Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیرکل سازمان ملل تأیید کرد که هشتم آبان ماه اولین جلسه اعضای کمیته قانون اساسی سوریه به میزبانی سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه تأیید کرد که اولین نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه یک ماه دیگر در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط»، همانطور که پیشتر هم «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه اعلام کرده بود، این نشست روز 30 اکتبر (8 آبان) برگزار خواهد شد.
این کمیته 150 عضو دارد که در چارچوب روند سیاسی حل و فصل بحران سوریه قرار است قانون اساسی کنونی را اصلاح کرده یا قانون اساسی تازه‌ای تدوین کنند. این کمیته با مشارکت تمام طرف‌های سیاسی سوریه از جمله احزاب سیاسی معارض تشکیل شده است.
گوترش هفته گذشته هم در سخنرانی افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: «پیشرفت جدیدی در راهکار سیاسی برای بحران سوریه حاصل شده است. با تمام طرف‌ها به توافق رسیدیم تا کمیته فراگیر، متعادل و معتبر برای [بازنویسی] قانون اساسی سوریه تشکیل شود.»
بر اساس نقشه راهی که در روند موسوم به «آستانه» با مشارکت تهران، مسکو و آنکارا تدوین شده، قرار است پس از تدوین قانون اساسی جدید، انتخابات تازه‌ای در سوریه برگزار شود. روند آستانه از اواخر سال 2016 میلادی (آذر ماه 1395) به ابتکار وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد و قرار شد مذاکرات صلح دولت و معارضین سوری در شهر آستانه (نورسلطان کنونی) قزاقستان برگزار شود. این روند تاکنون به برقراری آتش‌بس در بخش‌های بزرگی از سوریه و همچنین حرکت به سوی حل سیاسی بحران منجر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گوترش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد

هادی طحان نظیف اظهار داشت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها که در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، خلاف موازین شرع شناخته نشد.

به گزارش مهر، وی در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

طحان نظیف توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی