Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@23:37:11 GMT

اصلاح ظاهر پول ضروری است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۳۳۳۱

اصلاح ظاهر پول ضروری است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، در جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی یک فوریت لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور در راستای حذف چهار صفر از پول ملی در دستور کار صحن علی مجلس قرار گرفت.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در دفاع از این لایحه گفت: اصلاح ظاهر پول کشور از ضرورت هایی است که در دولت مورد بررسی قرار گرفته و در حال حاضر پول ملی به خاطر تورم هایی که در سال های طولانی بر کشور تحمیل شده خاصیت خود را از نظر ظاهری از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم از ریال نام نمی برند و از اصطلاح تومان برای شمارش پول استفاده می کنند. هدف ما از ارائه این لایحه این است که کار را برای مردم راحت کنیم تا مردم بر اساس پول جدید که «تومان» است امور مالیاتی و بازرگانی خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تصمیم دولت حذف چهار صفر از پول ملی کشور است، گفت: در حال حاضر رابطه پول ملی ما با ارزهای خارجی رابطه جالبی نیست. این اصلاح کمک زیادی به فرایند مبادلات مردم می کند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: به علت بی ارزش شدن پول ملی، سکه و مسکوکات پول از داد و ستدهای مردم خارج شده است. ضرب سکه ۵۰۰ تومانی، ۸۰۰ تومان هزینه دارد.

همتی با بیان اینکه یک دوره چهار ساله برای اجرای دقیق این لایحه نیاز دارد، گفت: هزینه این کار در میان مدت کاهش می یابد و سالی یک میلیارد اسکناس امحا می کنیم. در حال حاضر ۹ میلیارد تومان نقدینگی در جریان است که اگر ۴ صفر حذف شود ارزش این اسکناس ها به ۲.۲ میلیارد تومان کاهش می یابد و مسکوکات به جریان اقتصادی برمی گردد.

وی در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر اینکه الان زمان خوبی برای اجرای این لایحه نیست، گفت: اتفاقا فرصت خوبی است چون صفرها ارزش خود را از دست داده اند و باید به ظاهر پول مان نیز توجه کنیم. اگر به فوریت رای دهید این کار ۴ سال طول می کشد، زیرا کار طولانی است تا به تدریج طی ۴ سال پول های جدید جایگزین پول های قدیمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش داریم اصلاحات ظاهری پولی را در کنار سایر اصلاحات اساسی انجام دهیم.

156 / 156 لایحه اصلاح قانون پولی همتی حذف چهار صفر از پول ملی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لایحه اصلاح قانون پولی همتی حذف چهار صفر از پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: طرح اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم انگیزه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در کشور در حوزه تولید ایجاد کرده و باعث افزایش مشارکت مردم در تولید می‌شود. - اخبار سیاسی -

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اهمیت لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار کرد: دولت سال گذشته برای تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را به مجلس ارائه کرد که بهتر است هر چه زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد و با توجه به اهمیت موضوع تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه کاهش مالیات بر سودهای تولیدی فرصت بیشتری برای تولیدکنندگان به منظور سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند، افزود: کاهش مالیات عملکرد تولید، تغییر در قوانین مالیاتی کشور با محوریت افزایش جذابیت کسب‌وکارهای موجود و همچنین راه‌اندازی تولید از جمله اهداف دولت از تدوین طرح مذکور است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کاهش مالیات بر سود یا عملکرد واحدهای تولیدی می‌تواند فرصت‌ و امکان برای سرمایه‌گذاری بیشتر را فراهم کند، ادامه داد: با این لایحه مالیات از سمت تولید به سمت مالیات مصرف برده شده  و از این روش مالیات برای تولید کاهش یافته و انگیزه برای سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود.

قادری تصریح کرد: در حال حاضر دولت این عدد را از 25 درصد به 15 درصد کاهش داده است اما بهتر است این میزان کاهش یابد که بتوانیم انگیزه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در کشور و افزایش مشارکت مردم در تولید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه لایحه مذکور کمک می‌کند که مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی افزایش یابد، گفت: با تصویب و اجرای درست این لایحه مالیات، بر سود واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد و در کنار آن مالیات بر فعالیت‌های غیرمولد افزایش یافته و منابع از سمت فعالیت‌های غیرمولد به سمت فعالیت‌های مولد کشیده می‌شود و این مهم انگیزه را جهت سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های تولیدی را افزایش می‌دهد.

نماینده شیراز در مجلس عنوان کرد: با توجه به شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) ضروریست لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، هر چه زودتر در مجلس تعیین تکلیف و از سوی دولت اجرایی شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس منتفی شد
  • مژده به کارگران ، مجلس بیخیال تعیین حقوق کارگری شد
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • کارفرهنگی درمساله حجاب ضروری است
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری