Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@22:52:28 GMT

«قافله عشق» دانش‌آموزان شیرازی برپا شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۱۵۰۵

«قافله عشق» دانش‌آموزان شیرازی برپا شد

به گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 7 مرهماه در افتتاح نمایشگاه بزرگ «قافله عشق» با موضوع دفاع مقدس و ماه محرم، گفت: این نمایشگاه با محوریت روایتگری، بیانیه دوم انقلاب و پاسخ به شبهات در شیراز برگزار شد.
وی افزود: کار مردمی، آن هم به دست قشر دانش‌آموز به ویژه در جهت پیام‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در مورد پیام عاشورا، ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گشتاسبی‌راد با اشاره به کارهای هنری در طول سالیان به دست هنرمندان مختلف با موضوع عاشورا و کربلا، افزود: متاسفانه در تاریخ اسلام فقط وقایع را نوشتند اما در مورد مسائل اجتماعی کوتاهی شده است، امام حسین(ع) در دوران صلح امام حسن(ع) به تبعیت پرداختند، تاریخ‌نگاران فقط 6 ماه زندگی امام حسین(ع) را مدنظر قرار دادند، در حالی که 56 سال از زندگی ایشان پر از پیام اجتماعی است، نامه‌های ارسال شده به امام حسین(ع) برای تغییر پایگاه قدرت به کوفه بود و فقط افراد کمی پیرو واقعی بودند.
وی با اشاره به شرایط کنونی کشور بیان کرد: در عصر حاضر نیز امام مهدی(عج) منتظر یاران و همراهان واقعی است و ما باید خود را محک بزنیم که در کجای سپاه امام زما (عج) قرار داریم.
این مقام مسئول بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه با هدف آگاهی‌بخشی، معرفی و بیان هدف کاروان عاشورا و پاسخ به سوالاتی است که در ذهن ما وجود دارد تا بتوانیم راه را از بی‌راه تشخیص دهیم و بهترین انتخاب را داشته باشیم.
در ادامه؛ روح الله ذاکرین، مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان فارس گفت: این نمایشگاه دارای ابعاد مختلفی است، قسمت نخست این نمایشگاه به کاروان امام حسین(ع) و حرکت اباعبدالله(ع) از مدینه تا کربلا و همچنین حرکت کاروان اسرا از کربلا تا کوفه و شام و در ادامه اتصال این قیام به قیام حضرت مهدی (عج) برمی‌گردد.
وی با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده برای برگزاری این نمایشگاه، افزود: هدف تبیین و بصیرت‌افزایی نسبت به قیام حضرت اباعبدالله(ع) و اندیشه نسبت به این مسئله که در کجای لشکر مهدی هستیم، اولین هدف این نمایشگاه است.
ذاکرین با بیان اینکه تمام قسمت‌های محتوایی این نمایشگاه از صفر تا صد توسط دانش‌آموزان انجام شده است، گفت: این نمایشگاه یک فعالیت دانش‌آموزی است و اینکه آینده‌سازان کشور متولی این کار هستند آن را ارزشمندتر و ویژه‌تر می‌کند، همچنین ما در شیراز مهد علم و ادب قرار داریم بنابراین باید بتوانیم ارزش‌های دینی را در قالب‌های ادبی، هنری تدوین کرده و بیان کنیم و یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه همین مسئله است.
وی با تصریح اینکه بخش روایت‌گری نمایشگاه، توسط انجمن‌های اسلامی انجام می‌شود، اظهار کرد: محوریت این نمایشگاه و نقطه عطف آن، بخش روایتگری است که توسط مربیان و فارغ‌التحصیلان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی بیان می‌شود.
مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان فارس بیان کرد: بخش دوم نمایشگاه، پرسش و پاسخ به شبهات، به ویژه در مورد فرقه‌ها، مذاهب و ادیان مختلف است، اگر در طول نمایشگاه برای مخاطبان سوالی پیش بیاید توسط کارشناسان دینی حاضر در نمایشگاه، پاسخ داده خواهد شد.
ذاکرین محور سوم این برنامه را پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب خواند و گفت: محور چهارم این نمایشگاه تبیین آیه 29 سوره فتح که آیه تشکیلاتی ما در سال 97 بود، در نظر گرفته شده است، همچنین در اتحادیه انجمن‌های اسلامی از کلام مقام معظم رهبری، گزیده‌هایی انتخاب شده و در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا استان فارس اجتماعی قافله عشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد



به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، الهام یاوری افزود: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد ۱۶ تا ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان آموزش و پرورش گفت: در این نمایشگاه میزبان دانش آموزان مدارس سمپاد و دانش‌آموزان توانمند سایر مدارس که در جشنواره جوان خوارزمی رتبه کسب کرده‌اند، هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند تا صاحبان صنایع، توانمندی آنها را مشاهده کنند، همچنین دانش آموزان متوجه می‌شوند که توانایی حل مشکلات کشور و پاسخگویی به نیاز‌ها را دارند.

یاوری گفت: از همه دانش‌آموزان علاقه‌مند به پژوهش برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم تا دانش‌آموزان بتوانند از یکدیگر مطالب خوبی را بیاموزند.

وی همچنین درباره دلایل عدم تحقق تحصیل رایگان ۴ دهک کشور در مدارس سمپاد و تقاضای مدارس از خانواده‌ها برای دریافت شهریه توضیح داد: سازوکار پرداخت هزینه تحصیل ۴ دهک اول جامعه در مدارس هنوز اجرایی نشده است، اما به مدیران مدارس تاکید کردیم که پولی از ۴ دهک اول دریافت نکنند، شاید رسانه‌ها بتوانند کمک کنند، سازوکار پرداخت مبلغ تحصیل این دانش‌آموزان به سازمان پرورش ملی استعداد‌های درخشان تسهیل شود.

وی درباره جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد خاطر نشان کرد: ۱۱۸ طرح در گروه دختران و ۱۱۹ طرح در حوزه پسران در حوزه‌های مختلف ژنتیک، هنر، مکانیک و ادبیات فارسی ارائه شده است که دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود با هدف حل مسائل کشور طی کرده‌اند و اکنون دستاورد‌ها را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مدارس سمپاد آماده هستند تا گام‌های بعدی را برای پژوهش بردارند، همچنین ۲۰۰ نفر از مسئولان کشور برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده‌اند.

یاوری افزود: طرح‌ها با مشخصات و اسم دانش‌آموزان در دفترچه‌ای معرفی شده است و به مسئولان دولتی ارسال می‌شود، همچنین بخش خصوصی هم می‌تواند این دفترچه را دریافت کند و امکان تماس شرکت‌های دانش بنیان با دانش‌آموزان وجود دارد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این نشست خبری اظهار کرد: برای پیشرفت به امید و برای امیدآفرینی به بازخوانی ومرور جلوه‌های پیشرفت در گذشته نیاز است.

مسعود بهرامی ادامه داد: تلاش براین است تا دانش‌آموزان به تدریس معلم و کلاس درس بازگردند همچنین بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی به تحلیل آن اقدام می‌کنیم، در گزارش مصداقی از عملکرد مدارس نداشتیم و نمی‌دانستیم، آیا کار معلم موثر بوده است یا خیر.

وی گفت: اکنون کلاس به کلاس گزارش وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را داریم و در برنامه توانمندسازی معلمان به ما کمک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی