Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:32:16 GMT

۲ واحد مرغداری غیرمجاز در مریوان پلمب شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۴۸۲۲

۲ واحد مرغداری غیرمجاز در مریوان پلمب شد

مدیر کل دامپزشکی کردستان عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدهای مرغداری بدلیل اقدام‌ به جوجه ریزی به صورت غیرمجاز با شکایت شبکه دامپزشکی مریوان و دستور مقام قضایی پلمب شدند.
مجتبی ورمقانی اضافه کرد: جوجه ریزی غیر مجاز خطر شیوع بیماری مشترک آنفولانزای فوق حاد پرندگان را بدنبال دارد و نیروهای دامپزشکی در این راستا تمام واحدها و مراکز پرورش مرغ را زیر نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری ۲۵ واحد تهیه و عرضه مواد خام دام و طیور در این استان پلمب شد.
ورمقانی با اشاره به اینکه دامپزشکی کردستان از تمام واحدهای غیرمحازی که اقدام به اخذ مجوزهای قانونی کنند حمایت می کند، گفت: امسال در این راستا یک واحد بسته بندی گوشت مرغ پس از اخذ مجوزهای خود به چرخه تولید بازگشته است.
جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
هم اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر از دام های استان تولید می شود.
۷۳۴۹/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت مریوان سازمان دامپزشکی کشور پلمب مرغداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بوئین و میاندشت گفت: این واحد صنفی فروش دخانیات به دلیل پافشاری بر ارتکاب تخلف تقلب و تداخل صنفی به دستور رئیس شعبه ویژه گشت سیار مهروموم شد.
رحمان صبوحی افزود: پرونده تقلب این واحد صنفی درشعبه اول بدوی شهرستان بوئین و میاندشت رسیدگی شد.

دیگر خبرها

  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد