Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیدی از صادرات بیش از ۳۷ هزار تن کالا به ارزش بیش از هفت میلیون دلار از راه‌آهن آستارا به خارج از کشور خبر داد.

«رسول امیدی» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: در نیمه نخست سال جاری ۳۷ هزار و ۴۶ تن کالا از راه‌آهن آستارا به خارج از کشور صادر شد.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا افزود: این مقدار کالا با ۶۰۹  واگن قطار به خارج از کشور صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح‌کرد: ارزش کالاهای صادر شده هفت میلیون و ۳۸ هزار دلار است.

 

امیدی با اشاره به اینکه سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک از جمله کالاهای صادر شده به خارج از کشور بودند، گفت: مقصد عمده این میزان کالای صادرشده کشورهای اوکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان بود.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا با بیان اینکه در این مدت ۱۱۳ هزار و ۱۸ تن کالا به بارانداز راه‌آهن آستارا وارد شد، اظهار‌کرد: این مقدار کالا با یک‌هزار و ۸۰۰ واگن وارد بارانداز آستارا شدند.

 

وی گفت: ارزش این مقدار کالای وارد شده به بارانداز آستارا ۳۴ میلیون و ۲۸۳ هزار دلار است.

 

امیدی با اشاره به اینکه ام.دی. اف، غلات، چوب و انواع تخته از جمله کالاهای وارد شده غیرنفتی به بارانداز ریلی آستارا- آستارا است، خاطرنشان کرد: این کالاها از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شد.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا با بیان اینکه در این مدت ۱۶۰ هزار و ۹۹۵ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۸۱ میلیون و ۲۸۲ هزار دلار توسط دو هزار و ۷۱۴ واگن قطار باری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا تخلیه و بارگیری شد، اظهارکرد: عمده مبدا و مقصد این میزان کالا کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز بود.

 

امیدی میزان کالای ترانزیت ‌شده در خط ریلی آستارا - آستارا در نیمه نخست سال جاری را ۱۰ هزار و ۹۳۱ تن کالا به ارزش ۳۹ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار اعلام کرد و گفت: ترانزیت این میزان کالا با ۳۰۵ واگن قطار باری از روسیه و جمهوری آذربایجان به عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس بود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس دفاع مقدس اصفهان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان خط ریلی بندر آستارا گمرک صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور است و امیدواریم صادرات صنایع‌دستی که امروزه ۴۰۰ میلیون دلار است با یک جهش ۸۰۰ درصدی مواجه شود. - اخبار استانها -

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر استانی زنجیره ارزش ابلاغی خود را دارد ولی به‌خاطر اینکه "صنایع‌دستی" اقتصاد هویت بنیان است می‌تواند در کنار زنجیره‌های ارزش اقتصادی، ارزش خود را در حوزه مردمی داشته باشد.

وی، صنایع‌دستی را مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور توصیف کرد و افزود: چون کودک و پیر و جوان و افراد دارای معلولیت و زندانیان می‌توانند نیروی کار صنایع‌دستی باشند. اقبال عمومی ما، همراهی تمامی استانداران در راستای تحقق زنجیره ارزش صنایع‌دستی است چرا که استان‌ها به خاطر حفظ هویت بومی خودشان باید صنایع دستی را در رأس امور خود قرار دهند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به موضوع تلاش برای صادرات صنایع‌دستی اشاره و ادامه داد: امیدواریم صادرات صنایع‌دستی در کشور افزایش یابد و میزان ارزآوری که امروزه 400 میلیون دلار است با یک جهش 800 درصدی مواجه شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران