Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:29:23 GMT

مدت آموزش‌های پیش از ازدواج افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۰۷۸۳

مدت آموزش‌های پیش از ازدواج افزایش یافت

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از رئیس مرکز بهداشت ثامن این دانشگاه گزارش داد: برنامه آموزش هنگام ازدواج از سال ۱۳۷۲ با هدف بهبود تحکیم خانواده در مراکز بهداشتی منتخب دارای آزمایشگاه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت ۲ ساعت اجرا می شد.

دکتر محمد مهدی ایزد پناه افزود: با تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و با توجه به بند چهار سیاست های ابلاغی جمعیت و با هدف تحکیم بنیان خانواده، این آموزش‌ها از ابتدای مهر ماه امسال از ۲ ساعت به ۶ ساعت افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این آموزشها زوجین با مفاهیم کاربردی ازدواج، سلامت باروری و جنسی آشنا می شوند اظهار داشت: اجرای این برنامه با همکاری سایر نهادها شامل دفاتر نهاد مقام معظم رهبری، بهزیستی، دادگستری و تبلیغات اسلامی انجام می شود که تداوم آن به منظور کاهش طلاق مورد تاکید قرار گرفته است.  

وی ادامه داد: آموزش‌های یاد شده در چهار محور کلی بهداشت و سلامت خانواده، اخلاق و احکام خانواده، حقوق خانواده، مشاوره و روانشناسی خانواده می باشد.

آموزش های پیش از ازدواج در مشهد در آزمایشگاه های مرکز بهداشت ثامن، آزمایشگاه رسول اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی این شهر ارائه می شود.

۳۰۲۷/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد خراسان رضوی ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار