Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی حمایت نهادهای فرهنگی از فیلم‌های سینمایی با مضامین ملی را ضروری دانست. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

 به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،‌ با تمجید از اثر سینمایی جدید «محمدحسین لطیفی» با عنوان «مرد نقره‌ای» که قبل از این  نامش «سبز، سفید،قرمز» بود، این قبیل آثار را نیاز اصلی جامعه امروز ایرانی توصیف کرد و خواستار حمایت عملی و نه شعاری دستگاه‌های مسئول از این قبیل آثار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به در دست تولید بودن پروژه سینمایی «سبز، سفید، قرمز» که اخیرا به «مرد نقره‌ای» تغییر نام داده و موضوع آن "عزت و هویت ایرانی و پرچم ایران" است، گفت: تیم تولید این فیلم سینمایی پیش از این موفق شده بود سریال و فیلم سینمایی خوبی در حوزه کودک و نوجوان با موضوع "تولید ملی و حمایت از کارگر ایرانی" بسازند که با استقبال خوبی در بین مخاطبان مواجه شد.
وی افزود: هم فیلم «قهرمانان کوچک» و هم سریال «شش قهرمان و نصفی» پروژه‌های تولیدی خوبی بودند که اتفاقا تأثیر بسیار خوبی بر روی خانواده‌ها در جلب حمایت از تولید ملی گذاشتند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه پروژه سینمایی «مرد نقره‌ای» موضوع افتخارآفرینی و عزت‌آفرینی نوجوانان و جوانان ایرانی را به تصویر می‌کشد، خاطرنشان کرد: اینکه عوامل فیلم برای این هدف و مضمون، پرچم ایران را به عنوان نماد عزت و هویت ایرانی انتخاب کرده‌اند، جالب و هنرمندانه و لازم است این قبیل فیلم‌ها بیشتر تولید شود، زیرا هر اثر هنری و به ویژه سینمایی که در رابطه با هویت ملی باشد، در شرایط فعلی جامعه می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی مخاطب و اعتماد به نفس او بگذارد.
پژمانفر ادامه داد: این فیلم در واقع توانسته به موضوع «پرچم» و عزت ملی که از مهمترین عناصر هویت ملی است، بپردازد و در مخاطب نوجوان و جوان نیز حتما تاثیرگذار خواهد بود.
وی تصریح کرد: موضوع و چارچوب این فیلم در مجموع مورد حمایت ما است و انتظار هم این است که دستگاه‌های حمایتی، از حمایت‌های مالی و قانونی که برای این حرکت‌های فرهنگی و هنری لازم است، دریغ نکنند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت گسترش حمایت‌های گوناگون از تولید چنین آثاری اظهار داشت: شعارهایی که داده می‌شود و عمل در آنها نیست، فایده‌ای ندارد؛ به همین دلیل دستگاه‌های متولی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئول اصلی این حوزه است باید اهتمام جدی داشته باشد.  
پژمانفر با اشاره به تکالیف قانونی دستگاه‌های مسئول برای حمایت از آثار فاخر سینمایی، تاکید کرد: وظیفه نهادهای فرهنگی است که از چنین پروژه‌هایی به بهترین نحو حمایت و پشتیبانی کنند، زیرا اینگونه موضوعات نیاز اصلی امروز جامعه ما به ویژه نوجوانان است.

پژمان‌فر: طرح شکایت از هالیوود شاید در مجلس دهم به نتیجه نرسد!هالیوود و "خودنمایی زنانه" در افشای "هوس‌بازی مردانه"" سبز، سفید، قرمز" لطیفی پروانه ساخت گرفتمهدی سلطانی اولین بازیگر فیلم جدید لطیفی

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط نصرالله پژمان‌فر نمایندگان مجلس سازمان سینمایی سینمای ایران سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس سازمان سینمایی سینمای ایران سینما نمایندگان مجلس سازمان سینمایی سینمای ایران سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند