Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آمار، بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه خانوارهای روستایی را در بین استان‌های کشور به نام کردستان ثبت کرد. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مرکز آمار ایران، دیروز گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده به تفکیک استان در شهریور 98 را منتشر کرد که طبق آن، کردستان بیشترین نرخ تورم 12 ماهه خانوارهای روستایی را در بین استان‌های کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش منتشره، کردستان در نرخ تورم سالانه، تنها با چند دهم اعشار اختلاف در عدد نرخ تورم، پس از ایلام بالاترین نرخ تورم 12 ماهه را در مقایسه با سایر استان‌های کشور دارد.

در گزارش یادشده، نرخ تورم دوازده ماهه در کردستان 51.1 درصد، نرخ تورم دوازده ماهه اقلام خوراکی و آشامیدنی 65.3 درصد و نرخ تورم 12 ماهه اقلام غیرخوراکی و خدمات هم 42.1 درصد اعلام شده است.

در گزارش مرکز آمار، کردستان در تورم نقطه به نقطه شهریور استان دهم کشور بوده و وضعیت استان در این شاخص نسبت به ماه‌های قبل بهبود نسبی پیدا کرده است؛ دولتمردان زمانی که کردستان در این شاخص بدترین وضعیت را در کشور داشت تورم نقطه به نقطه را به‌عنوان ملاک نمی‌پذیرفتند اما باید منتظر ماند و دید که این‌بار چه واکنشی نشان می‌دهند.

تورم در غذا 62.6درصد شد/ رشد 80درصدی قیمت گوشت+جدولتورم همچنان در مدار افزایش؛ نرخ تورم شهریور 42.7 درصد شد"گرانی، تورم و بیکاری" مشکلات اصلی امروز جامعه است یا رفتن خانم‌ها به استادیوم‌؟!

گرچه دولتمردان در استان کردستان بارها و بارها اعلام کرده که مشکلات اقتصادی را شناسایی و برطرف می‌کنند اما در حال حاضر اوضاع کنونی نشان از آن دارد که ماه‌هاست نه تنها این معضل حل نشده بلکه در برخی از موارد تشدید هم شده و مسئولان اقدام کارآمدی را انجام نداده‌ و آمارها را یا انکار و یا توجیه می‌کنند!

البته شاید توجیه دولت از تورم افسارگسیخته امسال، تحریم و فشارهای غرب بر اقتصاد ایران باشد اما باید بار دیگر به استاندار کردستان گوشزد کرد که کسب این وضعیت‌ تأسف‌بار ناشی از سوءمدیریت، بی‌برنامگی و ناتوانی متولیان امر است تا تحریم.

از آنجا که مردم و اصحاب رسانه امیدی به استاندار پایتخت‌نشین و تیم اقتصادی دولت در کردستان برای بهبودی و حل مشکلات این حوزه ندارند اما حداقل انتظار می‌رود که این‌بار به‌جای انکار کردن، شهامت پذیرفتن آمارهای رسمی را داشته و از مردمی که کمر آنان زیر بار گرانی، تورم و بی‌تدبیری مسئولان خم شده است، عذرخواهی کرده و کنار بروند و خوش‌بگذرانند، شاید با خوش بودن آنها، مردم راحت‌تر کنار بیایند!

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد

شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل‌شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده‌های میلیون‌ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان