Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسرن (USERN) شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی است که مخفف  Universal Scientific Education and Research Network  می‌باشد و این شبکه در سال ٢٠١٥ تاسیس و اساسنامه آن نوشته شده است.

یوسرن، حدود چهار سال پیش با هدف گسترش آموزش و پژوهش علمی اخلاق محور، بشر دوستانه و پیشرفت علم برای اهداف غیرنظامی و مصالح عمومی در دنیا در تمام رشته‌های علمی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای پروژه‌های علمی بین‌المللی، بین رشته‌ای و ایجاد بستری برای ارتباط بهتر میان پژوهشگران جوان و دانشمندان مجرب در تمام دنیا از برنامه‌های پیش روی این شبکه است.

دکتر نیما رضایی روز یکشنبه در نشست خبری چهارمین همایش بین‌المللی شبکه جهانی یوسرن و پنجمین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار که در بیمارستان طبی کودکان برگزار شد، اظهار داشت: این دانشگاه‌ها می‌توانند تبادلات علمی و فعالیت‌های مختلفی اعم از آموزش و پژوهش در این قالب انجام دهند.

وی اظهار داشت: این دانشگاه‌ها از کشورهای مختلف هستند که می‌توان به ایران، هلند، آلمان، فرانسه، هندوستان، اندونزی، مالزی، ارمنستان، ترکیه، مجارستان، برزیل، آرژانتین، اسپانیا و اسلوانی اشاره کرد.

رضایی با اشاره به اینکه فعالیت شبکه جهانی یوسرن از حدود ۴ سال قبل آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از بیش از ۹۰ کشور دنیا عضو این شبکه جهانی شده‌اند.

وی بیان داشت: بیش از ۳۷۰ نفر از دانشمندان یک درصد برتر دنیا و ۱۵ نفر از برندگان نوبل و آبل عضو گروه مشاورین این شبکه هستند. بیش از ۴۰ سفیر جوان در کشورهای مختلف، فعالیت‌های یوسرن را اعلام می‌کنند.

رئیس شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی «یوسرن» گفت: بیش از ۹۰ گروه آموزشی و پژوهشی در این مجموعه تشکیل شده‌است که فعالیت های مختلف در زمینه آموزش و پژوهش در علوم مختلف را انجام می‌دهند.

رضایی ادامه داد: حاصل این فعالیت اجرای بیش از  ۵۰۰ برنامه علمی و انتشار بیش از ۵۵۰ مقاله علمی در مدت حدود ۴ سال بوده است.

چهارمین همایش بین‌المللی شبکه جهانی یوسرن در مجارستان برگزار می‌شود

وی اظهار داشت: چهارمین همایش بین‌المللی شبکه جهانی یوسرن و پنجمین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار به صورت همزمان از ۱۷ تا ۱۹ آبان ماه ( ۸ تا ۱۰ نوامبر ) در کشور مجارستان برگزار می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه محققان برتر دنیا در علوم مختلف یافته‌ها و دستاوردهای خود را در این رویداد علمی بیان می‌کنند، افزود: تعدادی از محققان جوان هم در قالب این رویداد علمی، دستاوردهای خود را ارائه می‌دهند.

وی به اعطای جایزه یوسرن اشاره کرد و گفت: پنج برگزیده در رشته‌های علوم تئوری مانند ریاضی و رایانه، علوم مولکولی، سلول، علوم پزشکی و علوم اجتماعی، انتخاب و جایزه یوسرن را دریافت خواهند کرد.

رضایی گفت: اولین دوره همایش یوسرن سال ۲۰۱۶ با حضور ۱۲۰۰ نفر از علوم مختلف به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. دومین و سومین دوره آن هم به ترتیب در کشورهای اوکراین و ایتالیا برپا شده و چهارمین دوره همایش یوسرن هم در مجارستان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار اشاره کرد و گفت: ۱۲۰۰ نقاشی از ۳۰ کشور دنیا دریافت شده که پس از داوری و رای مخاطبان، ۲۵۰ اثر انتخاب و در کتاب جشنواره منتشر خواهد شد.

رضایی، دومین دهکده هنر و بازی‌های ملل و بازارچه خیریه گروه سلامت و هنر را از جمله برنامه‌های پنجمین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار اعلام کرد و گفت: این برنامه‌ها از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه همزمان با روز جهانی کودک و هفته ملی سلامت روان در تهران ( مجتمع جم سنتر ) برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه جهانی یوسرن بیمارستان طبی کودکان روز جهانی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با ۵۱ خانوار و جمعیت ۱۷۰ نفر می‌باشد.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی افزود: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 6090302

دیگر خبرها

  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی