Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی ایجاد تونل خوانسار - بویین میاندشت به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان از سال ۹۲ آغاز شد اما از سال ۹۶ به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.

منصور کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با پیگیری استاندار اصفهان و اهتمام دولت تدبیر و امید، ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی معوقه پیمانکار که قرارگاه خاتم الانبیاست، تهاتر شد و ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تکمیل طرح و اجرای لاینینگ  (پوشش یکپارچه بتنی سقف و دیواره ها) تامین اعتبار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیمانکار طرح برای فعال کردن مجدد کارگاه تکمیل این تونل در هفته جاری قول مساعد داد، اظهار امیدواری کرد که این طرح عمرانی تا پایان سال جاری بهره برداری شود.

کمالی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید نهایت تلاش خود را در تکمیل طرح‌های نیمه تمام داشت و تامین اعتبار این تونل که آرزوی مردم چند شهرستان در غرب اصفهان است با پیگیری استاندار و موافقت دولت انجام شد.

فرماندار خوانسار با اشاره به اهمیت تونل خوانسار - بوئین و میاندشت به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان و اتصال این منطقه به خوزستان و لرستان، تصریح کرد: با اتمام تونل مذکور، مردم دیگر ناچار به تردد از گردنه نخواهند بود.

وی با بیان اینکه عملیات حفر تونل مذکور به طور کامل انجام شده و آماده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی مربوط به تجهیز داخل تونل و لاینینگ آن باقی مانده است.

مرداد امسال بنا به دستور ویژه رئیس جمهوری و پیگیری‌های استاندار اصفهان، وزیر راه و شهرسازی دستور قطعی تامین اعتبار تونل خوانسار به بوئین میاندشت را صادر کرد. 
تونل خوانسار به بوئین و میاندشت به طول ۸۸۰ متر و ۱۴ کیلومتر جاده دسترسی احداث می‌شود و نقش عمده‌ای در حمل و نقل از غرب استان اصفهان و کشور به تهران ایفا خواهد کرد. 
استاندار وقت اصفهان، کلنگ احداث این تونل را هفتم اسفند سال ۹۱ به زمین زد.
این تونل جهت اصلاح جاده قدیمی خوانسار به بوئین و میاندشت احداث شد؛ تابستان امسال در حادثه سقوط یک دستگاه مینی بوس به دره در این جاده ۱۳ نفر از شهروندان فریدنی جان باختند.

وجود گردنه با شیب‌های طولانی بسیار زیاد و فاقد مشخصات فنی منطبق به طبقه‌بندی و شرایط هندسی راه، لغزندگی شدید مسیر ناشی از عوامل جوی در فصل‌‎های بارش و ناایمن بودن تردد در این مسیر سبب شد که این طرح از سال‌ ۱۳۹۲ مورد توجه اداره کل راه و شهرسازی قرار گیرد.
این تونل از ۲ طرف بوئین میاندشت و خوانسار حفاری شد و در سال ۱۳۹۶ عملیات حفاری به پایان رسید اما به دلیل کمبود اعتبار و ریزش مجدد، رها شده بود.

شهرستان خوانسار با ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری غرب استان اصفهان است. 

۶۰۲۲ / ۳۰۱۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوانسار اصفهان راهسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی

پلیس راهور با اعلام آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور اعلام کرد: بارش باران در ۲۰ استان گزارش شده است و از رانندگان درخواست می‌شود با احتیاط رانندگی کنند.

به گزارش مشرق، از پلیس راهور، آخرین وضعیت راههای کشور تا صبح روز پنجشنبه 13 اردیبهشت به شرح زیر است:

- تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر(شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده های هریجان و هزارچم

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان

- ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - پردیس محدوده ابتدای آزادراه

- تردد روان در آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

بر اساس اعلام پلیس، محور هراز و آزادراه تهران - شمال دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، ایلام ، کرمان ، تهران ، هرمزگان ، قزوین ، فارس ، لرستان ، مرکزی ، مازندران ، همدان ، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان ، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • اسلام آباد موگویی رکوردار بارش‌های رگباری
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • ابراز خرسندی بوئین میاندشتی‌ها از بارش رحمت الهی + فیلم
  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد
  • همایش تجلیل از معلمان بوئین میاندشت
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • نمایی از هوای بارانی و لطیف بوئین میاندشت + فیلم