Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، رحمان خدابنده‌لو با اشاره به برگزاری دومین نشست شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: در  مدت برگزاری این نشست سه روزه، دبیران شوراهای صنفی علوم پزشکی مشکلات خود را بیان کردند و می‌توان دید که با دلسوزی خاصی به دنبال رفع مشکلات دانشجویان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: من ایمان دارم که اگر دبیران شوراهای صنفی موضوعی را در حوزه‌های مختلف رفاهی و صنفی دانشجویان بیان می‌کنند، از روی صداقت است و اکثر مشکلاتی که دبیران در این نشست مطرح کردند بر دوش دانشجویان سنگینی می‌کند؛ دبیران شوراهای صنفی به عنوان نمایندگان دانشجویان تلاش دارند حرف دل دانشجو را در چنین محافلی بیان کنند از این رو تاکید می‌کنم این اطمینان را داشته باشند که مسؤولان دانشگاهی و وزارت بهداشت به دنبال رسیدگی به امور مد نظر دانشجویان هستند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که در حال برنامه‌ریزی برای بازدید معاون وزیر بهداشت از دانشگاه‌ها هستیم تا از نزدیک در جریان مشکلات دانشجویان قرار بگیریم، خاطر نشان کرد: در این برنامه، تلاش داریم از دانشگاه‌های مختلف با اولویت دانشگاه‌های مستقر در مناطق محروم که امکانات کمتری دارند، بازدید کنیم. دانشجویان بدانند که دغدغه آن‌ها دغدغه ما نیز است و بر همین اساس تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا قدمی به سمت جلو برداریم تا کمی از این فشار از روی دوش شوراهای صنفی کاسته شود.

خدابنده‌لو به وضعیت خوابگاه‌های نیمه تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر ۳۵ خوابگاه به صورت نیمه تمام در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد که در این خصوص باید گفت ساخت این خوابگاه‌ها زمانی آغاز شد که جهش قیمت‌های صورت گرفته طی دو سال اخیر در کشور اتفاق نیفتاده بود و چه بسا اگر این افزایش قیمت رخ نمی‌داد، تعداد قابل توجهی از این خوابگاه‌ها تا کنون به بهره‌برداری رسیده بود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: با وجود این شرایط، ما در تلاش هستیم که به اشکال مختلف برای ساخت و اتمام پروژه‌های این ۳۵ خوابگاه تامین اعتبار کنیم؛ گرفتن وام از بانک‌ها یکی از راه‌های تامین اعتبار در این خصوص است که به جد این مورد را دنبال می‌کنیم و به لطف خدا به نتایج خوبی رسیده‌ایم؛ انشاءالله هر چه زودتر بتوانیم از تسهیلات بانکی استفاده کنیم و بتوانیم ساخت این خوابگاه‌ها را ادامه دهیم.

خدابنده‌لو یادآور شد: مذاکرات و جلساتی نیز با خیرین داشته‌ایم تا از این ظرفیت نیز در شهرها و استان‌های مختلف در خصوص ساخت خوابگاه‌های مورد نظر استفاده کنیم تا با ساخته شدن این خوابگاه‌ها و افزایش ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، مقداری از دغدغه‌های دبیران شوراهای صنفی در حوزه خوابگاه را کم کنیم.

وی در حوزه تغذیه دانشجویان، با بیان این که مقرر شده است سازمان برنامه و بودجه اعتبار خوبی در حوزه تغذیه دانشجویی اختصاص دهد، گفت: با رایزنی‌ در جلسات متعدد، مقرر شده است اعتبار خوبی در حوزه تغذیه دانشجویان از طریق سازمان برنامه و بودجه اختصاص داده شود که اگر این امر اتفاق بیافتد مشکل تغذیه دانشجویی برای امسال حل می‌شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت به مشکلات حمل و نقل دانشجویان که از موضوعات عنوان شده دبیران شوراهای صنفی بود اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از هزینه‌های ایاب و ذهاب به موضوع قرار داشتن خوابگاه‌ها در خارج از پردیس دانشگاه باز می‌گردد که برای حل این مشکل در حال حاضر کاری نمی‌شود کرد اما امید داریم با ساخته شدن خوابگاه‌های نیمه تمام، بخشی از این مشکل نیز مرتفع شود.

خدابنده‌لو به حوزه مشکلات آموزشی عنوان شده از سوی دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست دبیران شوراهای صنفی، دغدغه‌های آموزشی نیز داشتند که با ارتباطی که حتما و قطعا با معاونت آموزشی داریم به دنبال رفع این مشکلات خواهیم بود؛  البته همکاران معاونت آموزشی با ما همراه هستند و علاقه دارند برای کاهش دغدغه‌ها  و مشکلات دانشجویان کمک کنند.

وی گفت: در این مسیر نیز کمک می‌کنیم تا ارتباط شورای مرکزی صنفی جدید با معاونت آموزشی و پژوهشی شکل بگیرد و  اعضای شورای مرکزی بتوانند دغدغه‌های خود را مطرح کنند و کمک شود تا اگر مشکلی وجود دارد، حل شود.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: من از دبیران شوراهای صنفی که دانشجویان دغدغه‌مندی هستند، تشکر می‌کنم که تلاش دارند مشکلات دیگر دانشجویان را حل کنند و از آن‌ها خواهش دارم در ارتباط با مسؤولان دانشگاه، مدیران و معاونان در آرمش سخن بگویند زیرا در آرامش می‌توان به خوبی سخن گفت و به دنبال اتفاقات خوب بود. دبیران شوراهای صنفی باید تلاش کنند خواسته‌های خود را به صورت اداری‌تر مطرح کنند.

وی تاکید کرد: شورای صنفی جایی برای نزدیک شدن به مراکز قدرت و کسب منفعت نیست، بلکه شورای صنفی جای افراد دغدغه‌مندی است که برای بهتر شدن شرایط دانشجویان، جامعه و آینده خود تلاش می‌کنند.

کد خبر 4731842

منبع: مهر

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش اربعین 98 آموزش پزشکی منصور غلامی صندوق رفاه دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه تهران حسین توکلی وزارت بهداشت سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس