Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@12:29:42 GMT

ترکیه برای مقامات سوری ویزا صادر نکرد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۱۵۵۴

محرم سارو کایا، روزنامه‌نگار ترکیه‌ای به نقل از سایت‌های وابسته به اپوزیسیون ترکیه نوشت، وزارت خارجه این کشور برای برخی از چهره‌های سوری که قرار بود در یک کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه حضور یابند، ویزا صادر نکرد. این کنفرانس عصر شنبه از سوی حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه، بزرگترین حزب مخالف در این کشور با عنوان "درب گشوده به سوی صلح در سوریه" ترتیب داده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین‌الملل- ولی آغ‌بابا، معاون رئیس این حزب پیش از آغاز کنفرانس اظهار داشت: تعدادی از چهره‌های سوری به دلیل مشکلاتی در دریافت ویزای ترکیه برایشان ایجاد شد، نتوانستند در این کنفرانس حضور یابند، این مشکلات نیز ناشی از قطع روابط با دولت سوریه و اقداماتی بودند که آنکارا علیه دمشق در پیش گرفته است.

الوطن سوریه در ادامه نوشت، پیشتر برخی چهره‌های سوری دعوت‌نامه‌هایی از سوی حزب مردم جمهوری‌خواه برای حضور در کنفرانس دریافت کرده و آنها آمادگی خود را برای حضور در این کنفرانس اعلام کردند که از جمله این چهره‌ها می‌توان به بسام ابوعبدالله، دیپلمات پیشین دولت سوریه و مدیر مدرسه مقدماتی حزب مرکزی وابسته به حزب بعث سوسیالیست عربی و خلف المفتاح، مدیر موسسه بین‌المللی قدس اشاره کرد.

این روزنامه سوری اعلام کرد، سرکیس قصارجیان، روزنامه‌نگار سوری و یکی از دعوت‌شدگان به این کنفرانس بود که موفق به حضور در کنفرانس شد اما الوطن نتوانست اطلاعاتی از او درباره روند این کنفرانس بگیرد.

کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه در کنفرانس ضمن اشاره به اهمیت بازگشت صلح و ثبات به سوریه برای حفظ آرامش در ترکیه، خواستار گفت‌وگوی مستقیم آنکارا-دمشق شد.

در بیانیه پایانی این کنفرانس پایان درگیری‌ها، تقویت صلح و ثبات در سوریه، حل مساله پناهجویان بر اساس قوانین بین‌المللی و حقوق بشر، همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل، برچیدن تمامی موانع موجود در مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم سوریه و راه‌اندازی سازمان صلح و همکاری خاورمیانه با عضویت ترکیه، سوریه، عراق و ایران خواسته شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه وزارت خارجه سوریه معاون مشکلات دولت سوریه دولت مدرسه حزب بعث حقوق خاورمیانه عراق ایران ترکیه سوریه اپوزیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر اطلاع‌رسانی «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان در پاسخ به حمله‌ای سیاسی و رسانه‌ای علیه این کشور که مدعی است «اتحادیه اروپا به لبنان رشوه داده تا پناهجویان سوری را در خاکش نگه دارد»، بیانیه‌ای در رد این ادعا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه در بیروت بسته‌ کمک‌های مالی برای لبنان به ارزش یک میلیارد یورو را که از سال جاری میلادی تا سال ۲۰۲۷ در دسترس لبنان خواهد بود، اعلام کرد.

میقاتی گفت: صحبت درباره رشوه اروپا به لبنان برای ماندن آوارگاه (پناهجویان) در خاک این کشور نادرست است، این هدیه کاملا بی‌قید و شرط است و بر اساس روال‌های پذیرش هدایا، از سوی لبنان تایید شده است.

نخست‌وزیر موقت لبنان در ادامه نیز تاکید کرد: بسته کمک‌های اتحادیه اروپا کمکی بدون قید و شرط منحصرا برای لبنان و مردم آن بوده و شامل بخش‌های بهداشت، آموزش، حمایت اجتماعی و فقیرترین خانواده‌ها است.

او همچنین توضیح داد: بسته کمک‌های مالی اروپا شامل کمک‌ها به ارتش و نیروهای امنیتی امنیت عمومی و نیروهای امنیت داخلی برای کنترل مرزهای زمینی می‌شود و هرآنچه بر خلاف این گفته می‌شود، سخنی پوچ و اتهام‌های سیاسی نادرست است.

این مسوول لبنانی در پایان بر عزم کابینه‌ این کشور برای اجرای قوانین در تمامی بخش‌های این کشور تاکید کرد و گفت: هر فردی که به شکل غیرقانونی اقامت داشته باشد، از کشور اخراج خواهد شد و در مورد این مساله غیرقابل انکار است و دستورات اجرای اقدامات لازم به دستگاه‌های مربوطه داده شده است.

تعداد پناهجویان سوری در لبنان ۱.۸ میلیون تن است که طبق برآوردهای لبنان، اسامی حدود ۸۸۰ هزار تن از آنها توسط کمیساریای امور پناهجویان سازمان ملل به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز