Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج طی نامه‌ای به مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خواستار بررسی بیشتر در مورد واگذاری پخش کتب درسی به پیمانکار از روند پخش کتب بین دانش آموزان شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج طی نامه‌ای به مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خواستار بررسی بیشتر در مورد واگذاری پخش کتب درسی به پیمانکار از روند پخش کتب بین دانش آموزان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن نامه به شرح زیراست:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
مدیرکل محترم آموزش‌وپرورش استان، جناب آقای زارع پور
سلام‌علیکم

همان‌طور که قطعاً در جریان هستید در سال تحصیلی جدید بر اساس یک دستورالعمل و به‌منظور جلوگیری از واسطه‌گری درفروش کتب درسی، وزارت آموزش‌وپرورش، بااطلاع رسانی قبلی و اعلام قیمت کتب، از اولیاء، پول کتاب را به‌طور کامل دریافت نموده تا کتاب‌ها در مدارس بدون هر نوع قیمت اضافی به دست خانواده‌ها برسد.

اما با اتخاذ رویکرد جدید گویا خلأ وجود یک واسطه (بخوانید دلال) در آموزش‌وپرورش استان حس می‌شد، چراکه موضوع را به شکل پیمانکاری به یک شخص واگذار کرده تا با زدن چند عدد میخ منگنه و بستن یک نخ پلاستیکی به دور کتاب‌ها، از هر نفر مبلغ ۱۰هزار تومان هزینه مضاف بر هزینه کتب درسی از خانواده‌ها دریافت کند.

درصورتی‌که شاید هزینه این کار از ۵ هزار تومان و گا‌ها ۳ هزار تومان بالاتر نمی‌رود. با توجه به تعداد دانش آموزان در استان، سود حاصل از این واسطه‌گری خصولتی (خصوصی و دولتی)، بالغ‌بر صد‌ها میلیون تومان می‌شود که بعید است پشت این فساد، صرفاً شخص مذکور بوده باشد.

از سوی دیگر مردم نیز با اعتماد به آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های نظارتی و گا‌ها بالاجبار، نسبت به پرداخت این هزینه‌ها در این شرایط اقدام می‌کنند و این در حالی است که در برخی پایه‌ها، یکی از کتاب‌ها هم تحویل داده نشده است.

علاوه بر این بر اساس گزارش‌های مردمی رسیده شده به حوزه مطالبه گری بسیج دانشجویی، تعدادی از مدارس صرفاً برای معرفی اولیاء به برخی تولیدی‌های طرف قرارداد آموزش‌وپرورش جهت دوخت لباس، مجدداً مبلغ ۱۰ هزارتویمان دریافت شده است.

اگرچه ممکن است در نگاه اول مبلغ دریافتی از هر دانش‌آموز نادیده انگشته شود، اما با یک حساب سرانگشتی متوجه رقم بالای حاصل از این قانون‌های من‌درآوردی می‌شویم. سؤال اینجاست که چطور این مبلغ قابل‌توجه و این عمل غیرقانونی از دید واحد‌های نظارتی اداره کل آموزش‌وپرورش مغفول مانده و تاکنون هیچ اقدامی در برخورد با این افراد انجام‌نشده.

ممکن است دستگاه‌های نظارتی اصلاً قصد ورود نداشته‌اند. درهرحال بسیج دانشجویی با توجه به رسالت خود از حضرت‌عالی درخواست دارد در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کرده و با افراد خاطی برخورد و اطلاع‌رسانی نمایید.

طبیعی است در غیر این صورت به دلیل اینکه که مبادا بعدازاین هر شخصی جرائت کند به بهانه اندک بودن مبلغ اختلاس و آشکار نبودن آن علاوه بر دستبرد زدن به اموال مردم، راه را برای فساد‌های بزرگ‌تر فراهم کند اقدام به افشای اسامی و ارجاع آن به دادستانی استان خواهیم نمود.

بدون شک خدشه‌دار کردن اعتماد مردم و نامید کردن کورسوی از امید ایشان به وجود مدیران پاک دست در دستگاه‌های دولتی، جرم بزرگ‌تر این افراد است که باید با جدیت پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: نخستین جشنواره خواندن و اختتامیه سومین جشنواره خوشنویسی دانش آموزان ابتدایی در سالن علامه امینی جهرم برگزار شد.
عبدالصمد یاسمی پور افزود: جشنواره خواندن که شامل گلستان خوانی، شاهنامه خوانی و متون کهن است با هدف تقویت و کسب مهارت دانش آموزان، قدرت بیان، روان خوانی، علاقه به مطالعه و آشنایی با زبان و ادبیات فارسی و ایجاد فرصت برای شناخت استعداد و توانایی دانش آموزان برپا شد.
وی افزود: در نخستین دوره جشنواره خواندن، بیش از ۳۰۰ اثر تولیدی به واحد آموزش ابتدایی ارسال شد که ۴۳ اثر منتخب به مرحله اختتامیه جشنواره و اجرا راه یافت  و از آنان تقدیر شد.
همچنین ۶۰۰ اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال و از ۷۶ برگزیده ، تجلیل شد.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد