Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:03:35 GMT

افتتاح خانه سیل زدگان مازندران توسط سپاه + فیلم

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۹۶۸۴

افتتاح خانه سیل زدگان مازندران توسط سپاه + فیلم

‍‍‍‍‍‍

همزمان با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس دو واحد مسکونی ساخته شده توسط سپاه بابلسر تحویل سیل‌زدگان شد. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، روزهای پایانی سال 97 و اوایل سال 98 بود که بارش باران سیل‌آسا سبب طغیان رودخانه و آبگرفتگی بسیاری از معابر و منازل مسکونی در شهرها و روستاهای مختلف مازندران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارشی که با باریدن آن بسیاری از مردم راه دسترسی خود را برای تهیه مایحتاج اصلی و ضروری از دست دادند و خانه‌هایی که زیر آب رفت و طعم شیرین زندگی را به کام بسیاری از مردم کشور از جمله مازندران تلخ کرد. مردمانی که علاوه بر آب و غذا دیگر خانه‌ای برای سرپناه نداشتند و چشمانی که منتظر کمک‌های دستانی پر مهر بود.

دستان پر مهر نیروهای امدادی و جهادی که در قامت بسیج به کنار مردم آمدند و در آن شرایط بحرانی آنها را تنها نگذاشتند و هر یک با گرفتن گوشه‌ای از کار، نیروی ایمان را در دلشان زنده نگه داشتند.

هشدار نسبت به وقوع سیلاب در مازندران؛ آبگرفتگی معابر استان دور از انتظار نیستپیش بینی 70 میلمتر باران در گیلان و مازندران/هشدار وقوع سیلاب در 6 استان113 مدرسه لرستان در جریان سیلاب کاملاً تخریب شد

بسیجیان و سپاهیان سپاه نواحی مازندران که از آغاز سیل در این استان و استان‌های همجوار پای کار بودند و علاوه بر ارائه خدمات عمرانی و امدادرسانی و بهداشتی و درمانی به ساخت و ترمیم خانه های سیل‌زدگان پرداختند.

اکنون حدود هفت ماه از آن روزهای سخت می‌گذرد و دیگر خبری از سیل و طغیان نیست و چشم و گوش‌هایی که همچنان منتظر دیدن و شنیدن خبرهای خوب هستند.

تا عمر دارم دعاگوی سپاه و بسیج هستم

خبر اتمام ساخت و ترمیم خانه سیل‌زدگان که در روز شنبه ششم مهرماه در مازندران پیچید و به طور همزمان عملیات مرمت و بازسازی، 27 خانه سیل‌زده و ساخت دو منزل مسکونی در شهرستان بابلسر به اتمام رسید و افرادی که دیگر صاحب‌خانه شده‌اند و خانه خراب‌هایی که خانه‌های شان آباد شد.

خانم یزدانی یکی از سیل‌زدگان بابلسری در محله قائمیه این شهرستان که خانه جدیدی برای او احداث شده در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: هنوز باورم نمی‌شود که خانه جدیدی برای ما ساخته اند و این خانه برای من است.

وی افزود: تا عمر دارم مدیون سپاه و بسیج هستم که در کمتر از چهار ماه یک خانه جدید برای بنده ساخته‌اند و مرا از دربه‌دری نجات داده‌اند. کاری غیر از دعا و تشکر از من بر نمی‌آید و همواره دعاگوی رزمندگان انقلاب و نیروهای بسیجی هستم که بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی این اقدام بزرگ را برای ما انجام داده‌اند.

ساخت و بازسازی 29 واحد مسکونی سیل‌زده در بابلسر

سرهنگ پاسدار سید مصطفی موسوی‌نژاد فرمانده سپاه بابلسر با اشاره به اینکه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور نیروهای جهادی و بسیج در کنار سیل‌زدگان و خدمات‌رسانی به آنها اظهار داشت: از لحظات اولیه وقوع سیل در سطح شهرستان با بسیج تمام امکانات در کنار مردم سیل‌زده قرار گرفتیم و عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان را آغاز کردیم.

وی افزود: عملیات مرمت و بازسازی 27 خانه سیل‌زده در سطح شهرستان در دستور کار قرار گرفت و تمام این واحدها به صورت کامل بازسازی و تحویل سیل‌زدگان شد.

فرمانده سپاه بابلسر گفت: عملیات ساخت دو منزل مسکونی سیل‌زده نیز از اردیبهشت‌ماه امسال در سطح شهرستان آغاز شد و با تلاش مجموعه سپاه ناحیه بابلسر و نیروهای جهادی و با حمایت خیران و اهالی محل این دو منزل امروز تحویل صاحبان آن شد.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: این منزل مسکونی دارای 60 متر بنا و در زمینی به مساحت 200 متر مربع در محله قائمیه بابلسر احداث شد. حدود 900 میلیون ریال برای ساخت این منزل هزینه شده که تماما از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین و با حضور نیروهای جهادی احداث شد.

فرمانده سپاه بابلسر گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم خدمات‌رسانی به محرومان و مستضعفین قرار دارد و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

گزارش از هومن رمضانیان

انتهای پیام/ح

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس ۹۰ جزیره دارد که ۳۴ جزیره آن متعلق به ایران است و برای برخی از آن‌ها طرح مسکونی سازی با جدیت دنبال می‌شود تا همه مردم ایران بتوانند از این ظرفیت بزرگ ملی بهره بگیرند.

به گزارش ایسنا، سردار احمد راستی، معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز ۱۱ اردیبهشت در اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس در مرکز هرمزگان با اشاره به نقش تاریخی مردم جنوب ایران در اخراج امپریالیسم و استکبار از این منطقه، یاد و خاطره همه شهدای عرصه دریا در کشورمان را گرامی داشت و اظهار کرد: ملت ایران با دلاوری و شجاعت خویش توانست بزرگ‌ترین نیروی دریایی وقت جهان را از جزایر خلیج فارس بیرون کند و این افتخاری برای هر ایرانی است.

به گفته وی، روز ملی خلیج فارس، روز یادآوری مجاهدت‌های تاریخی در مسیر حفظ کشور و استقلال و عزت ملی است و اکنون این اقتدار ملی در اوج خود در شرایطی قرار دارد که هیچ عنصر فرامنطقه‌ای قادر به عرض اندام در برابر ملت ایران نیست.

سردار راستی همچنین تصریح کرد: اشراف کامل هوایی، سطحی و زیرسطحی در خلیج فارس برقرار است و دوران گردن کشی گذشته برای ملت ایران طی شده است و این حوزه تمدنی متعلق به کشور‌های پیرامونی آن است و نباید اجازه دهند که مستکبران در این منطقه به بهانه‌های واهی جولان دهند.

معاون نیروی دریایی سپاه با طرح این نکته که اقتدار و عظمت ملت ایران به حدی رسیده که دشمنان به دنبال ائتلاف سازی برای مهار این قدرت روز افزون هستند، خاطرنشان کرد: در همین مسیر ائتلاف سازی نیز شاهد شکست مفتضحانه دشمنان هستیم.

وی گفت: خلیج فارس، دریای صلح و دوستی و برادری است و این کانون انرژی در جهان نباید عرصه دخالت برخی بیگانگان برای اختلاف افکنی میان کشور‌های منطقه شود. این دریای گسترده، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را در کشور‌های پیرامونی خود جای داده و لذا اهمیت این منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست.

سردار راستی با تقدیر از نخبگان و نوآوران کشورمان و شرکت کنندگان در جشنواره اختراعات خلیج فارس، این تلاش‌های ارزشمند را گامی در مسیر استقلال و عزت ایران اسلامی برشمرد و از بانیان این جشنواره قدردانی و اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه نیز در سایه همکاری همدلانه با نخبگان و دانشگاهیان و مبتکران کشورمان در عرصه‌های مختلف، توانسته به سطح برتری از بازدارندگی در صیانت از منافع ملی کشورمان دست یابد و تداوم این راه نیز با بر همین پایه استوار است.

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس متعلق به همه ملت ایران و بستری امن برای همه ملت‌های منطقه است که می‌بایست با هم از آن بهره برده و خود، تعیین کننده موضوعات و مولفه‌های آن باشند.

دیگر خبرها

  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دور برگشت لیگ یک گلبال کشور در بابلسر
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان