Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ محمد بوستانی رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی گفت:ماموریت پلیس پیشگیری در حوزه اقدامات پیشگیرانه در ایست‌بازرسی‌ها، بانک‌ها، مجمتع‌های اداری، تجاری و مسکونی بوده است.
او ادامه داد: بیشترین نیرو‌های ناجا در حوزه پیشگیری فعال هستند و باید قبل از وقوع جرم این اقدامات موثر انجام شود تا فرد خطاکار و خانواده و اطرافیان وی نیز با مشکلات روانی و اجتماعی مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی گفت: در مورد پیشگیری از وقوع جرم هرمقداری هزینه شود کم است و باید تمامی مجموعه‌ها در اقدامات پیشگیرانه همراه پلیس باشند و فقط ما را مسئول ندانند.

بوستانی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه پلیس در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: این اقدامات در حوزه‌های بانکی، رسانه‌ای، مجمتع‌های اداری، تجاری و مسکونی انجام می‌شود و توصیه ما استفاده بیشتر از نگهبانان محله که زیر نظر موسسات حفاظتی و مراقبتی هستند، است تا آمار سرقت‌ها به صفر برسد که نمونه موفق آن در بانک‌های استان بوده که سرقت در این مکان‌ها را به صفر رسانده است.
او ادامه داد: فعالیت این موسسات به‌صورت رسمی از سال ۸۸ آغاز شد و بازنشستگان نیروی انتظامی مدیریت این مجموعه‌ها را که در بحث پیشگیری از وقوع جرم فعال هستند دارند؛ نیرو‌ها و نگهابانان زیرمجموعه این موسسات براساس توانایی و توانمندی که دارند در ۳ دسته تقسیم شده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی گفت: به نگهبانانی که در محله‌ها و بانک‌ها هستند هزینه‌هایی پرداخت می‌شود، اما بسیار کمتر از هزینه‌های مالی و جانی ناشی از سرقت بوده، در گذشته آمار بالای سرقت و نا امنی در بانک‌ها و محلات را داشتیم.

بوستانی  افزود: مجرمان خشن رحم نمی کنند و قبل از انجام سرقت به سمت فردی که در مقابلش است حمله‌ور می‌شوند و در یکی جرایم اخیر قتل یک فرزند در منزل بود که قاتل و همدستان وی که تحت عنوان گروه گربه‌های خشن اقدام به سرقت و ایجاد ناامنی می‌کردند با حضور به‌موقع پلیس دستگیر شدند.

او ادامه داد:  به مدیران مجمتع‌های مسکونی و رانندگان توصیه می‌کنیم از ردیاب خودرو و دوربین مدار بسته که عاملی بازدارنده از وقوع جرم هستند استفاده کنند و دانش‌آموزان هم که در مسیر منزل و مدرسه و بلعکس سوار هر خودرویی نشوند و از وسیله ایمن در جابه‌جایی خود استفاده کنند.

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی گفت: پلیس پیشگیری خراسان رضوی جهت انجام اقدامات پیشگیرانه‌تر برنامه ریزی‌هایی را صورت داده تا با همکاری نیرو‌های حراستی و حفاظتی کلیه مجموعه‌های شهری و استانی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی، وقوع جرم و ایجاد رعب و وحشت در جامعه را به صفر برسانند.

بوستانی  افزود: ما در سطح استان ۶ هزار نگهبان در قالب ۴۲ موسسه فعال داریم که این افراد با آموزشی که دیده اند برای اقدامات پیشگیرانه‌ نقشی کلیدی در افزایش امنیت مردم و جامعه داشته‌اند و قدردان تلاش‌های شبانه‌روزی آنان هستیم.
رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی با بیان اینکه توانمندی‌های پلیس خراسان رضوی در پیشگیری و تشخیص جرم منحصر به فرد است، گفت: دستاورد‌هایی که تاکنون توسط موسسات خدمات حفاظتی تحت نظارت پلیس پیشگیری استان به ثبت رسیده نقش موثری در جلوگیری از وقوع و تشخیص جرم داشته است؛ ارائه دستاورد‌ها در مقاوم‌سازی بدنه خودرو با فناوری نانو سرامیک، ضدآتش، ضدخش و پردازش و وضوح‌سازی تصاویر، پلاک‌های مخدوش شده خودرو‌ها و شناسایی چهره مجرمان با توجه به آناتومی بدن آنان حتی در زمانی که صورت آن‌ها کاملا پوشیده باشد، کمک قابل توجه برای پلیس به شمار می‌رود.
بوستانی افزود: بررسی‌ها نشان داده در مناطقی که حضور نیرو‌های نگهبان مسلح و غیرمسلح موسسات خدمات حفاظتی را شاهد هستیم وقوع جرم تا ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.
او در رابطه با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی با دیگر پلیس‌های تخصصی استان، تکید کرد و ادامه داد: پلیس پیشگیری خراسان رضوی همکاری مستمری با پلیس‌های فتا، مبارزه با مواد مخدر، آگاهی و دیگر پلیس‌های تخصصی در بحث پیشگیری از وقوع جرم، سرقت، اعتیاد، ناامنی در جامعه و دستگیری مجرمان دارد و از رسانه‌ها می‌خواهیم که در جهت آگاهی‌رسانی بهتر و بیشتر در جامعه همچون گذشته یار و همراه پلیس باشند.   انتهای پیام //ا.ز   کاهش وقوع جرم و امنیت با جود نگهبانان مسلح و غیر مسلح 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان ششتمد گفت: کارشناسان بهداشت محیط در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته را کشف و معدوم سازی کردند.

 

زارع  افزود: رئیس حوزه قضایی ششتمد و جمعی از مسئولان شهرستان نیز در این بازدید که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، حضور داشتند.

 

وی از شهروندان خواست:  هنگام خرید مواد غذایی حتما به مشخصات تاریخ تولید، انقضاء و شرایط ظاهری محصول توجه کنند.

 

دستگیری متهم به کلاهبرداری در بردسکن
فرمانده انتظامی بردسکن گفت: در پی مراجعه متصدی یک واحد صنفی به پلیس فتا و اعلام اینکه مرد جوانی با حضور در مغازه اش اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرده اما وجه واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

سرهنگ مختاری افزود: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌ های فنی متوجه شدند که متهم با مراجعه به واحدهای صنفی اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خود می‌ کند و سپس با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب فروشنده است، کالا را تحویل می گیرد و محل را ترک می کند.

 

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

 

مختاری با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۹ شاکی به این پلیس مراجعه کرده‌ اند، گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و اعلام کرد با توجه به دانش کافی، نسبت به نصب بدافزاری با عنوان اپلیکیشن رسید ساز جعلی بر روی گوشی تلفن همراه خود اقدام و با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری‌ های متعدد از واحدهای صنفی حتی در شهرستان های مجاور کرده است.

وی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما در میان بگذارند.

 

شرکت دانش آموزان کاشمری در کنکور سراسری
کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در کاشمر نیز برگزار شد.

 

دیگر خبرها

  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • ماجرای گروگانگیری خونبار!