Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی از چاپ ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، سرهنگ احیا محمد امیری، امروز(7 مهر) در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در محل شبستان حرم امامزاده سیده عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه برنامه های محوری تا بعد از هفته دفاع مقدس هم همچنان ادامه دارد، گفت: امسال با همکاری و حمایت و در صحنه بودن ادارات استانی و شهرستانی برنامه های خوبی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: امروز به نام روز پیشکسوتان نامگذاری شده و همزمان در هشت شهرستان خراسان شمالی برنامه تقدیر از پیشکسوتان برگزار شده است.

 

سرهنگ امیری اضافه کرد: دانشنامه دفاع مقدس از کارهای محوری ما بوده و بحث جغرافیا فرهنگی و شخصیتی و موزه دفاع مقدس در سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

 

وی افزود: تاکنون، 300 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در این استان به چاپ رسیده است.

 

سرهنگ امیری اظهارداشت: تمامی این کتاب ها بیانگر خاطرات سرداران و آزادگان در آن دوران است.
 

وی گفت: در مجموعه کتابخانه این اداره کل حدود هشت هزار کتاب درباره دفاع مقدس وجود دارد.
 

سرهنگ امیری گفت: خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از 35 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند که باید برای تمامی شهدا بتوانیم کتاب بنویسیم و بخشی از خاطرات رزمندگان را به رشته تحریر در بیاوریم.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 500 مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس در این استان شناسایی شده است، افزود: مداخلی که تهیه کردیم به مقاله و در نهایت به کتاب تبدیل می شود که از این نظر در کشور در جایگاه میانی قرار داریم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی از رزمندگان و خانواده های شهدا خواست تا اسناد و مدارک را در اختیار این مرکز قرار دهند و خاطرنشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس در سال 1399 به بهره برداری خواهد رسید که تمامی اسناد در آن مکان به نمایش گذاشته می شود.

 

در پایان این آئین از شماری از رزمندگان دوران دفاع مقدس تقدیر و از دانشنامه دفاع مقدس رونمایی شد .

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی هفته دفاع مقدس دفاع مقدس نماز جمعه اصفهان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع خطبه های نماز جمعه بجنورد خراسان شمالی گراميداشت هفته دفاع مقدس هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز

دریافت 35 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، «منصور عزیر پورمحمدی» امروز شنبه (۱۵ اردییبهشت ۱۴۰۳) با حضور مردم اهواز تشییع و در گلزار شهدای بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد.

کد خبر 6096619

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز