Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی جشنواره موسیقی صبا، دبیر دومین جشنواره صبا در این باره گفت: برگزارکنندگان این رویداد پس از دو ماه بررسی آثار ارسالی از چهل شرکت‌کننده از شهرهای خرم‌آباد، بهشهر، پاوه، سنندج، قزوین، اردبیل، مشهد، کرج، اصفهان و تهران فهرست نهایی برگزیدگان را معرفی کرد. 
به گفته پوریا رمضانیان هیات انتخاب متشکل از محمدرضا تفضلی، کارن کیهانی و رضا ناژفر، مجموعاً ۱۶ اثر را برای داوری نهایی انتخاب کردند و شیوه‌ انتخاب آثار به صورت مستقل انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس  ۱۳ تا ۱۶ اثر واجد صلاحیت توسط هر داور انتخاب شد و درنهایت آثاری که بیش از یک رأی را اخذ کرد برای داوری نزد اساتید ارسال شد و در نهایت ۱۶ اثر انتخاب شدند.


تمرکز بر عناصر موسیقی ایرانی و تکنیک آهنگسازی
محمدرضا تفضلی، مشاور علمیِ جشنواره‌ صبا و یکی از داوران انتخابِ جایزه‌ آهنگ‌سازی احمد پژمان، درباره آثار ارسالی گفت: هیأت انتخاب دوره دوم مسابقه احمد پژمان در مجموع ۴۰ اثر را در این دوره دریافت کرد و پس از بررسی آثار دریافت‌شده در نهایت ۱۶ قطعه از میان کل قطعات را انتخاب کرد. در انتخاب آثار نیز  تمرکز بر عناصر موسیقی ایرانی و برخورداری از تکنیک و فنون آهنگ‌سازی با رویکردهای مختلف و در زبان‌های متفاوت بوده است. ماده‌ فراخوان این بخش برای ارکستر زهی است و داوران هفت‌نفره‌ این مسابقه در سامانه جشنواره مشخص شده‌اند.

سفارت اتریش میزبان هنرمندانی از ایران، اتریش و ارمنستان
آثار نهایی به داوری احمد پژمان، بهزاد رنجبران و امین هنرمند داوری نهایی خواهند شد. ضمن اینکه آثار برگزیده در یکی از رویدادهای جشنواره‌ موسیقی صبا، هفته‌ اول آذر اجرا خواهند شد. در این اجرا رضا ناژفر نوازنده‌ فلوت و تِرِزا شوماخر نوازنده‌ اتریشی پیانو به دعوتِ جشنواره‌ صبا و میزبانیِ سفارت اتریش، در ایران به اجرای برنامه خواهند پرداخت. آرام تالالیان نوازنده ویولنسلِ از کشور ارمنستان هم به این سه نوازی می پیوندند براساس اعلام ستاد برگزاری جشنواره موسیقی صبا اسامی ۱۶ آهنگ‌ساز راه‌یافته به مرحله‌ داوری نهایی جایزه آهنگسازی احمد پژمان به شرح زیر اعلام شده است: 
علی بلیغی، علی توکلی، محمد تنکابنی، رعنا جودکی، کیارش حیدری، محمدرضا رجبی، حسن رحیمی، جاوید رضایی، سپهر سراجی، بابک سعیدی، فرزان سلسبیلی، حسین قنبری، آتا قوی‌دل، محمد کیوان، علی مقتدایی، محمد نظیری.

جایزه‌ آهنگسازی احمد پژمان پنج سالِ پیش نخستین دوره‌ی خود را به‌همت سازخانه‌ موسیقی تهران و به دبیری دکتر امین هنرمند برگزار کرد. پس از تأخیری پنج‌ساله این دومین دوره‌ این جایزه است که جشنواره‌ صبا آن را برگزار می‌کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جایزه موسیقی چهره ماندگار موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی

شهریار صیقلانی بازیگر آثاری همچون بانویی از اسلو و سریال احضار و چند اثر نمایشی دیگر از حضور چهره‌های شناخته شده در تولیدات تصویری می‌گوید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ شهریار صیقلانی که پس از حضور موفق بانویی از اسلو که در تالار حافظ به روی صحنه رفت تجربیات مشابهی را در این ژانر داشته است علاوه بر بازیگری  آثاری همچون «عاشقانه»، «تکراری»، «آتش پنهان» و «معما» را در کارنامه خود دارد و در اثر «منو بشناس» در کنار 39 خواننده دیگر کشور حضور داشت در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت کنونی چهره ها و کیفیت آثار گفت: بازیگرانی که دستی بر موسیقی هم دارند در حال حاضر به جای اینکه یک کاراکتر جدیدی از تفکر و احساس خودشان را منتشر کنند، پیرو کارهایی که در جامعه موفق بوده می‌شوند و طبیعتا همه آهنگ‌ها به همین دلیل شبیه هم می‌شود. در نتیجه در موزیک پاپ این اتفاق می‌افتد که ما به جای اینکه صداها و حرف‌های جدید و موسیقی و تنظیم و سبک‌های مختص به کاراکتر هر آرتیستی را بشنویم، همه سعی می‌کند قطعاتی شبیه به قطعه‌ای که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، بسازند و به کاراکتر خواننده و ایجاد یک اثر جدید توجهی نمی‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه استانداردهای لازم  رعایت نمی‌شود و همانطور که می‌بینیم صداها در استودیوها به واسطه نرم‌افزارها دستکاری می‌شود و برخی از خواننده‌ها در اجراهای زنده توانایی این را ندارند که قطعات خودشان را بخوانند. متاسفانه این روزها موسیقی در حال رفتن به سمت مصرف‌گرایی است تا به سمت ماندگاری و این اتفاق بسیار بدی است.

صیقلانی درباره حضور خواننده‌ها در جایگاه بازیگر در آثار نمایشی بیان کرد: اگر خواننده بازیگر بتواند هر دو مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد، یعنی در بازیگری هم درخشان باشد، اتفاق خیلی خوبی است و نه تنها به سابقه خوانندگی‌اش لطمه نمی‌زند، بلکه باعث پیشرفت و درخشش بیشتر او هم می‌شود. به عنوان نمونه‌های موفق این موضوع در سال گذشته می‌توان به کامران جهانبانی و سینا ساعی اشاره کرد.

وی در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش اظهار کرد: چند پیشنهاد بازیگری در تئاتر را در حال بررسی دارم  و برای یک اثر نمایش خانگی در حال ساخت تیتراژ هستیم .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیات انتخاب «اولین جشنواره خیمه شب بازی» معرفی شدند
  • داور بازی ایران و هنگ‌کنگ معرفی شد
  • نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی با معرفی آثار برتر پایان یافت
  • راه یافتگان به مرحله نیمه نهایی اسکواش گرگان جونیور مشخص شدند
  • اعلام آثار راه‌یافته به بخش تئاتر خیابانی جشنواره فتح خرمشهر
  • معرفی هیات انتخاب اولین جشنواره خیمه‌شب‌بازی
  • تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه