Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ در حالی که برخی رسانه‌های عراقی به نقل از مسئولان این کشور بارها اعلام کرده بودند که عبدالمهدی به زودی به تهران سفر خواهد کرد، او اعلام کرد فعلا برنامه‌ای برای سفر به ایران ندارد.


عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق امروز (یکشنبه) در یک نشست خبری گفت در حال حاضر برنامه‌ای برای سفر به تهران ندارد.

 

او افزود: عراق نقش مثبتی برای کاهش تنش در منطقه ایفا می‌کند و اکنون تمام طرف‌ها از جمله عربستان، ایران و آمریکا به دنبال کاهش تنش و حل مشکلات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که پیش از این یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر عراق گفته بود: عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق هفته جاری به تهران سفر خواهد کرد تا ابتکار عمل عراق برای کاهش تنش میان ایران و عربستان را به آنها ارائه کند؛ ابتکار عملی که عبدالمهدی چهارشنبه گذشته به سعودی ها پیشنهاد داد.

 

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق اخیرا به عربستان سفر کرده و با ملک سلمان پادشاه این کشور و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

شبکه المیادین پیش از سفر عبدالمهدی به ریاض به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که این سفر به منظور ارائه ابتکار عملی برای میانجیگری میان تهران و ریاض است.

 

این منابع همچنین گفته‌اند که عراق به دنبال برگزاری نشستی میان مقامات ایران و عربستان در «بغداد» پایتخت این کشور است.

 

بدر الزیادی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز اخیرا اعلام کرده که سفر عادل عبدالمهدی به عربستان موفقیت آمیز بوده و بعد از آن به جمهوری اسلامی ایران نیز سفر خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: عادل عبدالمهدی

منبع: خرداد

کلیدواژه: عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 عملیات الی بیت‌المقدس یا عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود. رزمندگان ایرانی با توان ۱۳۰ هزار سرباز در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ به مصاف هم رفتند و به پیروزی قاطع ایران در ۳ خرداد ۱۳۶۱ انجامید. بازپس‌گیری ۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران، خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه عراق، تأمین مرز بین‌المللی و آزادسازی جاده اهواز-خرمشهر مهم‌ترین دستاوردهای عملیات بیت المقدس بود. جریان این عملیات تاریخی را در این ویدیو می‌بینید.

دیگر خبرها

  • (عکس) روز‌های تلخ موشک باران در تهران
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • همدان بر سکوی نخست بوکس نوجوانان ایران؛ لرستان و تهران بر سکوی دوم و سوم
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است