Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:57:51 GMT

اتهام زنی متقابل دولت مستعفی یمن و امارات

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۴۷۹۸

اتهام زنی متقابل دولت مستعفی یمن و امارات

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری روسیا الیوم، "محمد الحضرمی" وزیر خارجه دولت هادی در سخنانش، بار دیگر عناصر جدایی طلب شورای انتقالی جنوب یمن را به سرپیچی از دولت مستعفی و اقدام علیه آن با حمایت مالی و نظامی و لوجستیکی ابوظبی متهم کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای وابسته به دولت مستعفی در معرض حملات نظامی مستقیم جنگنده های اماراتی قرار گرفتند، گفت که این مسئله خارج از چارچوب قوانین بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سخنان با واکنش شدید "امیره الحفیتی" نماینده دائم امارات در سازمان ملل روبه رو شد.

وی در توئیتی ضمن ابراز تاسف از این سخنان، آن را ادعای بی اساس خواند و رد کرد.

این دیپلمات اماراتی با تاکید بر حق کشورش در دفاع از خود و پاسخ به تهدیداتی که نیروهای ائتلاف عربی با آن روبه رو است، درباره افزایش فعالیت های گروهک های تروریستی علیه ائتلاف و غیرنظامیان هشدار داد.

الحفیتی مدعی شد که جنگنده های اماراتی تنها تروریست ها را به طور محدود هدف قرار می دهند.

طی هفته های اخیر تنش ها و اختلاف ها میان وابستگان عربستان و امارات در جنوب یمن افزایش یافته است.

چندی پیش دولت مستعفی یمن در عدن جنوب این کشور، امارات و نیروهای وابسته به آن را به کودتا علیه خود متهم کرد.

در همین راستا، عناصر جدایی طلب شورای انتقالی جنوب چند هفته گذشته، طی چند روز درگیری کنترل کامل استان عدن در جنوب این کشور را در دست گرفتند.

شورای انتقالی یمن جنوبی در ماه می ۲۰۱۷ (اردیبهشت/ خرداد۹۶) با حمایت ابوظبی تشکیل شد و یکی از اهداف آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است.

 این شورا با رهبری 'عیدروس الزبیدی' استاندار وقت 'عدن' طرح ها و اهداف امارات را پیش می برد که اختلافات بین دولت مستعفی و پیشین یمن و امارات موجب عزل وی از سوی منصور هادی شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن ابوظبی شورای انتقالی جنوب منصورهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند