Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان،  محمدرضا محمدی در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان حضور یافت تا با تشریح دو موضوع مهم بخشنامه شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی و ثبت نام، نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان) به سوالات نمایندگان افکار عمومی پاسخ دهد.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی کشور، با توجه به اینکه امسال، به نام سال رونق تولید مزین شده و در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی و به منظور حمایت از فعالان اقتصادی و افزایش رضایتمندی مودیان محترم مالیاتی، تصمیمات جدیدی در شش ماهه نخست سال در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش، برای مودیان اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی غیر دولتی، اتخاذ نمود، تا در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود ( اعم از اصل بدهی و جرایم غیر قابل بخشش) تا پایان سال جاری، به عنوان مودی خوش حساب از این حیث و در این مرحله تلقی و مورد بخشودگی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم 

وی ادامه داد: البته این بخشودگی به این شکل است که در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده تا تاریخ سی ام مهرماه امسال، معادل ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش را شامل خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان افزود : بعد از پایان مهرماه، بخشودگی بصورت پلکانی برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط ۱۰ درصد و برای سایر مودیان معادل ۲۰ درصد تا پایان سال ۱۳۹۸ و به ترتیب ۳۰ درصد و ۵۰ درصد در سال آینده کاهش خواهد یافت.

محمدی اظهار کرد: ما انتظار داریم مودیان محترم مالیاتی هم‌استانی، از این موقعیت ویژه که سازمان امور مالیاتی برای مودیان قائل شده است، استفاده کرده و کار خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

مودیان  در اسرع وقت، درخواست بخشودگی جرایم خود را به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند

وی در پایان اضافه کرد: برای استفاده از این فرصت طلایی بخشودگی جرایم، مودیان بایستی در اسرع وقت، درخواست بخشودگی جرایم خود را به اداره امور مالیاتی تسلیم نموده، تا در اجرای این بخشنامه مورد بخشودگی قرار گیرند.

46

کد خبر 1304958

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مالیات مالیات بر ارزش افزوده فرارمالیاتی رشد اقتصادی استان لرستان سلامت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل

مهدی موحدی سخنگوی سازمان مالیاتی کشور در خصوص معافیت مالیاتی برای درآمدهای کمتر از ۱۸ میلیارد تومان صاحبان مشاغل خرد گفت: این معافیت سقف ۱۸ میلیارد تومان مشمول تمامی صاحبان مشاغل که اطلاعات  خود را در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی بارگذاری می کنند، می شود.

وی افزود: صاحبان مشاغل خرد نیازی به تسلیم اظهارنامه  ندارند چراکه تنها بر اساس اطلاعات سیستمی که سازمان امور مالیاتی از این صاحبان مشاغل در اختیار دارد مالیات مقطوعی سال ۱۴۰۲ برای این صاحبان مشاغل  تهیه شده است.

موحدی اظهار کرد: صاحبان مشاغل اگر موافق این اطلاعات بودند آن را تایید می کنند و در چند قسط آن را پرداخت می کنند و اگر موافق نبودند می‌توانند اظهارنامه خود را در اختیار سازمان تسلیم کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور  تاکید کرد: صاحبان مشاغلی که میزان فروش سال آنها ۱۸ میلیارد و کمتر از ۱۸ میلیارد تومان باشد  مشمول معافیت می شوند.

موحدی افزود: این افراد مشمول  موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم می شوند بنابراین این صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به سامانه آن را انجام دهند.

 او اظهار کرد: از ابتدای خردادماه این اقدام مهم رخ خواهد داد و صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به درگاه سازمان امور مالیاتی به میزان فروشی که سازمان امور مالیاتی برای آنها در نظر گرفته است مراجعه کنند و اگر این فروش مورد نظر بود مالیات محاسبه و پرداخت می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد