Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری خانمی خبر داد که به بهانه پرداخت وام قرض الحسنه و جلب اعتماد همکاران اقدام به کلاهبرداری بیش از ۳۰۰ میلیون تومانی کرده بود. تاریخ انتشار: 14:37 - 07 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۳۹۶۰

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در تشریح این خبر بیان داشت: روز بیست و ششم تیرماه سال جاری خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام داشت زنی بنام مهناز با راه اندازی صندوق اعطای وام محلی با وعده پرداخت وام قرض الحسنه پس از ۵ ماه سپرده گذاری اقدام به دریافت مبالغ هنگفتی از همکاران خود کرده و برای جلب اعتماد مالباختگان چند فقره وام نیز به تعدادی از آنان واگذار کرده است و پس از مدتی با جمع آوری سپرده‌های مالباختگان به محل کار مراجعه نداشته و متواری گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ثبت شکایت اولیه پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در گام نخست تحقیقات کارآگاهان به بررسی سوابق متهم پرداختند که مشخص شد وی در سال‌های گذشته نیز به این شیوه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.

در ادامه با دستور بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه یک تهران همسر این زن به منظور شناسایی محل اختفای وی به پایگاه یکم پلیس آگاهی احضار و مورد بازجویی قرار گرفت که در اظهاراتی ضد و نقیض برای گمراه کردن پلیس ادعا کرد از همسرش طلاق گرفته و اطلاعی از سرنوشت او ندارد.

سرهنگ دستخال در ادامه افزود: کارآگاهان این پایگاه با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند مهناز در اطراف شهر تهران تردد دارد. با استفاده از شگرد‌های پلیسی نهایتا پس از چند روز مهناز در نیاوران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

مهناز پس از دستگیری با ابراز پشیمانی از عملکرد خود اظهار داشت به مدت ۴ سال در یک تولیدی مشغول بکار بوده و با همکارانم صندوق قرض الحسنه‌ای را برپا کردیم که اکثرا برای خود و خویشاوندانشان سپرده گزاری کرده و پس از پنج ماه به صورت نوبتی و دوبرابر سپرده خود وام دریافت می‌کردند.

با توجه به اینکه تعدادی از سپرده گذاران پس از دریافت وام نسبت به پرداخت اقساط وام خود اقدام نمی‌کردند دچار خلا مالی شده و به ناچار برای فرار از طلبکاران با برداشت باقی مانده سپرده‌ها متواری و در حومه شهر تهران پنهان شدم و برای پیشگیری از دستگیری همسرم با هم تبانی کردیم که وی مدعی شود از یکدیگر جدا شده ایم.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان گفت: مهناز با تعیین قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه یک تهران روانه زندان شد.

سرهنگ دستخال به شهروندان توصیه کرد به منظور پیشگیری از ضرر‌های مالی احتمالی از عضویت در صندوق‌های قرض الحسنه فاقد پشتوانه و اعتبار خودداری کرده و همواره به خاطر داشته باشند افراد کلاهبردار با وعده‌های وسوسه انگیز اقدام به اغفال قربانیان می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میزان پلیس ناجا کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار

 سردار مهدی کرمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مبارزه با جرائم اقتصادی و کلاهبرداری در شهرستان، اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در شهر فردوسیه شهریار، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران قرار گرفت.

مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی، دفتر شرکت‌های هرمی را شناسایی و با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و ۲۸ نفر از اعضای این شرکت را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه برخی اقلام شامل کامپیوتر، لپ‌تاپ و جزوات و کتابچه‌های آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: این افراد که عمدتاً از اتباع بیگانه بودند با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

کرمی با اشاره به اینکه سرگروه‌های شرکت‌های هرمی با وعده‌های پوشالی برای کسب درآمد و اشتغال به جذب افراد به‌ویژه جوانان در این شبکه‌ها و شرکت‌های خیالی اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: این‌گونه اقدامات مجرمانه با تولید و کارآفرینی در تضاد بوده و اشتغال و حرکت اقتصادی جامعه را مختل می‌کند که حل این معضل هوشیاری بیشتر افراد را می‌طلبد.

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • کشف محموله ۱۰ میلیاردی تنباکوی قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر ۲۴ ساله در تهران
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد