Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرتی با بیان اینکه اگر مشکلات خانواده‌ زندانیان حل نشود، مشکلات آنها دامن گیر کل جامعه خواهد شد، گفت: اگر هر مسجد بتواند یک خانواده را تحت پوشش قرار دهد بخش قابل توجهی از نیازهای این خانواده‌ها رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: سردار «محمدعلی نصرتی» اظهار داشت: درس‌های زیادی از کربلا گرفته‌ایم و همه موظف به ادای تکلیف و وظیفه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهترین سرمایه ما هویت و دین ماست لذا دفاع از اسلام، ولایت، امامت و ذلت ناپذیری درس‌های این ایام برای بشریت است.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز، با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های مردم نهاد است که عمر آن بیش از یک سده است افزود: این نهاد از سوی مردم حمایت شده و منشأ بسیاری از خدمات ارزشمند بوده است.

 

وی تکلیف این انجمن را توجه به وضعیت فرهنگی و اقتصادی زندانیان و خانواده‌های آنان دانست و افزود: کمک به دارو و درمان زندانیان، کمک به مسایل فرهنگی و اشتغال خانواده‌ها هم از جمله رویکردهای این انجمن است. بخش عمده‌ای از توجه ما در حوزه خانواده زندانیان نیازمند است که سرپرست خانوار در زندان حضور دارد و در مضیقه شدید مالی گرفتار شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اخیرا برای حفظ کرامت و تامین نیازمندی‌های خانوارها، پرداخت را الکترونیکی کردیم تا خانواده‌ها با استفاده از این کارت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کنند، اضافه کرد: فرزندان و خانواده زندانیان که بی گناه هستند، بعضا به شدت با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و ما وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم.

 

سردار نصرتی افزود: در آغاز سال تحصیلی برای 240 خانواده زندانی پک لوازم تحریر اهدا شد، ضمن اینکه هزینه تحصیل و سرویس آنها نیز تامین شد تا دغدغه تهیه لوازم تحریر آنها را از رفتن به مدرسه منع نکند.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان هم خانواده زندانیان نیازمند را تحت پوشش قرار داده ایم، ابراز داشت: خانواده‌های نیازمند از داروخانه‌های تحت قرارداد داروی رایگان دریافت می‌کنند که خیرین این موضوع را بر عهده گرفته‌اند و هر کسی با هر توانی می‌تواند به این حوزه کمک کند.

 

 مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز، انسجام و استحکام خانواده‌ها را مهمترین اولویت و نگرانی انجمن دانست و گفت: این خانواده‌ها باید مورد حمایت قرار گیرد تا شیرازه خانواده تا زمانی که سرپرست خانواده در زندان است و درآمدی ندارند از هم نپاشیده و دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند. به همین دلیل به موضوع اشتغال یکی از اعضای خانواده ورود کرده و از ظرفیت خیرین استفاده کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه تجربه موفق شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر در کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به نقطه ایده آل در این حوزه باید مردم به این نتیجه برسند که باید اعتماد کرده و از خانواده زندانیان حمایت کنیم تا آسیب‌های احتمالی به حداقل برسد.

 

سردار نصرتی ابراز داشت: در جمع آوری معتادان متجاهر که در سال‌های قبل مدیریت شد، مردم اعتماد کردند و در حوزه حمایت از زندانیان هم به اعتماد مردم نیاز داریم.

 

این مقام مسئول آمارهای 5 ماهه امسال را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه حمایت‌های نقدی، 239 درصد رشد، فرهنگی 108 درصد رشد، شغلی 742 درصد رشد، تحصیلی 12 درصد رشد و معرفی به مراکز حمایتی 3000 درصد رشد داشته و در حوزه درمان با 35 درصد کاهش مواجه بوده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 400 خانواده معادل حدود 700 نفر تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان است که این آمار هر روز ممکن است تغییر کند، ادامه داد: 245 خانواده اکنون از حمایت نقدی برخوردارند.

 

سردار نصرتی خاطر نشان کرد: 12 میلیارد و 570 میلیون ریال درآمد انجمن از هدایای مردمی، درآمد حاصل از مشارکت، درآمد فعالیت‌های اقتصادی، درآمد حاصل از فروش دارایی و... در نیمسال 98 بوده که بخش عمده آن در حمایت‌های نقدی از خانواده‌ها صرف شده است.

 

وی خواستار حمایت مردم از این انجمن برای حل مشکلات این خانواده‌ها شد و گفت: اگر مشکلات این خانواده‌ها حل نشود، مشکلات آنها دامن گیر کل جامعه خواهد شد، لذا مردم از 1000 تومان تا وجوهات شرعی، مساکن خالی، درمان رایگان و... می‌توانند کمک کنند. اگر هر مسجد بتواند یک خانواده را تحت پوشش قرار دهد بخش قابل توجهی از نیازهای این خانواده‌ها رفع می‌شود.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز، ابراز داشت: شماره حساب بانک ملی 0105924719000 و شماره کارت 6037997599044634 مرجع دریافت حمایت‌های مردمی انجمن حمایت از زندانیان تبریز است. لذا ما در حوزه حقوقی، مشاوره، هنری، فرهنگی و... نیاز داریم که خیران می‌توانند در این حوزه‌ها از توانمندی خود استفاده کنند.

 

منبع: تسنیم

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس اربعین حسینی اصفهان یادواره شهدا کانون های مساجد زندانیان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر