Web Analytics Made Easy - Statcounter

حق شناس گفت: باید فکر اساسی برای آتش‎سوزی مراتع و جنگل شود و اقداماتی صورت گیرد تا حریق جنگل ها در مدت زمان کوتاه مهار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق ‎شناس» امروز (یکشنبه 7 مهر) در همایش آتش‎ نشانان استان گلستان که به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رفع کمبودهای آتش‎نشانی در گلستان اظهار کرد: متأسفانه همیشه در تجهیزات آتش ‎نشانی با فرسودگی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گلستان با بیان اینکه آتش‎نشانان گلستان در سال گذشته بیش از 4 هزار و 600 بار به عملیات رفتند، تصریح کرد: آتش‎نشانان در هر لحظه به عملیات ‎های مختلف از جمله اطفای حریق اعزام می‎ شوند و این در زندگی صنعتی امروز که هر روز یک ریسک به آن اضافه می‎شود مهم است.

 

حق شناس ادامه داد: بخشی از نیروهای نظامی ما بازنشسته شدند اما در هیچ جنگی شرکت نکرده و تیری را شلیک نکردند اما از آنجایی که امنیت مسئله مهمی است حقوق دریافت می‎کنند، در کنار امنیت، ایمنی زندگی نیز بسیار مهم است و آتش نشانان هر لحظه در جنگ با یک حادثه و حریق هستند.

 

وی آموزش آتش‎نشانان را مهم خواند و افزود: فراوانی آتش‎سوزی در منازل مسکونی بیشتر است و مادران بیشترین حضور در منزل را دارند که نیاز است با اطفای حریق و شیوه کار با کپسول آتش‎ نشانی آشنا شوند.

 

استاندار گلستان تأکید کرد: انتقال و جابه‎ جایی آتش‎نشانان به سایر بخش ها باید ممنوع شود و در صورت مشاهده این اتفاق با شهرداران برخورد می شود.

 

حق شناس اضافه کرد: برای آموزش و تربیت آتش نشان باتجربه و توانمند هزینه ‎های زیادی صرف می‎ شود و جابه جایی این نیروی آموزش دیده و مجرب اقدام نادرستی است و باید از آن پرهیز شود.

 

وی به وقوع حریق در مراتع و جنگل ها اشاره کرد و گفت: باید فکر اساسی برای آتش‎ سوزی مراتع و جنگل شود و اقداماتی صورت گیرد تا حریق جنگل ها در مدت زمان کوتاه مهار شود.

 

استاندار گلستان یادآور شد: خوشبختانه استان گلستان در تعداد آتش نشانان، ایستگاه های آتش نشانی و نیروهای داوطلب آتش نشان با استانداردها تفاوت زیادی ندارد.

 

حق شناس تأکید کرد: شهرداران گلستان در شهرهایی که از تجهیزات پیشرفته اطفای حریق مانند بالابر محروم هستند تا تأمین امکانات از صدور پروانه ساخت‎وساز برای ساختمان‎های بلند پرهیز کنند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس اربعین حسینی اصفهان نماز جمعه دفاع مقدس نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان هادی حق شناس روز آتش نشان استاندار گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین تصاویر از آتش‌سوزی در گیلان؛ خانه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) دچار حریق شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مهدی نقدی، فرماندار شفت امروز، ۱۳ اردیبهشت ماه با اشاره به وقوع آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت، اظهار کرد: این آتش سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ واحد تجاری و مسکونی طعمه حریق شده است، افزود: با توجه به بافت و معماری امامزاده ابراهیم (ع) هر واحد سه تا چهار طبقه است و عمدتا از جنس چوب است.

فرماندار شفت از اطفای کامل حریق تا بامداد امروز خبر داد و تصریح کرد: چوبی بودن این واحد‌ها موجب گسترش آتش سوزی شد و آتش نشانان از شفت و احمدسرگوراب و نصیرمحله و شهرک صنعتی شفت و فومن و رشت برای اطفای حریق اعزام شدند.

نقدی با بیان اینکه تلفات جانی نداشتیم، خاطرنشان کرد: آتش نشانان همچنان در حال بررسی میزان خسارت‌ها هستند و علت اصلی حادثه در دست بررسی است؛ البته طبق شواهد موجود اتصال سیم کشی یک نانوایی که تعطیل بوده موجب شکل گیری حریق شده است.

منبع: ایسنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • (ویدئو) اولین تصاویر از آتش‌سوزی در گیلان؛ خانه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) دچار حریق شد
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود