Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@23:31:07 GMT

گلایه برخی کشاورزان دزفول برای محدودیت کشت کلزا

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۰۹۱۰

گلایه برخی کشاورزان دزفول برای محدودیت کشت کلزا

به گزارش ایرنا تعدادی از کشاورزان بخش مرکزی دزفول حوالی روستای انقلاب هنگام مراجعه به مرکز خدمات کشاورزی صفی آباد با نامه ای مواجه شدند که براساس آن بدلیل کشت کلزای بذری در شرکت شهید رجایی و رعایت حریم ایزولاسیون آن، سایر کشاورزان اجازه کشت کلزای دانه روغنی را ندارند.

 کشاورزان منطقه این اقدام را اجحاف در حق خود دانسته و نسبت به این موضوع معترض هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: محدودیتی برای کشت کلزا در دزفول اعمال نشده است ولی براساس یک نکته فنی که در همه دنیا رعایت می شود از کشاورزان انتظار می رود همکاری لازم را در این خصوص صورت گیرد.

احمد زارعی با بیان اینکه بذر کلزای کشور در دزفول تولید می شود، افزود: دزفول قطب تولید کلزای بذری کشور با محوریت شرکت کشت و صنعت شهید رجایی است لذا با توجه به لزوم رعایت فاصله لازم بین کشت بذر کلزا و کلزای دانه ای و روغنی نباید در این محدوده کلزا کشت شود.

وی اظهار داشت: کشاورزان می توانند در اطراف زمین های شرکت شهید رجایی به کشت محصولی دیگر و در سایر نقاط اقدام به کشت کلزا کنند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول افزود: کشت کلزا اواخر مهرماه در دزفول انجام می شود و طبق برنامه ریزی ها پیش بینی می شود ۹ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا از هر هکتار مزرعه کلزای بذری در دزفول حدود یک تن بذر برداشت می شود. شرایط آب و هوایی و خاک دزفول امکان کشت و تولید بیش از ۱۰۰ نوع محصول را فراهم کرده است.

 دزفول به عنوان نخستین تولید کننده کلزای بذری، بیش از ۹۰ درصد بذر کلزای موردنیاز کشور را تولید می کند.

سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می شود.
۷۲۷۸/۳۰۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دزفول کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران

رضا افراسیابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی به کشاورزان شالیکار استان خبر داد و گفت:برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.

او افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

افراسیابی گفت: کود‌ها از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه به کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل