Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امروز، هفتم مهرماه در دیدار با مدیرکل و مسؤولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌شمالی، با اشاره به اهمیت و جایگاه گردشگری در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه، اظهار کرد: صنعت گردشگری جایگاه ویژه‌ای داشته و می‌تواند از نظر اقتصادی و توسعه نقش و تأثیر مهمی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اسلام به موضوع گردشگری بهای زیادی داده است، افزود: بر اساس آموزه‌های اسلامی سیر در زمین برای دیدن و کسب تجربه‌ها و آثار است؛ زیرا انسان با سفر هنرها و مهارت‌های گوناگون را مشاهده کرده و بر اساس آن می‌تواند برای شهر و کشور خود الگو گیری کند.
یعقوبی با اشاره به اینکه امام علی (ع) برای مسافرت چند ویژگی و بهره ذکر کرده است، اضافه کرد: این امام همام می‌فرماید: «تَغَرَّبْ عَنِ الْأَوْطَانِ فِی طَلَبِ الْعُلَی وَ سَافِرْ فَفِی الْأَسْفَارِ خَمْسُ فَوَائِدَ فَرُّجُ هَمٍّ وَ اکتِسَابُ مَعِیشَةٍ وَ عِلْمٌ وَ آدَابٌ وَ صُحْبَةُ مَاجِد» و تأکید می‌کند در طلب بزرگی از وطن خارج شو و مسافرت کن، زیرا در مسافرت پنج فایده است؛ فراموشی غصه‌ها، بهره اقتصادی، کسب دانش، ادب‌آموزی و همراهی با انسان‌های بزرگ.
وی ادامه داد: بر این اساس سفر سبب تمدد اعصاب و بهبود روح روان شده و با گردشگری هم و غم و گرفتاری‌ها به شادی تبدیل شده و انسان انبساط روح می‌یابد.
یعقوبی با بیان اینکه انسان با سفر برای زندگی دنیا تجربه‌هایی کسب کرده و در وطن خود الگوسازی می‌کند، گفت: یکی دیگر از فواید سفر و گردشگری یافتن دوستان خوب است.
وی با اشاره به اینکه گردشگری و جهان گردی مورد تأکید انبیا و اولیای الهی بوده است، اظهار کرد: بسیاری از علمای ما برای کسب علم و یافتن کتاب‌های مختلف به کشورهای گوناگون و کتاب‌خانه‌های مختلف می‌رفتند تا آثار علمی را نگارش کنند.
یعقوبی گفت: گردشگری سبب علم افزایی و دانش‌افزایی شده و غم‌زدایی می‌کند و از سوی دیگر راه‌های کار و کسب درآمد و آداب اجتماعی به انسان می‌آموزد.
وی افزود: موضوع گردشگری مسئله‌ای جهانی فراگیر بوده و مخصوص یک کشور نیست و درنتیجه بها دادن به گردشگری، منبع درآمد اقتصادی پایداری حاصل می‌شود.
امام جمعه بجنورد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان‌شمالی در مهرماه سال 91، اظهار کرد: رهبری در سفر به استان فرمودند کشاورزی، صنعت و گردشگری سه محور توسعه خراسان‌شمالی بوده و این ظرفیت را دارند که این استان را در ردیف 10 استان برتر کشور قرار دهد.
وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های استان استفاده کرده و به فعلیت رساند، گفت: اگر گردشگری به درستی در استان و کشور رونق یابد بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور مرتفع می‌شود.
یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش شمار مراکز بوم گردی در استان، خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: مراقب بوم گردی‌ها باشید تا مبادا برخی جاها لانه فساد شود.
وی بیان کرد: مواظبت کنید برخی به نام گردشگری و بوم گردی سوءاستفاده نکنند، زیرا شنیده می‌شود برخی قوانین را رعایت نکرده و به بهانه بوم گردی، فساد و گناه را ترویج می‌دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه باید آثار به‌جامانده از گذشتگان را در حد خود پاس بدارید، گفت: در این راستا به عنوان نمونه شهر تاریخی بلقیس به‌اندازه تأکید رهبری پیشرفت نکرده است.
وی افزود: انتظار می‌رفت پس از تأکید ویژه رهبری، در این نقطه گردشگری اقدامات بیشتری در صورت می‌گرفت؛ زیرا این شهر تاریخی ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری بوده و می‌تواند گردشگران بیشتری را جلب کند.
یعقوبی با بیان اینکه امکانات بستر توسعه گردشگری است، اظهار کرد: اگر امکانات در مسیر باشد می‌توان از قبل گردشگری درآمد بیشتری داشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری اجرایی شدن پیاده‌روی ویژه حرم مطهر رضوی تأکید کرد، گفت: باید جاده پیاده‌روی حرم رضوی طراحی و اجرایی شود تا زائران پیاده حرم مطهر رضوی با امنیت خاطر بیشتری به این سفر معنوی بروند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • خراسان شمالی لرزید
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا