Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@03:42:26 GMT

کتاب از سرزمین نینوای سنگری گویا و رایگان شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۳۶۵۰

کتاب از سرزمین نینوای سنگری گویا و رایگان شد

برنامه گویای رادیویی "از سرزمین نینوا" از اول ماه صفر ویژه ایام اربعین حسینی در رادیو جوان شنیدنی می‌شود. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب گویای «از سرزمین نینوا» روایت 40 روز عاشقانه است که به قصه وقایع و رویدادهای پس از شهادت امام‌حسین (ع) تا روز اربعین می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب گویای از سرزمین نور از 4جلد که هر جلد هم مشتمل بر 10 فصل است تشکیل شده است.

در دهه 1370 هجری شمسی برنامه‌ای با نام «از سرزمین نور» از رادیو پخش شد که فصل اول برنامه با محوریت روایت داستان زندگی «حضرت محمد(ص)» بود و فصل دوم نیز به قصه زندگی «امام علی(ع)» می‌پرداخت؛ از جمله ویژگی‌های آن برنامه فاخر و معنوی بهره‌گیری از بهترین نویسندگان، گویندگان و صداپیشگان «صدا و سیما» بود.

حال پس از سال‌ها، قصه «اربعین حسینی» با بهره‌مندی از صدای جمعی از هنرمندان همان برنامه و در قالبی نو با نام «از سرزمین نینوا» روایت می‌شود.

کتاب گویای «از سرزمین نینوا» به تهیه‌کنندگی امیرمحمد صمصامی تولید و منتشر شده که پایگاه کتاب گویای ایران‌صدا آن را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

فخرالدین صدیق شریف،‌ امیرهمت مومیوند، بیژن علیمحمدی، میرطاهر مظلومی، حسن کاخی، سعید مقدم‌منش، حسین خداداد بیگی، اکبر منانی، الیزا اورامی، مرضیه صفی‌خانی، ابوالفضل شاه بهرامی و فاطمه نیرومند این روایت‌ها را با آن نوای هنرمندانه‌شان خوانده‌اند.

نگاهی به دفاع‌مقدس در تلویزیون| پشت جبهه‌ها را فراموش نکنید!بازیگران خارجی در «نفوذ» تلویزیون هستند/ سریال استراتژیک سیما در "هتل لاله"شبکه‌های استانی، راهپیمایی «اربعین» را پوشش می‌دهند

امیرمحمد صمصامی تهیه‌کننده کتاب گویای «از سرزمین نینوا» به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: رادیو تصمیم گرفت برای اربعین کتاب محمدرضا سنگری درباره اربعین حسینی را گویا کند؛ این کار را "عذرا وکیلی" تهیه‌کنندگی کرد؛ هنرمندی که او را به گوینده «سلام کوچولو» می‌شناسند؛ سه جلد آن آماده شده و رادیو جوان هم این روایت‌ها را شنیدنی و پخش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال پیام حرکت امام حسین(ع) باشیم، افزود: حرکت اربعین و شکوهی که پیاده‌روی حسینی دارد برای همه، طراوت و بالندگی معنوی ایجاد کرده است اما نباید از پیام حرکت و نهضت امام‌حسین (ع) غافل شویم؛ من دوست دارم از اینجا پیاده بروم به کربلا و این عشق به سید و سالار شهیدان است.

صمصامی درباره این کار گویای رادیویی ویژه اربعین حسینی، تأکید کرد: این کتاب محمدرضا سنگری از منظر شاعرانه به اربعین نگاه کرده است و پیام‌های عاشقانه و عارفانه‌ای را به مخاطب ارائه می‌دهد. مخاطب ما باید به باورِ حرکت امام‌حسین (ع) برسند؛ جایی که به خاطر مردم ایشان حج اکبر و واجب را عمره کردند و به دعوت و نیاز مردم به کوفه برگشتند. 

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم اربعین رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم اربعین رسانه ملی ماه محرم اربعین رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایشنامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«رازی بین من و تو» نوشته محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاریست که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایشنامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6089724 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند