کرد که ساختمان فرماندهی پلیس و پاسگاه‌های این شهرستان را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای مدعی شد که در این حمله 17 نیروی امنیتی افغان کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

وی افزود که بیش از 20 نفر از نیروهای امنیتی نیز توسط طالبان اسیر شدند.

این در حالی است که اخیراً «لطف‌الله عزیزی» والی جوزجان با اشاره به درگیری نیروهای امنیتی با طالبان در 5 شهرستان درزاب، قرقین، آقچه، مردیان و فیض‌آباد به «سلام وطندار» گفته بود که درگیری‌ها در درزاب شدید است و اگر نیروهای تازه نفس به این شهرستان اعزام نشوند این شهرستان توسط طالبان سقوط خواهد کرد.

برگزاری انتخابات در سایه ناامنی؛ حملات انفجاری و راکتی در 11 ولایت افغانستانپایان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان؛ 464 مرکز اخذ رای مسدود ماند

حملات طالبان پس از لغو مذاکرات توسط آمریکا و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تشدید شد.

براساس گزارش‌ها در روز انتخابات نیز در سراسر افغانستان 113 حمله رخ داد که در نتیجه آن دستکم 32 نفر کشته و 123 تن دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان