Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیری اصفهانی معاون سیاسی-امنیتی دادستان کل کشور در نشست «مسئولیت حقوقی و اجتماعی رسانه‌ها در قبال نشر اکاذیب» که امروز (یکشنبه ۷ مهرماه) برگزار شد؛ اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و در رآس آن‌ها امام راحل الگوی مسئولیت پذیری بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زندگی در دنیای امروز تفاوت جدی با دیروز دارد و اگر بخواهیم موفق باشیم باید با عبرت از گذشته مدیریت خوبی در زندگی اجتماعی و فردی داشته باشیم.

معاون سیاسی-امنیتی دادستان کل کشور گفت: باید در اجتماع حضور موثر داشته باشیم و این حضور موثر نیازمند شناخت درست است.

امیری اصفهانی تصریح کرد: ساختار‌های زندگی دیروز طولی بود و ساختار‌های زندگی در دنیای امروز عرضی است. این موضوع در تمام عرصه‌ها صدق می‌کند.

وی افزود: امروز یک پیام در فضای مجازی تولید و بدون واسطه در تمام جهان منتشر می‌شود.

معاون سیاسی-امنیتی دادستان کل کشور گفت: رویکرد‌های دنیای دیروز رویکرد‌های فردی بود و رویکرد‌های دنیای امروز مشارکت جویانه و ائتلافی است و فرآیند‌های دنیای دیروز پیچیده و فرآیند‌های دنیای امروز ساده است و سازوکار‌های دنیای دیروز مانا و ماندگار بود و سازکار‌های دنیای امروز پویا است.

بیشتر بخوانید: تغییر مرجعیت رسانه به سمت سلبریتی‌ها و شاخ‌های اینستاگرام/ جنگ امروز روایت است

مسئولیت پذیری در عرصه‌های حقوقی و اجتماعی جزء لاینکف افراد است

امیری اصفهانی تصریح کرد: ابزار‌های دیروز و امروز با یکدیگر متفاوت هستند. ابزار‌های دنیای دیروز یک طرفه و یک جانبه بود و ابزار‌های دنیای امروز چند کاره و چند وجهی است، به عنوان مثال امروز هر امکانی را می‌توان از یک گوشی موبایل گرفت، اما در گذشته فقط امکان صحبت داشت.

وی افزود: اگر با ابراز‌های امروز آشنا نشویم، امروز را که هیچ بلکه دنیای فردا را هم از دست خواهیم داد.

معاون سیاسی-امنیتی دادستان کل کشور گفت: هر انسان مکلف به کار یک بعدی نیست و نمی‌تواند حیات غیر اجتماعی داشته باشد. بنابراین ظهور احساس و رفتار فرد فراتر به خودش نیست و رفتار او بر دیگران هم اثر دارد و  ممکن است این اثر مثبت و یا منفی باشد، به همین دلیل رفتار افراد دارای اثرگذاری مسئولیت آور است و این به معنی مسئولیت و مسئولیت پذیری است.

امیری اصفهانی تصریح کرد: مسئولیت پذیری چه در عرصه حقوقی و چه در عرصه اجتماعی جزء لاینکف افراد است و هیچ فردی نمی‌تواند از مسئولیت اجتماعی فرار کند و هیچ حقی بدون مسئولیت معنا ندارد و هر فردی حقوقی را مورد استیفا قرار می‌دهد باید پاسخگو باشد و مسئولیتی را نمی‌توانیم از فردی مطالبه کنیم که در ابتدا به این فرد مسئولیت داده باشیم.

معاون سیاسی-امنیتی دادستان کل کشور گفت: هر مسئولیت اجتماعی یک تعریف جداگانه به نام مسئولیت حقوقی در کنارش دارد.‌

امیری اصفهانی تصریح کرد: نمی‌توانیم بین مسئولیت حقوقی و مسئولیت اجتماعی تفکیک قائل شویم و این دو یک روی سکه هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولیت فنی تیم تراکتور موقتا در برعهده دستیار یحیی

مربی تیم ملی به کادرفنی تراکتور اضافه شد.

به گزارش رسانه باشگاه تراکتور، باتوجه به طی شدن پروسه مذاکره با گزینه مدنظر و پیگیری‌‌های صورت گرفته برای توافق قطعی، با تصمیم هیأت مدیره باشگاه تا نهایی شدن اقدامات انجام گرفته، حمید مطهری به جمع کادرفنی تیم ملحق و مسئولیت فنی تیم به ایشان واگذار شد.

مطهری بعد از ظهر امروز - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه - با حضور در دفتر مدیرعامل، قرارداد همکاری با باشگاه تراکتور را امضا کرد.

بر این اساس، تمرینات تراکتور از امروز زیر نظر مطهری و سایر اعضای کادرفنی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است مدیریت باشگاه نیز با جدیت پیگیر توافق و معرفی سرمربی مورد نظر در اسرع وقت است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توافق میلیون دلاری گل محمدی با تراکتور؟! مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد

دیگر خبرها

  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • مسئولیت فنی تیم تراکتور موقتا در برعهده دستیار یحیی
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است