Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دومینیک راب که در اولین روز اجلاس سالانه حزب محافظه کار در شهر منچستر سخن می‌گفت رفتار اتحادیه اروپا با نخست وزیران انگلیس را توهین آمیز توصیف و تصریح کرد انگلیس می خواهد همسایه خوبی برای اتحادیه اروپا بماند اما برای تعیین سرنوشت این کشور آزادانه تصمیم گیری می کند.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ما برای توافق خوب تلاش می‌کنیم اما اگر اتحادیه اروپا به فرصت باقیمانده برای توافق برد-برد پشت پا بزند، بدون هیچ اما و اگری، پایان ماه اکتبر، این اتحادیه را ترک می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه انگلیس بخش دیگری از اظهاراتش را به فواید خروج این کشور از اتحادیه اختصاص داد و گفت پس از اجرای برگزیت، نسخه انگلیسی قانونی «ماگینتسکی» به اجرا گذاشته می شود تا به گفته او صدور روادید برای کسانی که مسوول نقض جدی قوانین حقوق بشر هستند ممنوع شود.
قانونی ماگینتسکی اولین بار در سال ۲۰۱۲ در آمریکا به اجرا گذاشته شد که اعمال تحریم‌های روادیدی علیه برخی مقامات روسیه که به عقیده آنها ناقض حقوق بشر هستند را در نظر گرفته است.
راب در همین رابطه مدعی شد: مردم انگلیس مایل نیستند آنهایی که دستشان به خون آغشته است در خیابان های لندن خرید کنند و پول کثیفشان را در بانک‌های انگلیس شستشو کنند. وی افزود که این مساله با آنچه او چشم انداز انگلیس جهانی نامید، مغایرت دارد.
وزیر امور خارجه انگلیس همچنین از مواضع حزب اصلی مخالف دولت به رهبری جرمی کوربین انتقاد و او را متهم کرد که در ماجرای مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه روسیه در خاک انگلیس، از دولت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه جانبداری کرده است.
راب گفت: به عنوان کسی که خروج از اتحادیه اروپا برای او از اهمیت بالای برخوردار است، تمام سعی خود را بکار خواهد بست تا مانع ورود کوربین به خانه شماره ۱۰ (دفتر نخست وزیری) و تشکیل دولت حزب کارگر شود.
وی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که احزاب سیاسی مخالف دولت قصد دارند تا در روزهای آینده، لایحه عدم صلاحیت دولت جانسون را در پارلمان فعال کنند. مقامات ارشد حزب ملی اسکاتلند در روزهای گذشته برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به حمایت از حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین و تشکیل دولت موقت چراغ سبز نشان داده اند.
کوربین هم دیروز در گفت وگو با رسانه ها اعلام کرد، هرلحظه شانس سقوط دولت جانسون بیشتر و تشکیل دولت موقت به رهبری او افزایش می یابد.  وی افزود دولت محافظه کار جانسون اکثریت قاطع کرسی های پارلمان را در اختیار ندارد و اعتبار خود را از دست داده است.
دولت جانسون هفته گذشته در پی رای دیوان عالی انگلیس مبنی بر غیر قانونی بودن تعلیق پارلمان شکست سنگینی را متحمل شد. نخست وزیر انگلیس از ۱۰ سپتامبر گذشته پارلمان را به مدت ۵ هفته تعلیق کرده بود. منتقدان می گویند، او قصد داشت تا بدون مزاحمت پارلمان، انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند.
انگلیس حدود یک ماه دیگر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند. جانسون می گوید هدف او برگزیت بی توافق نیست اما اگر این اتفاق هم بیافتد دولت او همه اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس خاک رسانه وزیر امور خارجه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد

کشور بوتسوانا در جنوب آفریقا انعقاد توافق ضد مهاجرتی مشابه رواندا که دولت انگلیس برای مهار هجوم مهاجران به این کشور پیشنهاد داده بود را رد کرد. - اخبار بین الملل -

گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، کشور بوتسوانا انعقاد توافق ضد مهاجرتی مشابه رواندا با انگلیس را رد کرد. این ترتیب این کشور آفریقای جنوبی با قرارداد اخراج پناهندگان با بریتانیا مخالف کرده است.

چند روز پیش، پارلمان بریتانیا طرح بحث برانگیز اخراج پناهجویانی که با قایق به انگلیس می آیند به رواندا در شرق آفریقا را تصویب کرد. بوتسوانا، یکی دیگر از کشورهای آفریقایی که محافظه‌کاران در زمان نخست‌وزیری ریشی سوناک می‌خواستند به چنین توافقی برای اخراج پناهجویان با آن دست یابند، اکنون این پیشنهاد را رد کرده است.

"لموگانگ کواپه"، وزیر امور خارجه بوتسوانا اخیراً پس از این تصمیم پارلمان بریتانیا به کانال تلویزیونی نیوزروم آفریقای جنوبی گفت: ما خودمان مشکلات کافی برای مقابله داریم. کواپ گفت: در چنین شرایطی، آوردن مهاجران ناخواسته از کشوری دیگر به بوتسوانا «ناعادلانه» خواهد بود. بوتسوانای نسبتاً ثروتمند و کم جمعیت با جمعیت فقط 2.5 میلیون نفر در منطقه ای به وسعت فرانسه زندگی می کنند و از جمله، مهاجران را از ایالت بحران زده همسایه زیمبابوه جذب می کند.

آسوشیتدپرس گزارش داد، دولت بریتانیا اخیرا در حال مذاکره با پنج کشور برای انعقاد توافق اخراج پناهندگان بوده است: رواندا، بوتسوانا، ساحل عاج، ارمنستان و کاستاریکا از جمله این کشورها هستند. روزنامه بریتانیایی "ایندیپندنت" اکنون گزارش داده است که حداقل در ارمنستان هم مردم نسبت به این مسئله بدبین هستند. سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در ایروان نیز به این روزنامه گفت که تاکنون "بحث اساسی" با لندن در مورد این موضوع صورت نگرفته است.

در حالی که سازمان های حقوق بشری به شدت از توافق بریتانیا و رواندا انتقاد می کنند، در خود این دولت آفریقای شرقی نیز انتقاداتی به این مسئله وجود دارد.

"فرانک هابینزا"، رئیس حزب اپوزیسیون سبز پیشرو در این کشور بارها خاطرنشان کرده که حقوق بشر باید محافظت شود. وی روز پنجشنبه به خبرگزاری آنادولو ترکیه گفت: کشورهای ثروتمندی مانند بریتانیا باید به تعهدات بین‌المللی خود عمل کنند و از پناهجویان استقبال کنند و آنها را به کشورهای ثالث نبرند.

پارلمان بریتانیا شب سه شنبه با وجود انتقادها ومخالفت ها قانونی را تصویب کرد که در آن رواندا به عنوان کشور سوم امن معرفی شد. این قانون به دولت محافظه کار لندن اجازه می دهد تا پناهجویانی را که به طور نامنظم وارد این کشور آفریقای شرقی شده اند، اخراج کند. آنها باید در آنجا درخواست پناهندگی بدهند.

فعالان حقوق بشر این قانون را نقض تعهدات بین المللی می دانند. دولت ایرلند نیز به شدت از این پروژه انتقاد کرد.

نمایندگان پارلمان آلمان نیز اقدامات ضد مهاجرتی دولت بریتانیا را محکوم کرده بودند. در نامه ای به سوناک، نخست وزیر بریتانیا، 13 سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات، سبزها و اتحادیه احزاب متحد مسیحی به ویژه از بیانیه دولت بریتانیا مبنی بر اینکه "دیگر نمی خواهد به دستورات موقت دادگاه حقوق بشر اروپا احترام بگذارد عصبانی و نگران بودند.

با این قانون جدید دولت "ریشی سوناک"، نخست وزیر انگلیس دیگر نمی خواهد به مهاجرانی که به طور نامنظم وارد این کشور می شوند این فرصت را بدهد که برای پناهندگی در انگلیس درخواست دهند. در عوض، آنها باید بتوانند به رواندا اخراج شوند و در آنجا درخواست پناهندگی دهند و صرف نظر از منشاء واقعی هیچ برنامه ای برای بازگشت آن ها به انگلیس وجود ندارد.

هدف از این مقررات جلوگیری از عبور پناهندگان از کانال انگلیسی مانش با قایق های کوچک است. دولت بریتانیا برای این معامله میلیون ها دلار به رواندا می پردازد. دادگاه عالی انگلیس این پیمان پناهندگی را غیرقانونی اعلام کرد. منتقدان این کشور آفریقای شرقی را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

این قانون جدید قصد دارد با اعلام رواندا به عنوان کشور ثالث امن و جلوگیری از درخواست تجدیدنظر در دادگاه های بریتانیا علیه اخراج، حکم دادگاه عالی را لغو کند. سازمان شورای پناهندگان که برای پناهنجویان در این کشور کمپین می کند، از این طرح انتقاد کرد و نسبت به هزینه های بالا، هرج و مرج و رنج انسانی هشدار داده است. این سازمان گفت که دولت به این ترتیب خطر گرفتار شدن ده ها هزار نفر در این سیستم را ایجاد می کند.

بعد از تصویب قانون اخراج پناهندگان به رواندا در پارلمان انگلیس سازمان ملل و شورای اروپایی هم انتقاد شدیدی به آن وارد کرده واین کشور را به نقض حقوق بشر متهم کردند.

موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی روانداانتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات