Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: امسال بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری پیش‌بینی و مصوب شده که نسبت به میزان اعتبارات کل استان، سمیرم به عنوان شهرستان اول حوزه جذب بودجه ‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، محمد حسین شاملی در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره منابع و طبیعی شهرستان سمیرم با اشاره به گستردگی منابع طبیعی در این شهرستان، اظهار کرد: مساحت منابع طبیعی در شهرستان سمیرم بسیار زیاد بوده و حجم کار نیز با سایر شهرستان‌های استان قابل مقایسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت استقلال بخش‌های مختلف شهرستان در حوزه منابع طبیعی، گفت: اگر بخش‌های مختلف شهرستان سمیرم مشکلاتشان حل و کمتر شود، بی شک بسیاری مسائل در این شهرستان برطرف خواهد شد.

وی مساحت اراضی ملی فریدونشهر را نصف مساحت شهرستان سمیرم اعلام کرد و افزود: قرار شد با همکاری فرماندار سمیرم از محل اعتبارات استانی و همچنین تامین مالی از محل اعتبارات ملی، اعطای تجهیزات و ساختمان، به بخش‌ها رسیدگی بیشتری شود تا تقویت شوند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: "کاداسترِ" منابع طبیعی اولویت اول تعریف شده در شهرستان سمیرم است که ظاهرا یک پنجم شهرستان نقشه هایش آماده و در حال آماده شدن است.

وی از مسئولان شهرستان خواستار شد: اختلافات بین اراضی ملی و مردم را در دستور کار کمیسیون رفع تداخلات قرار دهند تا بتوانیم با هدایت مردم مشکلاتشان را در طرح توسعه ششم رفع کنیم.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطر نشان کرد: آب‌های سطحی در شهرستان سمیرم موجود و آب‌های زیرزمینی محدود است که این آب‌های سطحی از شهرستان خارج و به استان اصفهان نمی‌رسد.

شاملی گفت: امسال بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری پیش‌بینی و مصوب شده که نسبت به میزان اعتبارات کل استان، سمیرم به عنوان شهرستان اول در حوزه جذب بودجه باشد.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان این‌که این اعتبار کافی نیست، افزود: جلسات فراوانی برای در تهران و استان برای این کار انجام شده است که با توجه به همین جلسات سمیرم به عنوان شهرستان اول استان در این رابطه انتخاب شده است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان این جلسه علی پورعسگر به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمیرم انتخاب و از زحمات محمد رضا روانبخش سرپرست پیشین این اداره تجلیل شد.

علی پورعسگر، رئیس جدید اداره منابع طبیعی سمیرم پیش از این رئیس اداره منبع طبیعی اردستان بوده است.

کد خبر 391227

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سمیرم شهرستان سمیرم منابع طبیعی و آبخیزداری شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در نشست شورای تحقیقات جهاد کشاورزی اظهار کرد: نتایج پژوهش ها و تحقیقات در حوزه کشاورزی بایستی به سرعت در بخش اجرایی استفاده و به کارگیری شود.

وی افزود: بایستی فاصله بین تحقیقات و اجرا کم شود تا نتایج پژوهشی سریعتر به مزارع کشاورزی انتقال یابد.

وی اظهار داشت: تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد چرا که تحقیقات کشاورزی بدون در نظر گرفتن مسایل مهم استان نمی تواند منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی شود.

عطایی یادآور شد: نتایج طرح های تحقیقاتی بخش کشاورزی برای بهره برداران بیان شود تا کشاورزان استان بتوانند دانش نوین و به روز بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در این نشست ریوس برنامه های اصلی و عملیاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری در حوزه های روابط عمومی، پشتیبانی، آموزشی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و پژوهشی و فناوری بیان شد.

مشارکت بخش خصوصی و مردم در راستای تحقق شعار سال، فعال سازی ظرفیت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای فعالیتها در حوزه کشاورزی دانش بنیا، ارتقای کیفی واحدهای فناور، توسعه دستاوردهای فناورانه در زیست بوم کشاورزی، ارتقای دانش فنی و فناورلنه بهره برداران، استفاده از ظرفیت کشاورزان خبره در انتقال دانش به سایرین، کشاورزی هوشمند، ارتقای دانش فنی در حوزه سازگاری با کم آبی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و.. مهمترین اهداف این برنامه های عملیاتی است.

کد خبر 6093437

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی