Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی ایران از آمادگی این بانک‌ها برای تأمین مالی نیاز‌های مالی صادرات خدمات فنی و مهندسی در عراق خبر داد.

کوروش پرویزیان در همایش تأمین مالی صادرات به بازار عراق افزود: برخی از طرح‌های صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایرانی در عراق نیاز به تأمین مالی دارد که آمادگی داریم به‌صورت کنسرسیومی یعنی با ترکیب منابع خود و بانک‌های همراه و در حدی که بانک مرکزی اجازه می‌دهد این طرح‌ها را تأمین مالی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویزیان گفت: در جهت حمایت از صادرات به بازار عراق، 7 شعبه از یک بانک خصوصی ایرانی از بانک مرکزی عراق مجوز فعالیت در این کشور دریافت کرده است که دو شعبه آن تأسیس شده که سرمایه هر شعبه 50 میلیون دلار است.

وی ابراز کرد: برای حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی به عراق سه زیرساخت نیاز داشتیم که آن را فراهم کرده‌ایم.

رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی ایران همچنین گفت: نخستین زیرساخت مورد نیاز پوشش بیمه‌ای توسط صندوق ضمانت صادرات و بیمه‌های تجاری به‌منظور حمایت از حمل‌ونقل کالا در بازار عراق بود که آن را طراحی و اجرا کردیم.

پرویزیان گفت: دومین زیرساخت عقد قرارداد با صندوق توسعه ملی برای سپرده‌های ارزی و ریالی بود که البته شرایط تحریمی اخیر قدری حرکت آن را کند کرده است.

وی ادامه داد: مصوبه‌ای از هیئت امنای صندوق توسعه ملی دریافت کردیم که بتوانیم تأمین مالی صادرات به‌صورت ارزی را به‌گونه‌ای انجام دهیم که نرخ صادراتی متناسب با بازار صادرات، قابل تنظیم و تعدیل باشد.

پرویزیان اضافه کرد: زیرساخت سومی که برای حمایت از صادرات در بازار عراق فراهم کردیم حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان است به این ترتیب که با استفاده از تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی داریم امکان بهره‌مندی این شرکت‌ها را از تسهیلات با نرخ مناسب فراهم کرده‌ایم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک خصوصی صندوق توسعه ملی موسسات اعتباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان

پیمان اسکندری اظهار کرد: مرز‌های رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در سال‌های اخیر در حوزه تجارت خارجی فعالیت خوبی داشته‌اند و سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق این مرز‌ها به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره در کشور عراق به این ۲ مرز استان نزدیک است و موجب کاهش قیمت تمام شده این محصولات در کشور می‌شود.

وی بیان کرد: به همین جهت درخواست‌های تجار و بازرگانان را طی یکی دو سال اخیر با حضور استاندار و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری کردیم و در نهایت موفق به کسب مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق شدیم.

اسکندری اضافه کرد: مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری صادر شده است که این مهم موجب گسترش مبادلات مرزی خارجی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان