Web Analytics Made Easy - Statcounter

جباری گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری اقامت مسافران در واحدهای اقامتی تحت پوشش این اداره کل افزایش ۴۰ درصد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «جلیل جباری»، در مراسم گرامیداشت هفته گردشگری که در سالن اجتماعات این اداره کل که با حضور فعالان گردشگری استان برگزار شد، با تبریک هفته گردشگری، اظهار کرد:  در 6ماهه امسال  435 هزار و 136نفر در اقامتگاه ها و هتل هایی که تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی هستند اقامت داشتند که  پارسال این تعداد 314 هزار و 217 نفر بوده که افزایش 40 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی افزود: سال 97  بیش از 900 نفر در اقامتگاه های بوم گردی اقامت داشته که در 6 ماهه امسال بیش از 12هزار نفر را در اقامتگاه های بوم گردی پذیرش شدند که با این میزان اقامت افزایش 12برابری نسبت به سال 97 داشته است.

جباری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هفته گردشگری امسال با عنوان "آموزش ، مهارت و اشتغال " نامگذاری شده و این اهمیت آموزش را در این صنعت بیان میکند، گفت: در جذب نیروی انسانی ماهر بسیاری از هتل داران و فعالین عرصه گردشگری دچار مشکل بوده و  در جذب نیروی انسانی باید مهارت های افراد سنجیده شود.

وی تصریح کرد: باید نظام تربیت و آموزش نیروی انسانی از سطوح دبیرستان، دانشگاهی در نظر گرفته شده و مهارت های لازم برای آن ها آموزش داده شود که این امر باعث میشود که  کارفرمایان گردشگری در بکارگیری افراد دچار مشکل نشوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به اهمیت سرمایه گذاری در امر آموزش اشاره کرده و گفت : لازم است به سرمایه گذاری در این حوزه توجه ویژه ای شود و از طریق ایجاد و تقویت زیر ساختهای گردشگری به جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری اقدام شود.

جباری گفت: طی سال جاری 2.5 میلیارد تومان به 8 طرح سرمایه گزاری کلان در حوزه گردشگری کمک بلاعوض شده تا به طرح هایی که از منابع داخلی بانک ها استفاده کردند کمک شود که در این راستا  طولانی شدن روند تسهیل بررسی طرحهای گردشگری و عدم‌استقبال از طرحهای گردشگری توسط بانکهای عامل از معضلات موجود در رونق طرحهای گردشگری استان آذربایجان غربی است.

این مقام مسوول با بیان اینکه آموزش باید در کنار هتل و مراکز گردشگری انجام گیرد تا فرد تحت آموزش بصورت عملی با مفاهیم و موضوعات آشنایی یابد، خاطر نشان کرد: گردشگری در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آثار محیطی گردشگری، توسعه گردشگری و سیاسی حائز اهمیت بوده، بطوریکه  گردشگری می تواند به افزایش اشتغالزایی، افزایش کیفی و استانداردهای زندگی، کاهش فقر، تقویت باورهای اجتماعی و سنن محلی، تقویت روحیه همبستگی و افزایش سرمایه گذاری کمک موثر و مهمی کند.

وی افزود: سال 98 از سال های موفق در حوزه سفر و برگزاری جشنواره ها بوده و برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری در استان از جمله این برنامه ها است.

گفتنی است؛ رونمایی از اطلس گردشگری شهرستان های سردشت و پیرانشهر و قدردانی از تعدادی فعالین گردشگری استان با اهدای لوح از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس نماز جمعه خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی کانون های مساجد یادواره شهدا هفته گردشگری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟

به گزارش همشهری آنلاین، محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام شهریه مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه شورای نظارت سال‌های گذشته، به دلایل تسریع در کار و تکریم مراجعه کنندگان به مدرسه انجام می شود گفت: شرط پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی این است که تا زمان ابلاغ شهریه سال، بر اساس شهریه سال قبل ثبت نام اتفاق بیفتد، شرط دیگر هم این است که به هر دلیلی دانش آموز از ادامه ثبت نام در مدرسه انصراف داد، هزینه اخذ شده عودت داده شود.

امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه...

وی با بیان اینکه برای امسال فعلا میزان شهریه تعیین نشده است افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این گونه نیست هرسال درصدی برای همه مدارس اعلام کنیم ادامه داد: درصد افزایش متناسب با آیتم‌ها و الگوهای شهریه، در هفت محور تعیین می شود؛ امسال هم بازنگری جدی انجام شده و بر این اساس مدرسه به مدرسه و مرکز به مرکز بررسی انجام می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه همین روزها بررسی در حال انجام است گفت: بخشنامه شهریه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغ شده، ۱۰ روز اول توجیه و اقناع برای موسسان است که با فرمت‌های جدید به چه شیوه عمل کنند، ۱۰ روز فرصت وارد شدن به سامانه دارند تا همه اطلاعات مدرسه‌ای را وارد و بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: کارگروه بر اساس مصوبه و ماده ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی که مدیر منطقه رئیس کارگروه است با همراهی موسسان و نماینده انجمن اولیاء و مربیان و مسئولان در داخل آموزش و پرورش، معاونین آموزش و پرورشی این شهریه تایید و به استان اعلام می‌شود. در صورت تایید از سمت استان این شهریه در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود.

بیمه معلمان غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حمایت از معلمان مورد غفلت قرار گرفته است عنوان کرد: معلمان بر اساس قانون ۳۰ ساعته شدند و متناسب با ۳۰ ساعت آموزش و تدریس، بیمه کامل می‌شوند و دستمزد ۳۰ ساعت کامل را می‌گیرند.

هزینه فوق برنامه

محمودزاده در خصوص جریمه نقدی مدارسی که بیشتر از شهریه و بیشتر از شهریه فوق برنامه که ۴۰ درصد شهریه است دریافت می کنند عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای تخلف حوزه را داشت در شورای نظارت تصمیم می‌گیریم؛ از حساب مدرسه برداشت می‌شود، طبق ماده ۱۸ تبصره ۲ سهم دانش آموز به خودش داده می‌شود و به خاطر همین تخلف و جریمه بخشی تا صد درصد شهریه را در شورای نظارت در سطح کشور تصمیم گیری خواهیم کرد و برای استفاده در مناطق محروم در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های سامانه، ۲۲۵۳ فقره پرونده تخلف از استان‌ها گزارش شده افزود: صد درصد به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و مردم با ثبت شکایت در سامانه می توانند تخلفات را گزارش دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی توصیه شده که همراهی خوبی با این موضوع داشته باشد افزود: با این کار همه معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند و به صورت کتبی و شفاهی به همه موسسان هم ابلاغ شده است.

تعداد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی

محمودزاده با بیان اینکه در تهران ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند اظهار کرد: ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سرانه فضای آموزشی انعطاف داریم اما در بحث ایمنی با کسی تعارف نداریم عنوان کرد: در مدارس غیردولتی طبق سند تحول بنیادین تنوع محیط یادگیری را می‌پذیریم یعنی دانش آموزی کلاس‌های تئوری را در مدرسه و سالن ورزش را در جای دیگر انجام می‌دهد تا شاداب بیشتری در او به وجود آید.

کد خبر 849256 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟