Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@11:34:01 GMT

عبدالمهدی این هفته به تهران می‌آید

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۱۰۱۷

عبدالمهدی این هفته به تهران می‌آید

یک منبع عراقی اعلام کرد که نخست وزیر این کشور به منظور طرح ابتکار عمل عراق برای کاهش تنش تهران-ریاض هفته جاری به ایران سفر خواهد کرد.


یک منبع عراقی اعلام کرد که نخست وزیر این کشور به منظور طرح ابتکار عمل عراق برای کاهش تنش تهران-ریاض هفته جاری به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر عراق در گفت وگو با باس نیوز گفت: عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق هفته جاری به تهران سفر خواهد  کرد تا ابتکار عمل عراق برای کاهش تنش میان ایران و عربستان را به آن ها مطرح کند؛ ابتکار عملی که عبدالمهدی چهارشنبه گذشته به سعودی ها پیشنهاد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است افزود: دلیل به تاخیر افتادن سفر عبدالمهدی به تهران عدم حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در این کشور و مشارکت وی در نشست سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اخیرا به عربستان سفر کرده و با ملک سلمان پادشاه این کشور و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شبکه المیادین پیش از سفر عبدالمهدی به ریاض به نقل از "منابع آگاه" اعلام کرده بود که این سفر به منظور ارائه ابتکار عملی برای میانجیگری میان تهران و ریاض است.

این منابع همچنین گفته‌اند که عراق به دنبال برگزاری نشستی میان مقامات ایران و عربستان در بغداد پایتخت این کشور است.

بدر الزیادی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اخیرا اعلام کرده که سفر عادل عبدالمهدی به عربستان موفقیت آمیز بوده و بعد از آن به جمهوری اسلامی ایران نیز سفر خواهد کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند

سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • نخست‌وزیر جدید هائیتی منصوب شد
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور