Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگویی گفت: قصه گویی باید از فضای سالن کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان خارج شود و در قالب طرحی هفته ای یک مرتبه بحث قصه گویی در مدارس توسط مربیان کانون انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ «حسین زنگویی» امروز (7 مهر) در نشست قصه گویی با موضوع «شیوه های پرورش فکر کودکان با قصه گویی» همزمان با مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در خراسان جنوبی اظهار کرد: قصه یکی از وسایل تبلیغی پیامبران الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد دانشگاه و پژوهشگر قصه های عامیانه در خراسان جنوبی به شرایط حساس و خطرناک کنونی برای کودکان با توجه به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: از قدیم راه های تربیتی متفاوت بوده اما استفاده از قصه گویی در همه کشورها و ملت ها محور اساسی زندگی است.

 

زنگویی با تاکید بر اینکه تربیت مستقیم بر کودکان میسر نیست، ادامه داد: شاید یکی از دلایلی که خداوند قالب قصه را برای تربیت انسان ها برای پیامبران الهی بیان فرموده تاثیرگذاری و شیوه تربیتی غیرمستقیم آن باشد.

 

وی با اشاره به تقسیم بندی قصه ها، بیان کرد: برای قصه گویی باید حداقل اجزای آن را بشناسیم و مهمترین عنصر درون مایه و محتوای قصه است.

 

این استاد حوزه ادبیات دانشگاه با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن هر کسی عمل خوب انجام دهد برای خود انجام می دهد، افزود: می توان موضوع خیرخواهی را در قالب قصه گویی به کودکان و مخاطبان منتقل کنیم و بهترین روش این است که این محتوا را با طرح سوالات ملموس و واگرا ( یک جوابی نباشد) انجام دهیم.

 

زنگویی خطاب به مربیان کانون و پرورش فکری استان گفت: باید کاری کنید که تمام بچه ها در پاسخ گویی به سوالات قصه شرکت کنند چرا که با این کار به عنوان مثال یک دانش آموز کم رو و خجالتی، جرأت حرف زدن در  اجتماعپیدا کند. 

 

به گفته وی قصه یکی از ابزار تربیتی و روش های غیر مستقیم پرورش تفکر منطقی است که بر پایه استدلال های درست اجتماعی می باشد و تجربه صدها سال زندگی اجتماعی در آن نهفته است و امروز هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

زنگویی با انتقاد از مشکل دوقطبی بودن شخصیت قصه های امروزی، ادامه داد: یکی از ویژگی های قصه های ما این است که زمان و مکان ندارد تا به مخاطب بگویید در همه زمان ها ممکن است اتفاق بیفتد لذا قصه ها تاریخ مصرف ندارد.

 

استاد حوزه ادبیات دانشگاه تاکید کرد: علت اعتبار قصه های بومی فرایند منطقی و عقلانی که در فضای قصه ها نهفته شده است.

 

زنگویی با بیان اینکه مربیان در تاثیرگذاری قصه بر مخاطب بسیار دارای اهمیت است، افزود: باید به نحوه بازگویی، بیان و زمان قصه توجه شود.

 

وی درخواست کرد قصه گویی از فضای سالن کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان خارج شود و در قالب طرحی هفته ای یک مرتبه بحث قصه گویی در مدارس توسط مربیان کانون انجام شود.

 

استاد حسین زنگویی از اساتید متخصص در حوزه ادبیات و دارای 39 سال سابقه فرهنگی و مولف 12 جلد کتاب برگزار شد.

 

این نشست با حضور  34 نفر از مربیان، کارشناسان و علاقه‌مندان به قصه‌گویی برگزار شد.

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس دفاع مقدس اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کانون های مساجد زائران اربعین حسینی یادواره شهدا قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست

فرماندار گرگان گفت: سرمایه‌گذار در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، اسماعیل نادری با بیان اینکه شورای ششم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی که در دوره‌های پیشین مغفول مانده بود، توجه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: انتظار است، مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات شوراهای پیشین به شورای فعلی تکلیف شده است، افزود: شاید دوره ششم پارلمان شهری به برخی موضوعات و پروژه‌هایی که اکنون درگیر آن است، ورود نمی‌کرد و در حال حاضر منتفی کردن برخی پروژه‌ها مانند شهربازی مدرن سبب هدر رفت بیت‌المال خواهد شد.

فرماندار گرگان گفت: انتظار است مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده است در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شهرداری ۸۰ درصد اعتبارات را صرف امور جاری می‌کند و چه انتظاری وجود دارد که با ۲۰ درصد اعتبار باقیمانده پروژه‌های کلان انجام دهد.

نادری ادامه داد: فرمانداری ۹۹ درصد مصوباتی ارسالی به کمیته انطباق را با دید باز و مثبت بررسی می‌کند.

وی گفت: توان هر شهر با سایر شهرها متفاوت است، توان گرگان قابل مقایسه با کلان‌شهرهایی مانند تبریز نیست و شاید حداکثر بتواند دو پروژه را مدیریت کند.

فرماندار گرگان با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری شهری در گرگان گفت: سرمایه‌گذار سعی دارد صفر تا ۱۰۰ پروژه‌ای را به عهده بگیرد و در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه در نظر گرفته شود.

کد خبر 748331

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان