Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: حل معضلات پسماند استان گیلان در حقیقت مشارکت همه جانبه مردم و مدیران اجرایی را می‌طلبد. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی اوسط اکبری‌مقدم عصر امروز در جلسه پیگیری و ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان اظهار داشت: برای بهره‌برداری از پروژه تصفیه‌خانه شیرآبه سروان باید میزان هماهنگی‌ها بین پیمانکاران پروژه و شهرداری بیشتر باشد چون بسترسازی‌های لازم انجام شده و فقط باید کار نصب سوله را نیز با سرعت بیشتری انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه اجرای پروژه تصفیه‌خانه شیرآبه سروان رشت نباید تحت هیچ شرایطی متوقف شود افزود: بنده پیگیری مسائل فنی و اجرایی پروژه تصفیه‌خانه شیرآبه سروان را شخصاً بر عهده می‌گیرم و پیشنهاد می‌کنم که یک برنامه زمان‌بندی مشخص در رابطه با پروژه مذکور ارائه شود.

اکبری‌مقدم با بیان اینکه پیشرفت پروژه زباله‌سوز سراوان نیازمند منابع مالی زیادی است گفت: در راستای حل مشکلات پسماند سه استان شمالی، کارگروهی در سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شده بنابراین ما باید در یک بازه زمانی مشخص، پروژه زباله‌سوز سراوان را به بهره‌برداری برسانیم.

ضعف مدیریتی در حوزه مدیریت پسماند گیلان غیرقابل انکار استفعالیت مراکز تخلیه پسماند گیلان ‌با اصول محیط‌زیست در تضاد استمعضل پسماند گیلان در حال تبدیل شدن به یک موضوع امنیتی و اجتماعی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه حل معضلات پسماند نیازمند مشارکت همه جانبه مردم و مدیران است افزود: فرهنگ تولید و نگهداری زباله در گیلان باید اصلاح شود و صدا و سیمای مرکز گیلان نیز به صورت ویژه در زمینه اصلاح فرهنگ تولید و نگهداری زباله کار کند.

معاون واحد اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مساله حفظ محیط زیست کلام رایج صدا و سیما است اظهار داشت: با توجه به اینکه مطالبات مردمی در رابطه با مشکلات پسماند زیاد است از این رو صدا و سیما در چندین محور در حال فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

سیدجلال‌الدین رضاپور با اشاره به اینکه صدا و سیمای مرکز گیلان با انتشار اخبار مربوط به پسماند به‌دنبال ایجاد اختلاف بین مدیران اجرایی و بخش‌های مربوطه نیست افزود: بیان مطالبات مردمی وظیفه ذاتی صدا و سیما است و این مرکز برای حل مشکلات همواره در کنار شهرداری و دیگر مدیران است.

پروژه تصفیه‌خانه شیرآبه سراوان رشت به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

میرشمس مؤمنی‌زاده در این جلسه اظهار داشت: وضعیت سایت سراوان با توجه به شرایط موجود باید به گونه‌ای مدیریت شود تا مردم از لحاظ سکونتی در آن منطقه با مشکلاتی روبه‌رو نشوند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به لزوم ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی به ساکنان منطقه سراوان تصریح کرد: دفن غیربهداشتی زباله در منطقه سراوان موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم شده که لازم است خدمات بهداشتی به ساکنان منطقه افزایش یابد.

مؤمنی‌زاده با تأکید بر اینکه پروژه تصفیه‌ خانه شیرآبه سراوان رشت باید طی دو ماه آینده سریعاً به بهره‌برداری برسد افزود: پروژه مذکور باید سریعاً به بهره‌برداری برسد تا مردم بدانند که مدیران اجرایی تمام تلاش خود را برای حل مشکلات پسماند انجام دادند.

وی با بیان اینکه مجموع تلاش‌ها در رابطه با حل مشکلات پسماند باید افزایش یابد خاطرنشان کرد: پروژه زباله‌سوز سراوان نیازمند زمان بیشتری بود اما مردم بدانند که مدیران اجرایی همواره کوشش می‌کنند تا این پروژه به طور کامل به بهره‌برداری برسد و خدمات رفاهی و عمرانی لازم هم ارائه می‌شود.

سرپرست حوزه معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اعتبار پروژه زباله‌سوز سراوان رشت اظهار داشت: هفت میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به پروژه زباله‌سوز سراوان اختصاص دادند.

فرامرز جمشیدپور خاطرنشان کرد: بخشی از مبلغ هفت میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبار پروژه زباله‌سوز سراوان برای اجرای پروژه به پیمانکار داده شد و حدود 4 میلیارد تومان از اعتبار اولیه باقی مانده است.

انتهای پیام/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود

نماینده مردم اهواز، کارون، حمدیه و باوی، گفت: انتطارمان از روند اجرایی پروژه‌های عمرانی در استان بیشتر است و برخی از پروژه‌ها با تاخیر در حال اجرا هستند؛ در تلاش هستیم همچون گذشته پا به پای مدیران تلاش کرده و تامین اعتبار کنیم‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجتبی یوسفی در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهدای جنگیه که امروز انجام شد، اظهار داشت: برای مشکل تامین آب شرب کوت عبدلله و روستاهای اطراف در  فاز بلند مدت بحث احداث تصفیه خانه کوت امیر  مشکل تامین آب شرب شهرستان کارون و حتی بخش‌هایی از شهرستان اهواز همچنون مهدیس، مشعلی و آخر آسفالت را در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در کوتاه مدت نیز از امروز بحث اصلاح و تقویت ایستگاه ایستگاه پمپاژ شهدای جنگیه و همچنین شروع به کار احداث یک هزار و 500 متر خط لوله  برای حل مشکلات آب کوت سید صالح، کوت نواصر، جنگیه و هادی آباد آغاز می شود و تامین آب شهر کوت عبدالله و روستاها از دومسیر تصفیه خانه شهر کوت عبدالله و این خط یک هزار و 500 متری خواهد بود. 

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمدیه بیان کرد:انتظار میرود که ظرف دوماه آینده این پروژه خط لوله انتقال آب قبل از تنش آبی تابستان به اتمام برسد همچنین پروژه‌های کلان و اساسی نیز در حوزه آب در سطح ملی در حال پیگیری  برای تزریق اعتبار هستند. 

همچنین صابر علیدادی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز که در این بازدید حضور داشت اظهار کرد: در راستای تامین آب پایدار از لحاظ کمی و کیفی در شهرستان کارون و روستاهای اطراف برای کوتاه مدت در کوت نواصر، کوت سید صالح، پروژه ای شامل یک هزار و 500 متر خط انتقال آب، احداث ایستگاه پمپاژ و اورهال فیلتراسیون تاسیسات برای تامین آب و بهبود کیفیت آن تعریف شده است. 

وی در ادامه افزود: این پروژه خط لوله علاوه بر آبگیر آب حیات، کارون و صنایع فولاد با چهارمین محل برای تامین آب شهرستان کارون برای میان مدت است . 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پروژه بلند مدت پایدار سازی تامین آب شرب اهواز خاطر نشان کرد: تکمیل طرح غدیر در شهرستان اهواز و تصفیه خانه مهم کوت امیر برای کل شهر اهواز،کارون،باوی و حمدیه از اهداف بلند مدت است.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمدیه و باوی گفت: انتطارمان از روند اجرای پروژه‌های عمرانی در استان بیشتر است و برخی از پروژه‌ها با تاخیر درحال اجرا هستند؛ در تلاش هستیم همچون گذشته پا به پای مدیران تلاش کرده و تامین اعتبار کنیم. 

همچنین در ادامه مجتبی یوسفی در آیین بهره‌برداری از باند دوم و روشنایی پل هادی آباد به جنگیه شهرستان اهواز که امروز انجام شد اظهار داشت: اگر پروژه ای به ثمر می نشیند قطعا نتیجه تلاش مهندسان و کارگران در سراسر کشور است همچنین اگر مطالبه و کار خوبی در حوزه‌های عمرانی در حال انجام است ثمره نقش مردم و شوراهای شهر و روستا که نماد دموکراسی و همراهی مردم  است.

وی ادامه داد: باید تلاشمان را با همدلی در امور بیشتر کرده و از ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم و در زمینه جذب اعتبارات فعال عمل کنیم.

نماینده مردم اهواز،کارون،حمیدیه و باوی با اشاره به بلاتکلیفی این پروژه در حدود بیش از 4 سال افزود: تعریض و اتمام کار این پل در شش ماه و با اعتبار ده میلیارد تومان صورت پذیرفت و به این معنی است که اگر در وضع موجود اعتباردهی و افزایش هزینه‌ها تلاش و همت باشد، کارها شدنی هستند.

یوسفی ادامه داد: در سه سال اخیر بیش از 150 میلیارد تومان بودجه  از اعتبارات ملی در حوزه راهداری شهرستان کارون  برای تعریض و روکش راه‌ها تخصیص یافت و این موضوع در حالی  است که در سال 99 کلیه اعتبارات در حوزه راه کمتر از 30 میلیارد تومان بوده است‌. با همدلی و برادری پروژه‌ها در حوزه راه روستایی ، ایمن سازی و تعریض آنها اقدامات خوبی انجام شود

وی با بیان اینکه روند اجرای برخی پروژه‌های عمرانی در استان، کند است خاطر نشان کرد: انتطارمان از روند اجرای پروژه‌های عمرانی در استان بیشتر است و برخی از پروژه‌ها با تاخیر درحال اجرا هستند؛ در تلاش هستیم همچون گذشته پا به پای مدیران تلاش کرده و تامین اعتبار کنیم. انتظار این است که پروژه‌ها به سر انجام برسند و سرعت کار افزایش یابد و در این راستا با کم کاری هیچ مدیری مماشات نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در انتها در خصوص وضعیت آب و فاضلاب گفت: اگر چه در این راستا، عقب افتادگی چندین ساله ای وجود دارد اما کارهای خوبی در حال انجام است و همگی در حال تلاش هستندف اما همچنان کارهای زیادی در این خصوص وجود دارد.

انتهای پیام/735/

دیگر خبرها

  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز