Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم  سازمان اوقاف و امور خیریه ترویج فرهنگ قرآن و معارف قرآنی و ارتقای سطح قاریان و حافظان قرآن را از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآن عنوان کرد. ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام علی مقنی عصر امروز در حاشیه اختتامیه بخش اذان و همخوانی و همسرایی قرآن کریم برادران در جمع اصحاب رسانه با اشاره به هدف از برگزاری مسابقات قرآن، اظهار داشت: در نظام جامع مسابقات که تدوین شده، هدف از برگزاری مسابقات ترویج فرهنگ قرآن کریم و معارف قرآن اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در بخش جزیی‌تر ارتقا سطح قاریان و حافظان قرآن کریم و رشد آموزش‌های قرآنی در سطح کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات سراسری قرآن محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران از مرحله شهرستانی آغاز و تا مرحله بین‌المللی ادامه دارد، گفت: بهمن ماه سال گذشته فراخوان ثبت‌نام مرحله شهرستانی داده شد و مسابقه آن در فروردین ماه سال جاری انجام شد، سپس مرحله استانی در مرداد ماه و مرحله کشوری هم در مهرماه برگزار و مرحله بین‌المللی فروردین سال 99 برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق فراخوانی که داده شد خواهران و برادران در یازده رشته حضور پیدا کردند در هر مرحله ارزیابی شدند و نفرات برتر به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند و در نهایت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی انتخاب می‌شوند.

حجت‌الاسلام مقنی ادامه داد: ما بیش از 15 مسابقه بین المللی در سطح جهان داریم که متسابقین از طریق همین مسابقات اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به امتیازات در نظر گرفته شده برای نفرات برتر مسابقات قرآن، اظهار داشت: اعزام‌های تبلیغی، شرایط تحصیلی و جوایز نقدی در نظر گرفته شده که رشد حدود دو برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: 10 میلیون تومان به رتبه ممتاز مسابقات در رشته حفظ کل و قرائت اختصاص داده می‌شود.

اصفهان| مراسم اختتامیه 3 رشته از مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار شدنماینده نجف‌آباد در مجلس: عمل به آیات الهی باید نتیجه مسابقات قرآن کریم باشداصفهان|دستگاه‌ها هنوز برای مساعدت در برگزاری مسابقات قرآن کریم فرصت دارند

وی افزود: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده توسط اساتید، در حال حاضر کشور ایران رتبه نخست مسابقات جهان را در نوع و سطح برگزاری دارد و بالاترین مسابقات قرآن، مسابقات مالزی است، شرکت‌کنندگان در مسابقات مالزی، سطح تلاوت‌هایشان در سطح تلاوت‌های جمهوری اسلامی ایران نیست ضمن اینکه مسابقات ما یک فرایند شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی را طی می‌کند که کشورهای دیگر ندارند.

حجت‌الاسلام مقنی با بیان اینکه در 420 شهرستان و 31 استان مسابقه برگزار شده است، گفت: افرادی که به مرحله کشوری و بین المللی راه پیدا می‌کنند واقعا از بهترین‌ها هستند.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار

 رئیس انجمن هسته‌ای ایران در آغاز به کار نخستین کنفرانس بین المللی فناوری علوم وفنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان، فناوری هسته‌ای را یکی از فناوری‌های کاملا اثبات شده در پاسخ دقیق به برخی از چالش‌ها دانست و گفت: رویداد‌های بین المللی و نشست‌های علمی در حوزه فناوری هسته‌ای دستیابی به اهداف توسعه پایدار وپاسخ و راه حل چالش‌های پیش رو در امنیت انرژی وتامین انرژی وتامین غذا که مستقیم با حیات انسان در ارتباط است را می‌تواند تسهیل کند.


جواد کریمی ثابت افزود: برگزاری این نشست‌ها بستری مناسب برای یافتن راه حل‌هایی برای این موضوع است.


او گفت: در این راستا، ایران ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را در دستور کار قرار داده است ومسئولان جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر تعهدات خود در حوزه فناوری هسته‌ای وبرنامه‌های تولید این میزان برق هسته‌ای را با جدیت دنبال می‌کنند.


رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: این کنفرانس در ۱۶ پنل و ۱۳ محور فعالیت خود را آغاز کرده است و فناوری هسته‌ای در کشور ایران به بلوغ رسیده و این بلوغ را در ارائه مقالات وسخنرانی‌ها و نمایشگاه‌ها قابل مشاهده است.


سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ دانشمند هسته‌ای از پنج قاره جهان در اصفهان تا دو روز دیگر ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه