Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:29:55 GMT

تورهای رایگان ری‌گردی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۹۴۶۰

تورهای رایگان ری‌گردی برگزار می‌شود

امیر مصیب رحیم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آثار تاریخی چشمه‌علی، برج طغرل، ابن بابویه، برج نقاره خانه، گنبد اینانج و آتشکده ری از جمله آثاری هستند که طی هفته گردشگری به بازدیدکنندگان معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه بازدیدکنندگان طی هفته گردشگری از تخفیف ۲۰ درصدی اسکان در کاروانسرا و مهمان‌سرا بهره‌مند می‌شوند عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان ری به دنبال آشنایی هر چه بیشتر مردم به ویژه جوانان از آثار تاریخی این کهن شهر جنوبی پایتخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول افزود: متقاضیان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به منظور بازدید از اماکن تاریخی شهرستان ری می‌توانند با شماره های ۳۳۷۴۷۰۹۰ و ۵۵۹۷۲۱۱۸ تماس بگیرند.

رحیم زاده در ادامه با بیان اینکه طی هفته گردشگری نمایشگاه هنرهای صنایع دستی در کاروانسرای شاه عباسی بازار عبدالعظیم(ع) نیز برگزار می‌شود، اظهارداشت:‌ این نمایشگاه به مدت یک ماه از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان‌ماه با حضور ۳۰ هنرمند شهرستان برپا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در حوزه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و ... وجود ۳۲ بقعه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد)، امامزادگان مجاور، مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلیتی و... نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

۶۰۰۳/۷۲۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته گردشگری شهرستان ری گردشگری استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری قاتلی که هفته گذشته در پوشش زباله‌گرد در شهرستان سلسله مرتکب قتل شده بود، خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قتل یک شهروند ۳۲ ساله در شهرستان سلسله موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد قاتل با برنامه‌ریزی از پیش طراحی شده مقتول را تحت نظر داشته و سرانجام در روز حادثه با لباس مبدل زباله‌گردی وی را در جلوی منزل خود با استفاده از تاریکی شب و خالی بودن کوچه از تردد با شلیک گلوله به قتل می‌رساند و سریعا از محل متواری می‌شود.

سردار الهی اضافه کرد: ماموران پس هماهنگی قضایی، با اقدامات میدانی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی وی را کمتر از یک هفته شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لرستان، با بیان اینکه متهم علت قتل را اختلافات شخصی عنوان گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی